مادران باردار با تماشا این علایم به پزشک مراجعه کنند

مطالب جدید



پورتال یک:دکتر جوادیان از تهدید سلامتی مادران باردار و جنین توسط بیماری کرونا خبر داد و گفت: در صورت تماشا علائم بیماری کرونا هر چه سریعتر به پزشک بانوان یا پزشک خانواده مراجعه نمایند.

به گزارش پورتال یک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مریم جوادیان متخصص بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیماری کرونا که بصورت یک همه گیری طولانی مدت درآمده است، همچنان از نظر تاثیر آن بر سلامتی افراد جامعه بویژه مادران باردار مورد اهمیت است، گفت: سلامتی مادر باردار و جنین در طی دوران بارداری می تواند توسط این بیماری مورد تهدید قرار گیرد، اگرچه در اکثر موارد مادران باردار به شکل خفیف بیماری مبتلا می شوند و بدون عارضه بهبود می یابند ولی مادران از نظر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در گروه با خطر متوسط قرار می گیرند.

وی بیان داشت: مادرانی که فاکتورهای خطری مانند فشارخون بالا، دیابت، سن بالای ۳۵ سال، چاقی، بیماری قلبی یا کلیوی زمینه ای دارند از نظر ابتلا به بیماری کووید۱۹، در گروه پرخطر قرار می گیرند.

این متخصص در همین راستا ادامه داد و گفت: علائم بیماری در بانوان باردار بصورت تب، سرفه، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس، درد قفسه سینه، ضعف و خستگی شدید، حالت گیجی و کاهش سطح هوشیاری است.

دکتر جوادیان با ذکر این نکته تمامی بانوان باردار دارای علائم احتمالی بیماری کووید۱۹ باید به مرکز درمانی مراجعه نمایند اذعان داشت: بر اساس تصمیم پزشک و انجام آزمایشات و اقدامات ضروری برای ادامه درمان در منزل و یا بستری در بیمارستان تصمیم گیری شود.

دانشیار گروه بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه هر یک از علائم را در خودتان تماشا کردید حتما با پزشک بانوان یا پزشک خانواده خود تماس بگیرید، عنوان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری لطفا پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایید. شستشوی مداوم دست ها ، ماندن در خانه ، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است. برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوید و برای انجام سایر کارها در خانه از طریق تلفن یا آنلاین هماهنگی کنید و به اماکن شلوغ و مراکز تفریحی، زیارتی و گردشگری مراجعه نکنید.

وی افزود: در دورهمی ها و مهمانی ها شرکت نکنید، با بستگان و خارج از خانواده رفت و آمد نکنید. مراقبت های دوران بارداری را بصورت منظم و طبق نظر پزشک یا ماما انجام دهید.

دکتر جوادیان اذعان داشت: خانم های بارداری که بویژه در سه ماهه سوم بارداری(۲۸ هفته بارداری و بیشتر) هستند ، لازم است نسبت به هر گونه علائم عمومی مانند تب،سرفه،… و علائم اخحتصاصی مانند کاهش حرکات جنین، خونریزی واژینال، آبریزش،دقت بیشتری داشته باشند و بلافاصله به بیمارستان یا پزشک مراجعه نمایند.

این متخصص تصریح کرد: در صورتیکه با فردی که علائم بیماری کووید۱۹ را داشته و یا این تشخیص برایش مطرح شده در تماس بوده اید لطفا به پزشک خود اطلاع دهید و نکات بهداشتی را رعایت کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در صورتیکه یکی از افراد خانواده به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده باشد، خانم باردار باید جهت انجام تست های تشخیصی به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نماید.

دکتر جوادیان بیان داشت: انجام پروتکل های بهداشتی بخصوص در خانه ماندن و شستشوی مداوم دست ها و پوشیدن ماسک همچنان در اولویت قرار دارد. اگر مادر خانواده به رعایت نکات بهداشتی اهمیت دهد و علائم بیماری را بموقع در افراد خانواده شناسایی کند و در زمان مناسب به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نماید بهترین اقدام برای کنترل و درمان بیماری انجام شده است.

دکتر جوادیان اذعان داشت: امیدوارم با انجام این نکات ساده دوران بارداری خود را به خوبی سپری کنید و در کنار خانواده عزیز و محترم سلامت و شاد باشید.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا