میل کردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان

اخبار

میل کردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه میل کردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان را ببینید.

Coffee-ghahve

 

اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که به میل کردن قهوه علاقه ی زیادی دارید پیشنهاد می شود نتایج این تحقیق در مورد تاثیر قهوه بر سلامت انسان را مطالعه کنید. در سراسر جهان بسیاری از مردم به طور روزانه قهوه می نوشند. در بیش از ۶۰% بزرگسالان آمریکایی که قهوه می نوشند، میزان مصرف قهوه به طور متوسط بیش از ۳ فنجان در روز است. مطالعات اولیه در زمینه ارتباط مصرف قهوه با مرگ ناشی از همه علل و مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب محدود و نتایج آن اغلب بحث برانگیز است.

به تازگی یک تیم تحقیقاتی تاثیر مصرف قهوه را بر روی مرگ ناشی از همه علل و مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی مورد بررسی قرار داده است. بین سال های ۱۹۹۸-۱۹۷۹ حدود ۴۵۰۰۰ فرد ۸۷-۲۰ ساله از نظر عادات مرتبط با شیوه زندگی(از جمله مصرف قهوه) و تاریخچه پزشکی شخصی و خانوادگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. محققان ۴۳۷۲۷ فرد ( ۳۳۹۰۰ مرد و ۹۸۲۷ زن) را در آنالیز نهایی مورد ارزیابی قرار دادند.

در طول ۱۷ سال پیگیری ۲۵۱۲ مورد مرگ رخ داد که ۳۲% آن ناشی از بیماری قلبی-عروقی بود. بانوان و مردانی که مقدار بیشتری قهوه مصرف می کردند بیشتر احتمال داشت تا سیگار بکشند و سطوح پایین تر تناسب قلبی- تنفسی داشته باشند.

میزان مرگ در مردان جوان تر حتی با مصرف کم قهوه بالاتر بود اما این افزایش با مصرف تقریبا ۲۸ فنجان در هفته قابل توجه بود به طوری که مرگ ناشی از همه علل ۵۶% افزایش می یافت. در بانوان جوان تر که بیش از ۲۸ فنجان قهوه مصرف می کردند نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشیدند خطر مرگ ناشی از همه علل ۲ برابر بالاتر بود. نتایج این مطالعه در بانوان و مردان مسن تر ارتباطی بین مصرف قهوه و علل مرگ و میر نشان نداد. هیچ یک از مقادیر قهوه در بانوان و مردان جوان و مسن اثر قابل توجهی بر روی مرگ ناشی از بیماری قلبی- عروقی نداشت.

قهوه ترکیبی پیچیده از مواد شیمیایی متشکل از هزاران جزء هست. تحقیقات اخیر نشان داده که قهوه یکی از منابع عمده آنتی اکسیدان در رژیم غذایی است و اثرات مفیدی بر روی التهاب و عملکرد شناختی دارد. با این حال مشخص شده است که قهوه دارای عوارض جانبی بالقوه نیز هست زیرا کافئین آزاد سازی اپی نفرین را تحریک کرده، فعالیت انسولین را مهار کرده و فشارخون و سطوح هموسیستئین را افزایش می دهد. بنابراین این مکانیسم ها می توانند یکدیگر را متعادل سازند. همچنین تحقیقات نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی قهوه می نوشند ممکن است از طریق مکانیسم های ژنتیکی بالقوه یا به علت اثرات زیان بار عوامل خطر دیگر که با نوشیدن قهوه در ارتباط هستند، بیشتر در معرض خطر قرار گیرند.

میل کردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره میل کردن قهوه و تاثیر آن بر سلامت انسان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کشتار وحشیانه حجاج ایرانی توسط ال سعود رئیس جمهور: من و اوباما نامه می‌نویسیم؛ …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] Falling Fred v1 0 15 شاهکارهای نقاشی جهان بر روی کیک + تصاویر

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا