محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد

محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد
نخستین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر رضوی در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد و طی آن دکتر محمود عزیزی به عنوان دبیر یازدهمین دوره این جشنواره معرفی شد.


به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی , شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر رضوی با حضور آقایان پرویزی استاندار خراسان شمالی ، حجه الاسلام و المسلمین یعقوبی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بجنورد ، کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ، ثابت قدم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ، جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و دکتر محمود عزیزی نویسنده و کارگردان تئاتر ، روز چهارشنبه ۲ دی ماه جاری در محل استانداری خراسان شمالی تشکیل جلسه داد.
 
در این جلسه مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی , دکتر محمود عزیزی را به عنوان دبیر یازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی معرفی کرد.
 
در ابتدای جلسه گزارش کوتاهی از برگزاری دوره دهم ارائه و نقاط قوت و ضعف ادوار گذشته مورد بررسی قرار گرفت. حاضرین در این نشست راهکارهای تقویت و ارتقا جایگاه این رویداد هنری برای دوره یازدهم را بیان کردند.
 
دکتر پرویزی استاندار خراسان شمالی ضمن تشکر از برگزاری موفق دوره پیشین ، ستاد برگزاری را به پرهیز از تکرار و یکنواختی در این رویداد هنری دعوت کرد. وی ضمن تاکید بر حفظ کیفیت مطلوب ، تنوع و نوآوری در برنامه ریزی و اجرای جشنواره را راهکار مفیدی برای گریز از یکنواختی و رکود این برنامه دانست.
 
در ادامه حجه الاسلام و المسلمین یعقوبی امام جمعه بجنورد نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادهایی در حوزه مضامین دینی، به تقویت جاذبه ارزش های دینی و استفاده مناسب از شیوه های بیانی نوین امروز در احیا ارزش ها و انتقال مفاهیم مذهبی به مخاطبان و به ویژه نسل جوان جامعه تاکید کرد.
 
وی بیان کرد: هنر، ارزش های کهن را در یک لباس نو متجلی می کند. این رویداد نیز می بایست ارزش ها را به زبان روز و نو احیا کرده و از گسست نسل ها جلوگیری کند.
 
امام جمعه بجنورد در ادامه این جلسه تذکر داد: در این راه توجه داشته باشیم که کیفیت را فدای کمیت نکنیم.
 
نماینده مردم بجنورد درمجلس شورای اسلامی نیز به استفاده مناسب و بابرنامه از سرمایه ها و داشته های مادی و معنوی استان اشاره کرده و رفتن به سوی خلاقیت در بیان هنری را اساس موفقیت بر شمرد.
 
در ادامه این نشست مدیر کل هنرهای نمایشی ، افتتاح تالار شمس در دهمین دوره جشنواره را اتفاقی فرخنده دانست و از تمامی کسانی که موجبات شکل گیری این اتفاق مبارک را فراهم نمودند تشکر کرد.
 
مهدی شفیعی توجه ویژه به اجراهای مستمر در طول سال و در تمام شهرهای استان را به عنوان پایه ای برای ارتقا جایگاه تئاتر در جامعه و ارتباط مستمر آن با خانواده ها دانست.
 
وی ضمن بررسی کوتاهی از ادوار پیشین به نقش و جایگاه ارزشمند مردم و هنرمندان استان در این رویداد اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد تا با برنامه ریزی بهتر، این استان و مردم فرهنگ دوست آن سهم بیشتری از تولیدات و اجراهای رضوی را در تمام ایام سال داشته باشند.
 
شفیعی بیان کرد: با بررسی های همه جانبه از میان گزینه های پیشنهادی برای مسئولیت دبیری جشنواره ، در نهایت معاونت محترم هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر محمود عزیزی را به جهت تخصص ، تجربه و علاقه مندی ایشان به فعالیت در حوزه رضوی به عنوان دبیر یازدهمین دوره این رویداد بزرگ فرهنگی برگزیده و پس از طرح موضوع با ایشان و استقبال و اشتیاق قلبی این هنرمند بزرگوار  را به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی منصوب نمودند که برای ایشان ارزوی پیروزی و سربلندی داریم.
 
دکتر محمود عزیزی نیز با ابراز خشنودی از شکل گیری دغدغه هنر تئاتر و به ویژه تئاتر رضوی در میان مردم و مدیران استان توجه حاضرین را به بحث اجرای تصمیمات جلب کرده و یادآوری کرد: تمام تصمیمات و سیاست های درست و دوست داشتنی تنها زمانی اهمیت می یابند که به درستی و کمال به اجرا برسند.
 
وی ضمن تاکید بر بازنگری در ایده های برگزاری چنین رویداد ارزشمندی، لازمه ارتقا و جایگاه و شان این رویداد را توجه همه جانبه و به ویژه ارتقا بودجه و امکانات و حمایت های لازم از آن دانسته و افزود: باید برای بهره مندی زوار داخلی و خارجی امام رضا (ع) از تولیدات هنری این جشنواره ها برنامه ریزی کرد. محصولات جشنواره می تواند در قالب تصویری به عنوان سوغات معنوی حوزه هنر ارائه شود.
 
در ادامه مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز به هم افزایی نیروها و امکانات استان در برگزاری جشنواره گذشته اشاره کرده و همدلی مردم و مسئولان استان را یکی از دلایل توفیق این رویداد دانست.
 
جعفری با اشاره به اهمیت بازتاب مناسب برنامه های رضوی در رسانه های گروهی به لزوم پیگیری و تحقیق در معرفی شیوه های مناسب بیان مبانی سبک زندگانی امام رضا (ع) پرداخته و تاکید کرد: ایجاد فضای با نشاط معنوی با تکیه بر مبانی رضوی و حرکت جشنواره به سمت آموزه های رضوی در سبک و شیوه زندگی افراد جامعه باید مد نظر برگزار کنندگان جشنواره باشد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هنر را بهترین زبان برای فرهنگ سازی دانسته وبا بیان این نکته که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است تاکید کرد: اگر در امر فرهنگ و گفتمان فرهنگی پیشرفت نداشته باشیم در سایر موارد نیز مشکل خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به اینکه در برگزاری رویدادهای رضوی هر ساله تعداد بسیار زیادی از سازمان ها و نهاد ها ی دولتی و غیر دولتی مشارکت فعال دارند ابراز امیدواری کردند این همکاری در دوره پیش رو افزایش شایسته ای داشته باشد.
 
کاراندیش ضمن تشکر ویژه از دکتر محمود عزیزی به خاطر پذیرش مسئولیت دبیری دوره یازدهم جشنواره و اشاره کوتاه به تخصص و تعهد و دغدغه شخصی ایشان به این حوزه آمادگی وزارت متبوع را جهت هر گونه همکاری با این رویداد هنری مذهبی اعلام کرد.
 
وی با تاکید بر این که هر گونه حمایت لازم را از برنامه های دبیر جشنواره بعمل خواهیم آورد و در حد توان اعتبارات این برنامه را افزایش خواهیم داد از استاندار خراسان شمالی خواست حمایت مادی و معنوی از دوره آتی جشنواره را افزایش دهند.
 
یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با دبیری دکتر محمود عزیزی و به میزبانی استان خراسان شمالی در سال ۹۵ و همزمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

تئاتر مرا از خود فراری می‌دهد
اجرای نمایشی با همکاری تاجیکستان/ رونمایی از تندیس جشنواره با حضور خادمین امام رضا (ع)
پیکرشادروان رسولیان هنرمند پیشکسوت و جانباز سرافراز دفاع مقدس تشییع شد
پیکرشادروان “رسولیان” هنرمند پیشکسوت و جانباز سرافراز دفاع مقدس تشییع شد
انتصابات جديد ايوبي در سازمان سينمايي

۰۵ دی ۱۳۹۴ – ۱۵:۱۶

محمود عزیزی دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی شد

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا