نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری

سلامت

نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری را ببینید.

نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری

 

دوران بارداری و سپری کردن فرایند زایمان، راهی طولانی و نفس‌گیر برای همسر شما است. او پس از گذراندن این دوران، به حمایت‌های بی‌دریغ شما نیاز دارد.

نقش پدر بعد از زایمان، راهکارهای حمایتی

در این مطالب، به نقش پدر بعد از زایمان همسر می‎پردازیم.


  •  در شب‌بیداری‌ها همراهش باشید

طبیعی است که نوزاد در طول شب از خواب بیدار شود و به شیر میل کردن نیاز داشته باشد. خب، کسی که در این زمان، او را تغذیه می‌کند، همسر شماست. آیا با او همراهی می‌کنید، یا می‌خوابید؟ اگر گزینه دوم درست است، خب پس باید صبح از نوزاد مراقبت کنید تا همسرتان بتواند ۳۰ دقیقه بیشتر بخوابد. 

می‌توانید در تعویض پوشک نوزاد هم کمک کنید. بالاخره این کاری است که هر پدری باید آن را یاد بگیرد و انجام دهد.

با این کارها حسن نیت خود را به همسرتان نشان می‌دهید.

 

نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری


  •  شما هم درگیر شیر دادن به نوزاد شوید 

درست است که همسر شما از شیر خودش نوزاد را تغذیه می‌کند و این کار از عهده شما برنمی‌آید، اما می‌توانید به شکلی دیگر خود را درگیر تغذیه نوزاد بکنید. مثلا فیلم‌هایی درباره نحوه شیردهی با شیر مادر یا حتی تغذیه با شیر خشک ببینید و سعی کنید آنها را یاد بگیرید. بالاخره هر دو شما در این زمینه تازه‌کارید.

شما می‌توانید با تماشای این فیلم‌ها در شکل شیردهی به نوزاد، موقعیت‌های درست و اشتباه شیردهی به نوزاد را تشخیص بدهید. 

حتی می‌توانید تعداد اپلیکیشن شیردهی و مشاوره شیردهی را دانلود کنید و از آنها هم کمک بگیرید. 

شما هم به عنوان پدر دوست دارید که فرزندی سالم داشته باشید، سوای اینکه اگر نوزاد گرسنه بماند، دائم گریه می‌کند و همه توان هر دو شما را می‌گیرد. شما که این را نمی‌خواهید؟

 


  •  ببینید همسرتان چیزی نیاز دارد یا نه

مراقبت از نوزاد، یک کار تمام‌زمان ۲۴ساعته است. همسرتان تحت تاثیر هورمون‌ها و مراقبت مداوم از نوزاد، خسته است، بنابراین اگر همسرتان روی صندلی یا روی زمین نشسته، از او بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد. 

آیا به تلفن همراه، شارژر تلفن، یک لیوان آب تازه، قهوه یا میان‌وعده نیاز دارد؟ این چیزها را برایش فراهم کنید. به نظر برسد کوچک به نظر برسند، اما همین موضوعات کوچک می‌تواند به همسرتان کمک کند تا کمی بیشتر استراحت داشته باشد و مطمئنا او تلاش شما را برای همراه بودن با خودش درک می‌کند و می‌ستاید.

 


  •  او را غافلگیر کنید

علاوه بر فراهم کردن چیزهای کوچک، می‌توانید او را با چیزهایی دیگر غافلگیر کنید، مثلا غذای مورد علاقه‌اش را بپزید، یا بخرید، تفاوتی ندارد. برایش گل بخرید، حتی اگر می‌توانید نوزاد را برای ساعتی با یکی از اقوام تنها بگذارید، به نظر برسد بتوانید یک گشت کوتاه در اطراف محل زندگی‌تان داشته باشید. 

 


  • حواستان به مایحتاج نوزاد باشد

به عنوان پدر نوزاد، شما هم حواستان به مایحتاج او باشد، ببینید آیا شیر خشک دارد یا نه، شیشه شیرهایش شسته شده یا نه، پوشک دارد یا نه. همه این موارد را چک کنید. شما هم باید در این زمینه‌ها متخصص شوید. 

 

باور کنید که تمام روز سر و کله زدن با نوزادی که یا گرسنه است، یا گریه می‌کند، می‌تواند کاری طاقت‌فرسا و دیوانه‌کننده باشد، حتی وقتی اوضاع واقعا خوب پیش می‌رود. 

وقتی در محل کار خود هستید، با همسرتان تماس بگیرید و برایش پیامک بفرستید.

به نظر برسد فکر کنید که شما هشت یا نه ساعت بیرون از خانه کار کرده‌اید و او در خانه بوده، این تصوری اشتباه است. همسرتان هم تمام مدت در خانه مشغول نگهداری از نوزاد و رسیدگی به اوضاع منزل بوده، بنابراین با وجود خستگی روزانه، وقتی به خانه رسیدید، اجازه بدهید در مورد روزی که گذرانده، با شما حرف بزند، یا حتی گلایه کند. 

به او فرصت استراحت بدهید و مدتی را با نوزادتان سپری کنید.

 


  • برایش غذا بپزید

ممکن است شما مانند یک سرآشپز حرفه‌ای غذا بپزید، یا اینکه هیچ غذایی بلد نباشید، اما می‌توانید پختن غذا برای همسرتان را امتحان کنید. از غذاهای ساده شروع کنید، یا اگر غذایی بلد نیستید (سعی کنید یاد بگیرید) برایش میان‌وعده آماده کنید؛ کلوچه، شیرینی، سیب، پنیر، بادام و …

او در حال تغذیه نوزاد است، شما هم مسئول تغذیه او هستید. حتی ابتدایی‌ترین کارها هم به تغییر روحیات همسرتان کمک می‌کند. 

اگر می‌خواهید واقعا عالی باشید، عصرها و تعطیلات آخر هفته خود را به صورت دسته‌جمعی غذا بپزید و بعضی از وعده‌های غذایی را منجمد کنید. 

اگر نمی‌توانید آشپزی کنید، از اعضای مشتاق خانواده کمک بخواهید. 

 

نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری


  • به همسرتان سخت نگیرید

راجع به هیچ چیز به همسرتان سخت نگیرید، خودش به حد کافی دوران سختی را پشت سر می‌گذراند. 

 


  • کمی با نوزاد سر و کله بزنید

درست است که همسرتان می‌تواند با شیردهی به نوزاد، او را آرام نگه دارد، اما شما هم از عهده آرام کردن نوزاد برمی‌آیید. زود تسلیم نشوید. مدت زمان بیشتری نوزاد گریان را در آغوش بگیرید. راه بروید، با نوزاد حرف بزنید، برایش آواز یا لالایی بخوانید. 

 


  • به همسرتان حق بدهید

با بزرگ شدن کودک، به نظر برسد همسر شما تصمیم بگیرد کار و شغلی بیرون از خانه داشته باشد، یا با اتمام مرخصی زایمان، به سر کار خود بازگردد. شما باید به او حق بدهید و اجازه ندهید دیگران او را مادیر بی‌‌مسئولیتی بنامند. با پیدا کردن راه‌حل و با همکاری‌های لازم، به او این امکان را بدهید که بتواند مثل شما به کارش ادامه بدهد و کمتر بی‌دلیل نگران وضعیت کودک باشد. مطمئن باشید که زندگی خانوادگی شما در گرو اهمیت به این لحظه‌های کوچک و لذتبخش و انجام همین کارهاست. اینها لحظاتی است که برای خانم‌ها اهمیت بسیاری دارد و هرگز آن را فراموش نخواهند کرد. پس سعی کنید در لحظات پس از زایمان همسرتان، حضور پررنگی در خانه داشته باشید و برای بزرگ شدن کودک و موفقیت او در آینده، فقط به تأمین مسائل مادی اکتفا نکنید. 

ممکن است پس از زایمان همسرتان، با یکدیگر دچار تنش‌هایی شوید. روانشناسان کلینیک پورتال یک می‌توانند به شما کمک کنند.

نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره نقش پدر بعد از زایمان، نکاتی مفید و ضروری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا