مصرف داروهای ایرانی

مصرف داروهای ایرانی

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مصرف داروهای ایرانی را ببینید.

کیفیت داروهای ایرانی به چه صورت است این نوع داروها در مقایسه با داروهای خارجی چه تفاوتی دارند اکثر ایرانیان طرفدار مصرف داروهای خارجی هستند و ترجیح میدهند داروی خارجی مصرف کنند علت این انتخاب چیست ؟این داروها نسبت به داروهای ایرانی گرانقیمت ترند اما با این وحجود رعضه و درخواست آن ها بسیار زیاد و قابل توجه است .

به گفته یک فوق تخصص گوارش داروهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تفکر رایج جامعه مبنی بر بی تاثیر بودن آنها، علمی نیست.

 

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه درصد بالای مراجعین بیماران گوارشی به کلینیک های داخلی حاکی از شیوع این بیماری ها دارد، گفت: با توجه به شیوع بیماری های گوارشی اعم از بیماری های کبد، مجرای صفراوی، پانکراس و …، توجه به درمان آنها به ویژه درمان دارویی آنها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به داروهای متعدد خوراکی و تزریقی حوزه گوارش، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ برند سرشناس داخلی داروهای مربوط به مشکلات معده، زخم های گوارشی و یا ریفلاکس را با کیفیت بسیار خوبی تولید می کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: در فیلد بالینی به دلیل دسترسی بهتر، قیمت پایین تر و پوشش بیمه ای کامل، بسیاری مواقع بیماران با محدودیت مالی تمایل به استفاده از داروهای ایرانی دارند در حالی که بیماران با تمکن مالی خوب بیشتر به سمت استفاده از داروهای خارجی می روند.

وی به اثرات چندگانه تحریم ها بر روی وضعیت دارویی کشور اشاره داشت و افزود: موثر بودن یا نبودن دارو ها به صرف تولید ایرانی آن باور غلطی است چراکه بسیاری از برندهای داخلی با کیفیت ساخت بالا و نظارت مناسب، اثربخشی بسیار خوبی دارند.

دکتر آگاه با تاکید بر توجه به برند داروها، کیفیت برخی شرکت ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: درباره داروهای خارجی هم باید توجه داشت که برخی برند ها از کیفیت بهتری برخوردارند اما این تفکر که اثر داروهای خارجی بهتر از تولیدات داخل است همیشه و در همه موارد درست نیست و بیشتر مربوط به اثر روانی و افکار عمومی جامعه است.

وی از پوشش بیمه ای داروهای ایرانی و همچنین داروهای پرمصرف خارجی اظهار رضایت کرد و گفت: برخی داروها برند ایرانی ندارند که توصیه می شود پوشش بیمه ای برای آنها افزایش یابد و همچنین برای داروهایی که هر دونمونه داخلی و خارجی را دارند هم پیشنهاد می شود مانند کشورهایی مثل هند، هر دو دارو را تحت پوشش بیمه ای قرار دهند و حتی دولت به صورت محدود و رقابتی داروهای خارجی را وارد کند.

به گفته آگاه بیمار باید برای استفاده از داروی خارجی یا ایرانی حق انتخاب داشته باشد و با ورود داروهای خارجی و همچنین پوشش بیمه ای مناسب زمینه این حق فراهم شود.

رییس مرکز تحقیقات کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی ایران اذعان کرد: یکی از اقدامات مفید شرکت ها تولید داخلی شرکت تحت امتیاز تولید کننده اصلی است؛ چراکه با این کار علاوه بر اشتغال زایی، دارو ارزان تر و با کیفیت عالی در دسترس بیماران قرار می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛

مصرف داروهای ایرانی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره مصرف داروهای ایرانی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] فارس گزارش می‌دهد یازدهمین جشن سینمای کرمان برگزار شد ۵۰ مراسم سوگواری در لردگان …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شناخت بهتر از طرف مقابل برای ازدواج آیا به یک فرد پرخور تبدیل شده اید؟!

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا