لیپولیز بهتر است یا کول اسکالپتینگ؟ + راهنمایی کامل

اخبار

لیپولیز بهتر است یا کول اسکالپتینگ؟ + راهنمایی کامل

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه لیپولیز بهتر است یا کول اسکالپتینگ؟ + راهنمایی کامل را ببینید.

لیپولیز چیست؟ لیپولیز چگونه انجام می شود؟ تکنیک لیپوساکشن لیزری باعث ذوب چربی و سفت شدن پوست می شود. لیپولیز لیزری باعث افزایش قدرت چربی سوزی لیپوساکشن سنتی می شود. برای کسانی که به دنبال بدنهای با اندام بهتر با حداقل تلاش هستند، لیپوساکشن یکی از معروف ترین و سریع ترین راه حل هاست. اما مانند هر چیزی که به نظر خیلی درست می رسد، روش کاهش چربی با اشکالاتی همراه است؛ به خصوص اگر پوست شما نتواند لکه را از بین ببرد. جیب های فرو رفته ی بوجود آمده ممکن است هدف استفاده از جراحی زیبایی برای کاهش چربی های سرسخت را معیوب کند. در ادامه این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی  دکتر سلام به توضیح کامل لیپولیز و چگونگی انجام لیپولیز می پردازیم.

تاثیر تکنیک لیپولیز

لیزر لیپولیز روشی با حداقل تهاجمی است که از گرمای ناشی از لیزرهای فیبر نوری در طول موجهای مختلف برای ذوب چربی بدن استفاده می کند. این فرایندی متفاوت با لیپوساکشن است که شامل از بین بردن چربی بدن با استفاده از مکش خلاء است. فواید دیگر لیزر لیپولیز این است که باعث تولید پروتئین کلاژن شده و پوست را سفت تر می کند. نتایج بالینی از روش لیزر لیپولیز و لیپوساکشن بیش از ۲۰۰۰ بیمار در طول سه سال گرفته شد. محققان دریافتند که در کل بیماران بخش عمده ای از چربی در قسمت های مختلف بدن حذف شده و شاهد افزایش سفتی پوست هستند. بیماران از عوارض اساسی رنج نمی برند، اگرچه برخی از درد و کبودی جزئی شکایت داشتند.

لیپولیز

اینجاست که تکنیک تازه طراحی شده لیزر لیپولیز وارد می شود؛ جایی که لیپوساکشن سنتی منسوخ می شود. محققان بر این باورند که این تکنیک پیشرفته می تواند کلید بهینه ای در ایجاد اندام های مناسب بدنی باشد و آنها اخبار یافته های خود را از ۳۸مین نشست علمی سالانه انجمن رادیولوژی مداخله این هفته در نیواورلئان منتقل می کنند.

لیپولیز یا لیپوساکشن؟

لیزر لیپولیز به خودی خود برای از بین بردن چربی مؤثر است. با این حال، ادغام لیزر لیپولیز با لیپوساکشن سنتی به طور کلی بهترین نتایج را برای سفت شدن و چروکی پوست به وجود می آورد. دکتر عباس شمس الدین، ​​نویسنده اصلی این مطالعه و رادیولوژیست مشغول در مرکز لیزر و جراحی مداخله ای آتلانتا، GA، در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید: “بسیاری از افراد [لیپوساکشن] را امتحان نمی کنند؛ زیرا شنیده اند که پوست اغلب بعد از از بین بردن چربی می افتد و فرو می رود.” “این به ویژه در مورد افرادی که می خواهند چربی شکمی حذف کنند اما به پوست احتیاج دارند صادق است. ”

به گفته شمس الدین، ​​دو مورد نیاز است تا واقعاً شکم، قسمت های پشتی کمر و سایر مناطق مشکل دار دچار افتادگی شوند. وی گفت: “ترکیب لیپوساکشن سنتی با لیزر لیپولیز اکنون نشان داده شده است که بدن هایی با شکل خوب و دارای پوستی محکم می سازد.” “ما می توانیم بدون نیاز به عمل جراحی، چیزهایی مانند شکم سفت تر و زیبا تر به افراد بدهیم.”

ملاحظات بهداشتی و ایمنی درباره لیپولیز

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که لیزر لیپولیز درمانی بی خطر و مؤثر برای هدف قرار دادن مناطق کوچک چربی بدن است و به دلیل اینکه این عمل به صورت سرپایی انجام می شود، به طور کلی بهبودی سریع خواهد بود. خود را با واقعیت ها در آغوش بگیرید و با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا کاندید خوبی برای لیپوساکشن، لیزر لیپولیز یا هر دو خواهید بود یا خیر. دکتر لری فن، بنیانگذار ۷۷ جراحی پلاستیک در سانفرانسیسکو، در مصاحبه با “خط سلامت” گفت: “لیپوساکشن (هم لیپوساکشن سنتی و هم لیپوساکشن با کمک لیزر) یک روش بسیار ایمن موجود در دستان یک جراح واجد شرایط و با تجربه محسوب می شود.” با این حال همه عمل ها خطرات زیادی دارند.

کلیه اقدامات جراحی خطر عفونت، خونریزی، زخم، آسیب عصبی، واکنش منفی به بیهوشی و لخته شدن خون را دارد. لیپوساکشن خطرات دیگری نیز دارد؛ از جمله بی نظمی کانتور، عدم تقارن، سروما (تجمع مایعات زیر پوست)، تغییر رنگ پوست و سوختگی. به یاد داشته باشید که بیماران لیپوساکشن معمولاً به دنبال سوزاندن مقادیر بسیار زیاد چربی نیستند؛ یعنی جراحی جایگزینی برای یک رژیم متعادل و ورزش منظم نیست. جراحی زیبایی فقط می تواند ظاهر فرد را تا حدی بهبود بخشد و همیشه هم با بدن های بسیار سالم سازگار نیست.

لیپولیز

مقایسه لیپولیز لیزری با کول اسکالپتینگ

درباره

  • لیپوساکشن لیزری یک عمل زیبایی با حداقل تهاجمی است که از لیزر برای ذوب کردن چربی زیر پوست استفاده می کنند. به آن لیزر لیپولیز نیز گفته می شود.
  • کول اسکالپتینگ یک عمل زیبایی غیر تهاجمی است که با استفاده از نرم کننده خنک کننده و خفیف، چربی های زیر پوست را منجمد می کند.

امنیت

  • لیزر لیپو و کول اسکالپتینگ درمانی بی خطر و مؤثر برای از بین بردن چربی هستند.
  • هر دو حداقل عوارض جانبی احتمالی را به همراه دارند.

راحتی

  • لیزر لیپولیز ممکن است نیاز به چند روز از کار افتادگی داشته باشد.
  • پس از یک عمل هیکل ترای خنک، ممکن است در همان روز به فعالیتهای عادی خود برگردید.

اثر

  • هر دو روش موثر هستند.
  • وقتی وزن، رژیم و سبک زندگی بیمار سالم باشد، نتایج دائمی خواهد بود.

لیپولیز

لیزر کردن یا انجماد

لیپوساکشن لیزری و کول اسکالپتینگ هر دو روش کاهش چربی هستند که دارای حداقل خرابی و یک دوره بهبودی کوتاه هستند. در نهایت هر دو منجر به از بین بردن چربی از مناطق خاص بدن مانند موارد زیر می شوند:

  • شکم
  • بازوهای بالایی
  • رانهای فوقانی
  • پهلوها (“پهلو های شکمی”)
  • چانه

کول اسکالپتینگ غیر تهاجمی است؛ در حالی که لیپولیز یک عمل جراحی جزئی است. لیپولیز بسیاری از خطرات و عوارض جانبی مشابه لیپوساکشن سنتی را به همراه دارد، اما در مقیاسی کوچکتر. در حالی که نتایج لیزر لیپو فورا خود را نشان می دهند، نتایج هیکل تراشی خنک چندین هفته (حتی تا دو ماه) طول می کشد تا رویت شوند.

درمانی غیر تهاجمی مانند کول اسکالپتینگ بعضی اوقات برای نتایج چشمگیر تر می تواند با لیزر لیپو ترکیب شود. با این حال، هر درمان به خودی خود موثر است.

مقایسه لیپولیز و کول اسکالپتینگ

لیپولیز

لیزر لیپو را می توان در مطب پزشک تحت بی حسی موضعی انجام داد. بیهوشی عمومی لازم نیست. این گزینه امنی برای افراد با انواع پوست است و عوارض جانبی کمی ایجاد می کند. در طول عمل بیدار خواهید بود. پزشک شما قسمت را با سوزن و بی حسی موضعی بی حس می کند تا احساس ناراحتی نکنید. آنها یک برش کوچک ایجاد می کنند و لیزر ریز را در زیر پوست اعمال کرده که چربی را مایع می کند. سپس پزشک معالج شما لوله ای ریز به اسم کوچک کانول را در آن قرار می دهد که چربی ذوب شده را از زیر پوست بیرون می کشد.

بسیاری از افرادی که لیپولیز را انتخاب می کنند، بعد از عمل مدت طولانی از کار افتادگی و آسیب را متحمل نخواهند شد؛ به خصوص وقتی که محل درمانی کوچک باشد. اکثر پزشکان قبل از بازگشت به محل کار و حدود سه هفته قبل از شرکت در فعالیتهای شدید، چند روز مرخصی گرفتن از کار را توصیه می کنند. تورم، کبودی و درد بعد از لیپولیز حداقل است. برای بسیاری از افراد، پوست نیز ممکن است بعد از عمل سفت تر شود. این امر به این دلیل است که لیزر درمانی می تواند باعث تولید کلاژن شود. گزارش انجمن جراحان پلاستیک ۲۰۱۷، همه نوع لیپوساکشن جزو ۵ عمل جراحی زیبایی است که در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بر روی زن و مرد در ایالات متحده انجام شده است. انواع موجود لیزر لیپو (بر اساس دستگاه های خاص) شامل موارد زیر است:

  • CoolLipo
  • لیپو لایت
  • LipoTherme
  • LipoControl
  • ProLipo Plus
  • SmartLipo

لیپولیز

کول اسکالپتینگ

کول اسکالپتینگ یک روش کاهش چربی غیر تهاجمی است که با انجماد سلولهای چربی، موثر واقع می شود. پزشک متقاضی را در قسمت ای که قصد درمان دارند تحت کول اسکالپتینگ قرار می دهد. به احتمال زیاد تا چند دقیقه اول احساس سرما می کنید و ممکن است مکیدن یا کشیدن آن را احساس کنید. سپس هنگام انجام درمان، قسمت بی حس می شود. پس از انجام عمل، سلولهای چربی منجمد می میرند و در طی چند هفته تا دو ماه توسط بدن شما پردازش و جذب می شوند. این روش برای افرادی که وزن بیش از حد دارند منظور نشده است. درعوض، این روش برای افراد با وزن سالم درنظر گرفته شده که بسته های محکم چربی روی بدن خود دارند که تحت تأثیر رژیم و ورزش کم نمی شوند.

مدت زمان انجام لیپولیز

به طور متوسط​، جلسات لیپولیزحدود یک ساعت در هر قسمت طول می کشد. بسته به مساحت دریافت، این روش ممکن است کمی طولانی تر باشد. ممکن است حدود یک هفته پس از جلسه خود، نتایج را دیدن کنید؛ اما نتایج به تدریج طی دو تا شش ماه ظاهر می شوند. برای دیدن نتایج کامل فقط به یک روش درمانی نیاز دارید.

مدت زمان انجام مراحل کول اسکالپتینگ

جلسات کول اسکالپتینگ در هر قسمت درمانی حدود ۳۵ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد. می توان نتایج را حداقل سه هفته بعد از جلسه دیدن کرد. اما بیشتر اوقات بهترین نتایج پس از دو ماه به دست می آید. بدن شما ممکن است ۳ تا ۴ ماه پس از عمل، مراحل پردازش سلولهای چربی مرده را ادامه دهد. بسته به قسمت ای که بدن شما تحت درمان قرار می گیرد و نیازهای فردی شما ممکن است به بیش از یک درمان نیاز داشته باشید. تعیین چند جلسه قبل از مشاوره اولیه دشوار است، اما پزشک شما می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

نتایج لیپولیز

اگر لیزر لیپو را انتخاب کنید، تقریباً بلافاصله شروع به دیدن نتایج کاهش چربی خواهید کرد. اگر كبودی یا تورم كاهش یابد، نتایج قابل دیدن تر خواهد بود. اگر طی هفته اول تغییراتی در قسمت دیدن کردید، بدانید دیدن مزایای کامل این روش می تواند شش ماه طول بکشد.

نتایج کول اسکالپتینگ

اگر تصمیم به کول اسکالپتینگ دارید، آماده شوید تا کمی بیشتر صبر کرده تغییرات را دیدن کنید. نتایج اولیه می تواند سه هفته پس از عمل قابل دیدن باشد؛ اما بهترین نتایج دو تا چهار ماه بعد از عمل قابل دیدن است. کول اسکالپتینگ با هر درمان حدود ۲۳ درصد چربی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که بی خطر و مؤثر است. برای دیدن بهترین نتیجه ممکن است برخی از افراد به بیش از یک درمان نیاز داشته باشند.

لیپولیز

چه کسی کاندیدای خوب لیپولیز است؟

در هر دو روش درمانی، بهترین نامزدها باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشند و به دنبال اصلاح فرم بدن خود باشند. نه لیپولیز و نه کول اسکالپتینگ برای از بین بردن مقادیر زیاد چربی استفده نمی شود.

کاندیداهای ایده آل لیپولیز

افرادی که به لیپولیز علاقه مند هستند، باید سالم و نزدیک وزن ایده آل خود باشند. این یک روش درمانی یا جراحی کاهش وزن نیست؛ بنابراین اگر وزن بیش از حدی دارید، احتمالاً این روش برای شما مناسب نیست. درعوض، هدف این است که مناطق کوچک چربی اضافی را در افراد سالم هدف قرار داده و از بین برد. اگر باردار هستید، مشغول شیردهی، درگیر قاعدگی شدید یا موارد زیر هستید، لیپولیز نکنید.

  • مستعد استفاده ی ضربان ساز قلب
  • رشد غیر طبیعی بافت مانند مستعد ابتلا به جای زخم کلوئید
  • لخته شدگی خون
  • سرطان
  • بیماری های قلبی یا سایر بیماری های قلبی
  • دیابت وابسته به انسولین
  • بیماری کبد یا سایر شرایط
  • مولتیپل اسکلروزیس
  • ایمپلنت ها
  • وضعیت های عروقی

اگر اخیراً جراحی کرده اید یا داروهای ضد انعقاد یا داروهایی که به نور حساسیت ایجاد می کنند استفاده می کنید، لیزر لیپو نکنید.


بیشتر بدانید؛ از لیپولیز لیزری در چه زمانی نباید استفاده کنیم؟


لیپولیز

نامزدهای ایده آل لیپولیز

کاندیدای ایده آل کول اسکالپتینگ فردی است که سالم و دارای چربی های سرسخت در مناطق خاصی از بدن خود است که رژیم و ورزش نمی تواند تاثیری روی آنها بگذارد. این به معنای کسی که چاقی داشته و نیاز به کاهش وزن داشته باشد، نیست. این مانند جراحی کاهش وزن موثر نخواهد بود. اگر باردار هستید، با شیر مادر فرزند خود را تغذیه می کنید و یا موارد زیر را دارید، کول اسکالپتینگ انجام ندهید:

  • اختلال لخته شدن خون
  • کهیر
  • کرایوگلوبولینمی
  • فتق فعلی یا سابقه ی آن در قسمت درمانی
  • زخم های آلوده یا باز
  • یک وضعیت عصبی (نوروپاتی دیابتی، پی درد زونایی)
  • بی حسی یا کمبود احساس در پوست
  • مستعد استفاده ی ضربان ساز قلب
  • هموگلوبینوریای سرد پاروکسیسمال
  • گردش خون ضعیف در قسمت یا اطراف آن
  • بیماری رینود
  • بافت جا زخم در قسمت درمان
  • شرایط پوستی مانند بثورات، پسوریازیس، درماتیت، اگزما و غیره.

مانند لیزر لیپو،اگر اخیراً جراحی کرده اید یا از داروهای ضد انعقادی استفاده می کنید، تحت درمان کول اسکالپتینگ قرار نگیرید.

هزینه لیپولیز

میزان کل هزینه بستگی به مناطقی که شما برای معالجه انتخاب می کنید و تعداد مناطق درمانی انتخابی دارد. در بیشتر موارد، لیپولیز تحت پوشش بیمه نیست. با این حال، اگر شما دارای رشد خوش خیم و چربی به اسم کوچک لیپومای زیر پوستی در زیر پوست خود باشید، بیمه ممکن است فرد خواستار لیپولیز را برای از بین بردن آنها پوشش دهد. شما فقط در هر قسمت به یک درمان نیاز دارید؛ هر درمان به طور متوسط ​​یک ساعت طول می کشد. اگرچه ممکن است روز بعد از معالجه خود به سر کار برگردید، پزشک شما ممکن است تا چهار روز مرخصی کاری را توصیه کند. پس از آن باید سه هفته صبر کنید تا در فعالیت های با تأثیرگذاری بالا شرکت کنید.

 

لیپولیز

عوارض لیپولیز

خطرات شایع و عوارض جانبی لیپولیز شامل درد یا بی حسی در قسمت تحت درمان، ناراحتی و شلی پوست یا تغییر رنگ پوست است. بعضی از افراد بعد از جلسات، سوزشی زیر پوست تجربه می کنند. اگر این بیش از چند روز طول بکشد، می تواند نشانه تجمع مایع باشد و توسط پزشک معالج شما قابل معالجه است. افراد دیگر ممکن است در قسمت تحت درمان، دچار پارگی یا ناهنجاری بافتی شوند. این ممکن است نتیجه موقت تورم باشد و یا می تواند یک نتیجه ماندگار تر باشد. اگر هنوز شش هفته از محل درمان هنوز پوستتان پاره مانده، با پزشک خود مشورت کنید.

در موارد نادر، برخی از افراد دچار این عوارض می شوند:

  • ایجاد بافت زخم زیر پوست
  • عفونت در محل
  • لخته شدن خون
  • نکروز پوستی (مرگ بافت) در محل برش

عوارض کول اسکالپتینگ

عوارض جانبی رایج کول اسکالپتینگ عبارتند از:

  • احساس سوزش و کوبیدن در طول درمان
  • احساس نیش خوردگی و سوزش شدید
  • درد
  • حساسیت موقت پوست
  • تورم و آماس
  • قرمزی
  • کبودی

در افراد خاصی ممکن است عوارض جانبی کمتر شایعی به اسم کوچک پینه های متضاد هایپرپلازی، دیده شود. به جای اینکه بمیرد و کوچک شود، سلولهای چربی تحت درمان در محل بزرگتر می شوند. اگرچه این عارضه خطرناک نیست، اما این تهدید جدی برای زیبایی پس از عمل است. در صورت بروز، سلولهای چربی بزرگ شده، به خودی خود کوچک نمی شوند و از بین نمی روند. لیپوساکشن سنتی برای درمان این بیماری ضروری است.

چگونه یک پزشک مناسب برای لیپولیز پیدا کنیم؟

یافتن یک پزشک مجاز و کاملاً واجد شرایط در لیپولیز در قسمت شما مهم است. ارائه دهندگان خاص را در زیر جستجو کنید:

  • کول اسکالپتینگ
  • لیپولیز

لیپولیز چه کاری انجام می دهد؟

هدف لیپولیز لیزری کاهش حجم چربی یک تجمع چربی است.

آیا لیپولیز به بیهوشی نیاز دارد؟

این روش بدون بیهوشی انجام می شود.

روش لیپولیز لیزری

پس از ارزیابی ابعاد و شکل برآمدگی چربی شکمی یا پهلو ها که باید تحت درمان قرار گیرد، قسمت برای مشخص شدن قسمت قرارگیری اپلیکاتور، مشخص می شود. اعمال کننده اعمال می شود و بیمار احساس سرمایی می کند. در طول درمان ۲۵ دقیقه ای، بیمار ممکن است احساس گرمای متناوب و یا حس خارش یا سوزش کند.

لیپولیز

خطرات لیپولیز لیزری چیست؟

میزان عوارض لیپولیز لیزری کم است و گزارش هایی از قرمزی موقتی، حساسیت و تورم وجود دارد.

بهبود لیپولیز لیزری

محدودیت فعالیت یا خرابی وجود ندارد. بیماران گاهی احساس تردی و یا قرمزی یا تورم می کنند.

نتایج لیپولیز لیزری چیست؟

نتایج می تواند ابتدا در ۶ هفته قابل دیدن بوده و پس از ۳ ماه کاملا آشکار شود.

انواع مختلف از بین بردن چربی لیزری

انواع جراحی های زیبایی وجود دارد که از لیزرهای مختلفی برای از بین بردن چربی بدن استفاده می کنند. برخی از روشها حداقل تهاجمی را دارند؛ در حالی که برخی دیگر غیر تهاجمی هستند. وقتی شخصی به ” حذف چربی لیزری” مراجعه می کند، ممکن است درباره هر یک از این روش ها صحبت کند.

لیپوساکشن لیزری

لیپولیز لیزری یا لیپوساکشن با کمک لیزر جایگزینی برای لیپوساکشن سنتی است. در طی این روش با حداقل تهاجم، پزشک از انرژی لیزر برای مایع کردن چربی در یک قسمت هدفمند استفاده می کند. چربی از طریق یک کانول (لوله نازک) برداشته می شود. بی حسی موضعی لازم است (برخلاف بیهوشی عمومی که برای لیپوساکشن سنتی لازم است). عمل معمولاً ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. طبق یک بررسی منتشر شده، دستگاه های ثبت شده مختلفی برای این روش وجود دارد؛ از جمله SmartLipo ، CoolLipo، SlimLipo یا ProLipo. همچنین نامهای تجاری برای این روشها شامل SonoBello، آتنیکس و بقیه موارد است.

عوارض جانبی: بعد از درمان، عوارض جانبی شایع اغلب شامل کبودی و حساسیت در قسمت تحت درمان است. زخم، عفونت یا سوزش نیز ممکن است رخ دهد اما کمتر شایع است. ممکن است چندین هفته بهبودی طول بکشد تا زمانی که بتوانید دوباره به فعالیت های شدید مانند ورزش، برگردید. نتایج: پس از فروکش تورم، بیماران فوراً نتایج را دیدن می کنند؛ زیرا چربی به طور کامل برداشته شده است. طبق چندین گزارش پزشکی، بیماران در قسمت ای که لیپوساکشن لیزری انجام شده است از سفت شدن پوستی نیز بهره مند می شوند. برای برخی از بیماران، این مزیت باعث می شود لیپوساکشن با کمک لیزر جذاب تر از لیپوساکشن سنتی باشد؛ چون لیپوساکشن سنتی چربی را از بین می برد اما باعث سفت شدن پوست نمی شود.

هزینه ها: هزینه های معمولی در آمریکا برای یک قسمت درمانی کوچک از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار شروع می شود. با این حال، به طور معمول قیمت لیپوساکشن لیزری از حدود ۲۵۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار در هر قسمت تحت درمان است. به گفته هيئت جراحي پلاستيك آمريكا، به عنوان مبنايي براي مقايسه، هزينه كلي ليپوسكشن سنتي مي تواند کمتر از ۱۰۰۰ دلار يا بيش از ۲۰،۰۰۰ دلار باشد. عوامل زیادی بر کل هزینه های درمانی شما تأثیر دارد؛ از جمله کشوری که در آن زندگی می کنید و قسمت ای از بدن که قصد درمان درمان دارید. همانطور که هزینه های روش های مختلف حذف چربی لیزری را با یکدیگر مقایسه می کنید، به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن لیزری تنها به یک بار درمان نیاز دارد.

لیپولیز

مسابقه با چربی با استفاده از لیپولیز لیزری

زرونا

این روش از بین بردن چربی لیزری در سال ۲۰۱۰ تأییدیه FDA را بدست آورد و به سرعت در محافل زیبایی و آرایشی معروف شد. این روش درمانی از لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) برای هدف قرار دادن و مایع سازی محتوای سلولهای چربی استفاده می کند. سلولهای چربی باقی می مانند، اما محتویات خالی شده و در نهایت از بدن حذف می شوند. یکی از مزایای حذف چربی لیزری زرونا راحتی آن است. لیزر درمانی در سطح پایین آن یک روش درمانی با لیزر سرد است، اما آنقدر سرد نیست که احساس سردی ناراحت کننده ای ( کول اسکالپتینگ ) باشد؛ و به اندازه سایر روش های لیزری حذف چربی که بعضی از بیماران با آن مشکل دارند، داغ نیست.

یکی دیگر از مزایای این رویه عدم خرابی است. عوارض جانبی نادر است و تحقیقات نشان داده است که این روش درمانی یکی از ایمن ترین روش های از بین بردن چربی با لیزر است. بیشتر بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل به فعالیت های عادی برگردند. مناطق تأیید شده شامل خط کمر، باسن، ران، بازوها، قفسه سینه، زانوها، مچ پاها، پشت یا خط سینه بند است. بیماران برای دستیابی به نتایج بهینه، طی یک دوره دو هفته ای، شش درمان ۴۰ دقیقه ای را پشت سر می گذارند. پس از درمان با روش زرونا، به بیماران توصیه می شود كه از رژیم غذایی و پروتكل شیوه زندگی مناسب از جمله افزایش مصرف آب، جلوگیری از مصرف كافئین و الكل و انجام ورزش روزانه پیروی كنند. این رژیم به تحریک حذف چربی از سلول ها کمک می کند. نتایج به طور کلی بعد از کامل شدن پروتکل درمانی یا در طی دو هفته پس از پایان درمان دیدن می شود.

نتایج:

بنابراین زرونا نیز موثر است؟ نتایج ممکن است متفاوت باشد. طبق یک تحقیق پژوهشی که توسط این شرکت ذکر شده است، مشتریان به طور متوسط ​​۳٫۷۲ اینچ از دور کمر، لگن و ران خود را از دست داده اند؛ در حالی که گروه دارونما فقط به طور متوسط ​​نیمی اینچ را از دست داده اند. با این حال، مطالعات مستقل نتایج قابل توجهی را نشان نداده اند. نویسندگان یک مطالعه کوچک که زرونا را مورد بررسی قرار داده اند، اظهار داشتند: “لازم است شواهد بیشتری وجود داشته باشد تا نشان دهنده کاهش محیطی قبل از LLLT به عنوان یک گزینه درمانی مؤثر باشد.” یک مطالعه دیگر نشان داد که درمان LLLT کاهش قابل توجهی در چربی شکمی ایجاد نمی کند و در واقع، در برخی از بیماران حتی افزایش ضخامت چربی زیر جلدی را نشان می داد. سرانجام، مطالعه ای در مورد استفاده از زرونا در بیماران دارای چاقی نشان داد که درمان در هنگام ترکیب با رژیم غذایی و ورزش مؤثر است.

هزینه ها:

هزینه های معمولی نسبت به قسمت تحت درمان، تجربه پزشک و موقعیت جفرافیایی تان متغیر است. در صورت پیروی از یک رژیم غذایی و رژیم ورزشی مناسب، نتایج طولانی مدت است. با این حال، برخی از بیماران گزارش می دهند که برای حفظ نتیجه به درمان های پیگیری نیاز دارند.

لیپولیز

اسکالپشور

FDA  اسکالپشور را به عنوان درمانی با لیزر برای از بین بردن چربی در ماه مه سال ۲۰۱۵ تصویب کرد. در طی یک درمان ۲۵ دقیقه ای، لیزر سلول های چربی را هدف قرار داده و آنها را تا درجه حرارتی گرم می کند که به ساختار آنها آسیب می رساند. مکانیسم های خنک کننده برای اطمینان از آسیب دیدن پوست شما استفاده می شود. در حالی که ممکن است در طول درمان احساس گرمازدگی کنید؛ اما معمولاً دردناک تلقی نمی شود.

نتایج:

طی سه ماه بعد از عمل، سلولهای چربی می میرند و بدن شما آنها را از بین می برد. بر خلاف زرونا، اسکالپشور سلول چربی را به طور کامل از بین می برد (به جای اینکه محتوای آن را خالی کند و ساختار سلول را دست نخورده نگه دارد). نتایج معمولاً در شش هفته قابل دیدن است و اثر آن به طور کلی در حدود ۱۲ هفته دیدن می شود. این روش درمانی با لیزر ترمو لیپولیز برای از بین بردن چربی شکم، پهلوها، پشت، ران داخلی، رانهای خارجی یا زیر قسمت چانه به تصویب رسیده است. طبق مطالعات بالینی که توسط این شرکت ذکر شده است، این درمان باعث کاهش چربی در هر قسمت هدفمند تا ۲۴ درصد می شود. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بیماران از نتایج رضایت داشتند، اما کاهش قسمت پهلو پس از اندازه گیری بعد از عمل در حدود ۲٫۶ میلی متر دیدن شد.

هزینه ها:

هزینه های معمولی برای درمان تنهای اسکالپشور بسته به قسمت ای که شما درمان می کنید و تعداد متقاضیان مورد استفاده در طی عمل، هست. همچنین میزان تجربه و مهارت جراحتان نیز بر قیمت تمام شده بی تاثیر نیست.

لیپولیز بهتر است یا کول اسکالپتینگ؟ + راهنمایی کامل

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره لیپولیز بهتر است یا کول اسکالپتینگ؟ + راهنمایی کامل با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] استخدام حسابدار در یک مجموعه تولیدی واقع در استان اصفهان پخش ۳۹ شکوه عاشقی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] بیش از۱۰۰ برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سقز اجرا می شود قرصهای ضد بارداری چیست

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا