مصرف این مواد خوراکی سبب تنظیم شدن هورمون ها می شود

اخبار

مصرف این مواد خوراکی سبب تنظیم شدن هورمون ها می شود

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مصرف این مواد خوراکی سبب تنظیم شدن هورمون ها می شود را ببینید.

ترشح هورمون ها سبب علائمی چون درد پیش از قاعدگی PMS، ناباروری یا باروری، رویش موهای زائد در بدن، خوش اخلاقی یا بدخلقی، بی اشتهایی یا پر اشتهایی، سرد مزاجی احساسی، چاقی یا لاغری، بروز آکنه، ابتلا به سرطان، ریزش موی سر و نیز مشکلات دوران یائسگی می شود.

اگر هورمون های بدن تنظیم نباشند می توانند به شدت بر کیفیت زندگی یک زن اثر بگذارند و سبب بیماری در آنها شوند، عواملی چون تغذیه، استرس(Stress)، افسردگی، محل زندگی، درآمد مالی، ویژگی های ژنتیکی، عدم ورزش و تحرک کافی، اشتغال در بعضی مشاغل، ابتلا به برخی بیماری ها و مصرف دارو همگی می تواند باعث برهم نوش جان کردن تنظیم هورمون های بدن بانوان شود.

هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی

از جمله مهم ترین زمان هایی که میزان هورمون های بدن بانوان دستخوش تغییرات می شود دوران قاعدگی و بارداری است.

برهم نوش جان کردن هورمون ها در زمان قاعدگی سبب انقباض شکمی، احساس گرگرفتگی، اسهال، التهاب پوست بدن، کج خلقی و افسردگی در بانوان می شود. تغییرات هورمونی در بانوان متفاوت است و در برخی شدید یا خفیف است. متابولیسم و فیزیولوژی هر زن خاص او و وابسته به پارامترهای ژنتیکی و رشته های DNA است اما می توان با راهکارهایی از شدت این تغییرات کاست.

مصرف ویتامین B۶

نوش جان کردن مواد غذایی چون لوبیا، آجیل، حبوبات، غلات، منیزیم، پروتئین، غذاهای دریایی، سبزیجات و میوه ها می تواند به تنظیم هورمون های بدن کمک کند. آنالیز و اندازه گیری هورمون های زنانه و مردانه در بدن بانوان در آزمایش های دوره ای و مراجعه به پزشک متخصص می تواند هرگونه برهم خوردگی سطح هورمون ها مشخص کرده، تدابیر و راهکارهای درمانی برای آن اندیشیده شود.

هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی

از جمله موثرترین هورمون ها در بدن بانوان هورمون استروژن، پروژسترون، تستوسترون و کورتیزول است که سبب باروری، بروز یائسگی، استرس، نرم بودن صدا، پرپشتی موها و نیز ساختار گلابی شکل اندام بانوان می شود.

  • پیاده روی
  • خودداری از مصرف خوراکی های حاوی کربوهیدارت
  • انواع شیرینی و شکلات
  • نخوردن فست فود
  • سیب زمینی سرخ کرده
  • کلوچه

و مواردی از این دست در نتظیم هورمون های بدن موثر است.

استرس و نگرانی

استرس و نگرانی هم یکی از مواردی است که به شدت بر هورمون ها موثر است و می تواند سبب بلوغ و قاعدگی زودرس، برهم نوش جان کردن تنظیم قاعدگی، ناباروری، سقط جنین، یائسگی با علایم شدید، ابتلا به سندروم خشکی و سوزش زبان و مشکلاتی ازاین دست شود.

خوراکی های حاوی امگا سه شامل، تخم کتان، گردو و تخم مرغ نیزمی توانند در تنظیم هورمون های بدن موثر باشند و بانوان از سنین نوجوانی باید این خوراکی ها را در رژیم غذایی روزانه خود قراردهند.

هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی   هورمون و بارداری تنظیم هورمون ها ترشح هورمون ها و قاعدگی

دمنوش ها

برخی از دمنوش ها و مکمل های طبیعی و یا داروهای شیمیایی نیز می توانند به عنوان درمان برای تنظیم هورمون های زنانه تحت نظارت پزشک مورد استفاده قراربگیرند. با تنظیم رژیم غذایی، تحرک و فعالیت مفید، استفاده از دارو یا دمنوش تحت نظارت پزشک و خودداری از استرس بانوان می توانند از نتظیم سطح هورمون های خود اطمینان پیدا کنند.

منبع: سلامت نیوز

مصرف این مواد خوراکی سبب تنظیم شدن هورمون ها می شود

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره مصرف این مواد خوراکی سبب تنظیم شدن هورمون ها می شود با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نکات ایمنی مهم برای روزهای برفی دیدار خانواده یکی از جانباختگان حادثه مسجدالحرام با …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برای ارتقا ایمنی بدن چه غذایی مصرف کنیم؟ استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس اذربایجان غربی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا