نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت

اخبار

نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت را ببینید.

semaglutide

امروز قصد داریم درباره  داروی سماگلوتید صحبت کنیم و نتیجه آخرین دستاوردها را به اطلاع کاربران عزیز برسانیم هم منفعت ها و هم عارضه های  جانبی آن و تاثیر آن بر وزن  را  در ادامه نوشته بخوانید

شرکت نووونوردیسک نتایج موفقیت آمیزمرحله ی چهارم کارآزمایی ۳aرا بروی داروی semaglutideبرای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اعلام کرد.

سماگلوتید آنالوگ پپتید شبه گلوکاگون -۱ است که بصورت تزریق زیر جلدی یک بار درهفته  برای کمک  به کنترل قندخون بیمارانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند و درمعرض خطر کمی برای هیپوگلایسمی  می باشند، تولید شده است.

 در کارآزمایی SUSTAIN 2، مقادیر ۰٫۵و ۱ میلی گرم سماگلوتید با ۱۰۰ میلی گرم سیتاگلیپتین (Januvia، داروی خوراکی که یک بار درهفته  استفاده  می شود) با یکدیگر مقایسه شد.

۱۲۳۱ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ بمدت ۵۶ هفته تحت درمان این دو دارو بصورت ترکیبی  با متفورمین ، تیازولیدین دیون و یا ترکیب  هر دو دارو قرار گرفتند . مقدار هموگلوبین A1Cدر بیمارانی که تحت درمان با هر دو  دوز سماگلوتید بودند به ترتیب ۱٫۳و ۱٫۶درصد کاهش یافت که از نظر آماری  قابل توجه است، این کاهش دربیماران تحت درمان با سیتاگلیتپین  تنها ۰٫۵درصد بود.

 ۶۹ درصد از بیماران تحت درمان با ۰٫۵میلی گرم  سماگلوتید و ۷۸ از افراد تحت درمان  با یک میلی گرم  از این دارو  توانستند به هدف هموگلوبین A1Cزیر هفت درصد (۵۳ میلی مول درمول) دست یابند و تنها  ۳۶ درصد از افراد تحت درمان با داروی سیتاگلیتپین توانستند به این هدف دست یابند.

سماگلوتید همچنین به القاء کاهش وزن از طریق کاهش اشتها کمک می کند، افرادیکه  تحت درمان  با ۰٫۵و ۱ میلی گرم سماگلوتید بودند به طور متوسط به ترتیب ۴٫۳و ۶٫۱کیلوگرم از وزن خود را  از دست  دادند. درحالیکه  بیماران گروه سیتاگلیپتین تنها ۱٫۹کیلوگرم از وزن خود را از دست دادند.

 Thomsenمعاون اجرایی و مدیر علمی شرکت نووونوردیسک می گوید: نتایج SUSTAIN 2بسیار جالب توجه است و نشان دهنده ی برتری کنترل قندخون و کاهش وزن با تجویز داروی سماگلوتید (یک بار در هفته) درمقایسه با ۱۰۰ میلی گرم سیتاگلیپتین است. این نتایج با تمام نتایجی که در تمام آزمایشات SUSTAINتاکنون بدست آمده است، سازگاری دارد .

از جمله عوارض جانبی semaglutideحالت تهوع است که در گزارش ۱۸ درصد از بیماران به آن اشاره شده است. بطور کلی بنظر می رسد سماگلوتید ایمن و قابل تحمل است. نتایج کارآزمایی SUSTAINتاکنون از پتانسیل تبدیل این دارو به عنوان یک محصول موثر از آنالوگ های  GLP-1برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حمایت کرده است.

 هنوز دو کارآزمایی دیگر برای ارزیابی  ایمنی و اثربخشی سماگلوتید  باقی مانده است که انتظار می رود نتایج آن در نیمه ی اول سال ۲۰۱۶ توسط شرکت  نووو نوردیسک اعلام شود

منبع : http://diabetestma.org

نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره نتیجه کار داروی سماگلوتید بر مبتلایان به دیابت با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نمی‌توانند زبان فارسی را آلوده کنند وزارت راه و شهرسازی هیچ افزایش قیمتی در …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اخرین خبر از جریمه بدحجابی بروز مشکلات استخوانی در مردها

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا