لیدی فینگرها تقدیم می‌کنند

مطالب جدید

لیدی فینگرها تقدیم می‌کنند

f4

لیدی فینگر

برند نانالی اقدام به تولید محصولی به اسم لیدی فینگر می‌کند. به لیدی فینگر بیسکوئیت بندانگشتی هم می‌گویند. بیسکوئیتی نرم و بسیار کاربردی که برای درست کردن انواع دسرها و کیک‌ها از آن استفاده می‌کنند. همچنین از خرده شده این بیسکوئیت می‌توان در تزیین غذا نیز استفاده کرد. لیدی فینگر بافتی شبیه کیک اسفنجی دارد و آن را می‌توان در شربت‌های مختلف نیز خواباند تا بعد از خیس میل کردن در دسرهای مختلف استفاده کرد.

قدمت لیدی فینگر به قرن پانزدهم میلادی می‌رسد. به ايتاليايي به آن می‌گویند savoiardi و به فرانسوي biscuits à la cuillère يا boudoirs. توي ساختن ليدي فينگر از بيكينگ‌پودر استفاده نمي‌شود و عامل پف‌دهنده آن نیز تخم مرغ است. قنادهای خانگی در خانه نیز بیسکوئیت بندانگشتی را تهیه می‌کنند اما نگهداری از آن برای مدت زمان طولانی امکان‌پذیر نیست. از طرفی پخت آن نیز زمان‌بر است. بنابراین استفاده از نمونه‌های آماده و معتبر آن می‌تواند به علاقه‌مندان کمک زیادی کند. لیدی فینگرهای نانالی بهترین انتخاب برای تهیه انواع دسرهای دوست‌داشتنی و موردعلاقه‌شما به حساب می‌آیند. از سرشناس‌ترین کیک و دسرهایی که به کمک لیدی فینگر تهیه می‌شوند، می‌توان به تیرامیسو و کیک شارلوت اشاره کرد که ما در ادامه نگاهی اجمالی به هر دو این‌ها خواهیم داشت.

تیرامیسوهایی معرکه با لیدی فینگرهای خوشمزه

تیرامیسو  (Tiramisu) نوعی دسر سرد و سرشناس ایتالیایی پوشیده ‌شده با کرمی شیرین است که حدود شش دهه قدمت دارد. یعنی اگر در تاریخ آشپزی بگردید؛ اولین نشانه‌های تیرامیسو را در سال ۱۹۶۰ پیدا خواهید کرد اما تقریبا می‌توان گفت تا سال ۱۹۸۰میلادی هیچ‌گونه دستوری برای تهیه تیرامیسو در کتاب‌های آشپزی ایتالیایی آورده نشده است اما کم‌کم اقبال به این دسر روی آورد. به‌طوری که این دسر به یکی از سرشناس‌ترین دسرهای موجود در آمریکا و اروپا تبدیل شد.

کاپ کیک

این دسر خوشمزه و مقوی از نوعی بیسکویت کوچک به‌اسم لیدی‌فینگر که در قهوه غوطه‌ور شده و کِرِمی آماده‌شده از مخلوط تخم‌مرغ، شکر و پنیر ماسکارپونه (نوعی پنیر خامه‌ای) تهیه و با پودر کاکائو پوشانده می‌شود. البته بسته به ذائقه، می‌توان طعم‌دهنده‌های دیگری نیز به آن اضافه کرد اما کمتر کسی را دیده‌ایم که از این دسر خوشمزه خوشش نیاید یا بتواند از آن چشم‌پوشی کند. درست کردن تیرامیسو بسیار آسان است. کافی است چند دفعه امتحان کنید تا قلق‌های آن دستتان بیاید. فقط این را بدانید که اگر می‌خواهید تیرامیسو را به عنوان عصرانه میل کنید، بهتر است آن را شب قبل یا صبح همان روز تهیه کنید تا طعم و انسجام بهتری داشته باشد.

f2 f1

کیک شارلوت، دسری مقبول و شاخص

کیک شارلوت (Charlotte cake) کیکی اسفنجی است که بین دسرها از مقبولیت زیادی برخوردار است. دسری که هم سرد و هم گرم استفاده می‌شود. در شارلوت دور تا دور و کف قالب از نان، کیک اسفنجی یا بیسکویت و کوکی‌ها استفاده می شود که پس از آن با پوره‌ای از میوه‌ها یا کرم باواریا پر می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از لایه‌هایی از پودرهای سوخاری این کیک را درست کرده و تهیه کنید. گرچه در شکل کلاسیک شارلوت، از نان بیات آغشته به کره به عنوان پوشش قالب استفاده می‌شود اما ما برای شما پیشنهاد دیگری نیز داریم. استفاده از لیدی فینگر. کیک شارلوت خوشمزه‌ای را تصور کنید که دور تا دور آن با بیسکوئیت‌های بندانگشتی چیده و پر شده باشد. بافت نرم لیدی فینگرها در کنار کرم باواریا یا پوره‌ای از میوه‌های گوناگون به شما لذتی دوچندان می‌بخشد. شما می‌توانید برای پر کردن میانه دسر از کرم  ژلاتین طعم دار نیز استفاده کنند.

همچنین بخوانید : دسر یا پیش‌غذا؟ والوان انتخابی مناسب برای شما

با توجه به اینکه فرآیند آماده‌سازی شارلوت بسیار راحت و آسان است، این دسر به انواع مختلفی تهیه می‌شود. در بسیاری از مواقع شارلوت‌ها سرد سرو می‌شوند. به همین خاطر این دسر در ماه‌های گرم سال طرف‌داران زیادتری دارد و به مراتب بیشتر تهیه می‌شود. برای تهیه شارلوت پیشنهاد می‌کنیم پوره میوه‌هایی هم‌چون توت‌فرنگی، تمشک، سیب، گلابی، موز و انار به همراه خامه را فراموش نکنید. به‌خصوص با توجه به فصل، الان بهترین زمان برای تهیه شارلوت انار است. شارلوت انار می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شب یلدا نیز باشد. پس آن را فراموش نکنید.

نوع دیگر شارلوت که در آن از میوه استفاده نمی‌شود، شارلوت تهیه شده از کرم باواریا است. یا شارلوت شکلاتی که در آن میانه کیک با موس شکلاتی پر می‌شود.

به نظر برسد بد نباشد که بدانید ما ایرانی‌ها هم شیرینی مخصوصی به اسم شیرینی لطیفه داریم که هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ طعم، طرز تهیه و بافت شیرینی بسیار شبیه لیدی فینگرها هستند. شما می‌توانید لیدی فینگرهای نانالی را از سوپرمارکت‌ها و قنادی‌های معتبر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه بفرمایید.

The post لیدی فینگرها تقدیم می‌کنند appeared first on آلامتو.

لیدی فینگرها تقدیم می‌کنند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا