لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

سلامت

لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟ را ببینید.

لابیاپلاستی چیست

 

اگر دارای لابیاهای بزرگ باشید که باعث آزار شما شده باشد، مثلا هنگام ورزش، دوچرخه‌سواری یا فعالیت جنسی، دردناک باشد، حتما به فکر لابیاپلاستی افتاده‌اید. در این مطالب به شما کمک می‌کنیم تا متوجه شوید که لابیاپلاستی چیست، به چه دلایلی انجام می‌شود و چه افرادی، کاندیدای لابیاپلاستی هستند.

در بخشی از این مقاله می‌خوانید:

  • جراحی زیبایی لابیا
  • لابیاپلاستی چیست؟
  • متقاضیان لابیاپلاستی چه کسانی هستند؟
  • از عمل جراحی لابیاپلاستی چه انتظاری باید داشته باشیم؟
  • روش‌های عمل لابیاپلاستی
  • آمادگی برای لابیاپلاستی چیست؟
  • روش انجام لابیاپلاستی چیست؟
  • لابیاپلاستی با لیزر
  • مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
  • عوارض لابیاپلاستی به صورت کوتاه‌مدت چیست؟
  • عوارض و خطرات لابیاپلاستی برای کدام افراد است؟
  • هزینه جراحی لابیاپلاستی


لابیاپلاستی، چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

انواع جراحی زیبایی واژن
پیش از این که بدانید لابیاپلاستی چیست، ابتدا انواع جراحی‌های زیبایی واژن را برایتان اسم کوچک می‌بریم:  

  • واژینوپلاستی
  • افزایش G- spot
  • برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس
  • فرونوپلاستی
  • پرینوپلاستی
  • مونس‌پلاستی

جراحی زیبایی لابیا

لابیاپلاستی، یک عمل جراحی است که برای تغییر شکل لابیا مینورا یا «لب‌های داخلی ولو» انجام می‌شود.
طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، از زمانی که این سازمان شروع به پیگیری این جراحی در سال ۲۰۱۵ میلادی کرده است، تعداد افرادی که می‌خواهند ظاهر لابیاهای خود را تغییر دهند، در حال افزایش است.
گزارش آماری انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، ۳۹ درصد افزایش در تعداد لابیاپلاستی‌های انجام شده در آن سال را نشان می‌دهد.
گزارش‌ حاکی از محبوبیت روزافزون لابیاپلاستی ممکن است این باور را برای شما ایجاد کند که بانوان به دلایل زیبایی این کار را انجام می‌دهند، اما این جراحی، دلایل دیگری بجز زیبایی هم دارد که در ادامه مقاله با آن آشنا می‌شوید.

پس از لابیاپلاستی، شخص درد اندکی دارد که با کمک مسکن ها و داروها می تواند درد لابیاپلاستی را تحمل کند. اکثر بیماران پس از این مدت با ورمی مواجه می‌شوند که به راحتی با کمپرس سرد و مصرف مسکن کنترل می‌شود. نکته مهم این است که بانوان باید پس از عمل لابیاپلاستی باید قسمت تناسلی را خشک نگه دارند تا از رشد میکروب ها پیشگیری شود.

لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی (عمل زیبایی واژن) یک عمل جراحی درمانی-زیبایی است که برای زیبایی واژن و کوچک کردن لابیا مینورها انجام می شود. لبهای داخلی (لابیا مینور) و لب های خارجی (لابیا ماژور) واژن ممکن است تحت تاثیر بعضی عوامل دچار تغییر و آسیب شوند.
بعضی خانم ها به طور ژنتیکی دارای واژنی با لب های چروکیده و شل هستند. گاهی این وضعیت باعث مشکلات زیادی مثل عفونت های واژینال یا درد و سوزش هنگام دخول در فرد می شود.


بیشتر بخوانید: چگونه عفونت واژینال را درمان کنیم؟


متقاضیان لابیاپلاستی چه کسانی هستند؟
کسانی هستند که فکر می‌کنند بخش زیادی از لابیای مینور (لب‌های داخلی) از لابیای ماژور (لب‌های خارجی) بیرون زده است. گاهی فرد در پوشیدن بعضی لباس های تنگ یا لباس شنا دچار مشکل می شود یا از اندام زنانه خود احساس رضایت ندارد.
تعدادی از متقاضیان این جراحی ورزشکاران هستند که از ساییدگی هنگام دوچرخه‌سواری یا دویدن ناراحت هستند. برخی بانوان نیز در جستجوی حس و رضایت جنسی بیشتر از طریق کوچک کردن بافت لابیا هستند که البته اعتماد به نفس بیشتر را نیز برایشان به ارمغان می‌آورد.
عمل زیبایی واژن به منظور اصلاح قسمت‌هایی انجام می‌شود که در اثر عامل‌های ژنتیکی یا تغییرات هورمونی رنگ‌ پوستشان تیره‌تر شده است. بیماران معمولاً می‌خواهند پوست لابیا صاف‌تر و کوچک تر شود.

جراحی لابیاپلاستی با لیزر
از عمل جراحی لابیاپلاستی چه انتظاری باید داشته باشیم؟
برای انجام لابیاپلاستی، یک جراح به راحتی بافت اضافی لابیا را اصلاح می کند تا به لب‌های مینور اجازه دهد تا به آرامی درون لابیا ماژور (لب‌های خارجی ولو) جمع شوند. این عمل می‌تواند تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام شود و بهبودی معمولا سریع و بدون عارضه است.
بعد از آن معمولا به داروی مسکن نیاز است، اما فقط برای چند روز. خیالتان راحت باشد که برای اکثر افراد، بهبودی سریع و بدون عارضه است.

روش‌های عمل لابیاپلاستی
روش‌های انجام عمل لابیاپلاستی به این شرح‌اند: 

هر کدام از این روش‌ها بسته به انتظار شما از جراحی، ظاهر لابیاها و تصمیم پزشک، انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: جوان سازی واژن با لیزر


آمادگی برای لابیاپلاستی چیست؟
قبل از عمل بیمار باید اطلاعات خود را در مورد عمل کوچک کردن لابیا کامل کند. همچنین فرد باید انتظارات واقع‌بینانه ای داشته باشد.
چنانچه لابیای مینور بسیار نامتقارن باشد، به ویژه اگر ضخامت متفاوت باشد، احتمال از بین نرفتن عدم تقارن بالا است. در هر حال عدم تقارن بسیار جزئی باقی خواهد ماند.
در روند درمان لابیاپلاستی فرد باید از استعمال دخانیات و سیگار کشیدن خودداری کند زیرا روند التیام را مختل می‌کند. همچنین مصرف آسپرین باید متوقف شود، مگر آن که بیمار استثناً بیماری قلبی داشته باشد. مصرف دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نیز مانند نوروفین ممنوع است.

لابیاپلاستی با لیزر هم همان روش، جراحی سنتی است اما بدون خونریزی انجام می‌شود، درد و تورم پس از عمل، کمتر از روش جراحی سنتی است. اگر با این روش تحت درمان قرار بگیرید، دوره نقاهت و بهبودی شما هم کوتاه‌تر است و جای زخم هم باقی نمی‌ماند. لابیاپلاستی با لیزر به صورت سرپایی انجام می‌شود.

روش انجام لابیاپلاستی چیست؟
به صورت کلی دو وسیله شایع عمل لابیاپلاستی عبارتند از استفاده از لیزر مونالیزاتاچ (که یکی در حال حاضر پیشرفته ترین دستگاه درمانی و زیبایی قسمت ژنیتال است) و تیغ جراحی.
لب‌های واژن در عمل زیبایی واژن کوتاه می‌شود یا تغییر شکل داده می‌شود. بافت اضافی با لیزر یا تیغ جراحی بریده می‌شود و لبه شل و آویزان با نخ‌های قابل جذب ظریف بخیه زده می‌شود. کل عمل نیم تا یک ساعت زمان می‌برد و بیمار همان روز عمل ترخیص می‌شود.

لابیاپلاستی با لیزر
لابیاپلاستی با لیزر هم همان روش، جراحی سنتی است اما بدون خونریزی انجام می‌شود، درد و تورم پس از عمل، کمتر از روش جراحی سنتی است. اگر با این روش تحت درمان قرار بگیرید، دوره نقاهت و بهبودی شما هم کوتاه‌تر است و جای زخم هم باقی نمی‌ماند. لابیاپلاستی با لیزر به صورت سرپایی انجام می‌شود.

لابیاپلاستی، چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی
متخصص از بیمار می‌خواهد که دو هفته و دو ماه بعد از جراحی مراجعه کند. بعد از عمل یکی دو روز استراحت لازم است و بعد از آن بیمار میتواند با رعایت دستورات و مراقبت های بعد از عمل که به او ارائه میشود، به زندگی عادی برگردد.
معمولا در کمتر از یکماه دوره نقاهت به طور کامل پایان می یابد و از حدود سه هفته بعد از عمل میتوانید رابطه جنسی داشته باشید.
مراقبت‌های بعد از عمل عبارت است از:

  • خودداری از انجام برخی فعالیت ها همچون فعالیت های سنگین ورزشی
  • تمیز و به دور از عفونت نگه داشتن قسمت واژن
  • پوشیدن لباس زیر و شلوار گشاد برای جلوگیری از سایش
  • تا چند هفته رابطه جنسی نداشتن
  • استفاده کردن از نوار بهداشتی به جای تامپون به مدت چند هفته
    و البته نکات دیگری که به هر شخص توسط پزشک او ارائه میشود.

عوارض لابیاپلاستی به صورت کوتاه‌مدت چیست؟
با وجود این که لابیاپلاستی بی خطر است اما ممکن است عوارض کوتاه مدتی داشته باشد که ماندگار نبوده و بعد از چند روز کاملا از بین می روند.
البته مهارت و تجربه جراح در نتیجه این عمل بسیار مهم است! متاسفانه گاهی ما در مطب، مراجعینی داریم که به ماما یا افرادی که تخصص و مهارت این جراحی را ندارند مراجعه کرده اند و آسیب های جدی دیده اند. بنابراین مهارت جراح و هم چنین مجهز بودن مطب به دستگاه لیزر مونالیزا بسیار مهم است.
عوارض کوتاه مدت عمل لابیاپلاستی عبارتند از:

  • سوزش: که کاملا طبیعی است و خیلی زود بر طرف خواهد شد.
  • تورم: تا چند روز بعد از عمل قسمت واژن شما دچار تورم می شود که بسته به شدت و نوع عمل، مقدار و زمان متورم بودن آن متفاوت خواهد بود.
  • خارش: خارش از عوارض کوتاه مدتی است که معمولا اتفاق می افتد و با پماد های مخصوص و داروهای ساده بر طرف می شود.
  • عفونت: عفونت از موارد نادری است که ممکن است اتفاق بیافتد و عمدتا به دلیل عدم دقت در اجرای دستورات بهداشتی دکتر جراح زیبایی است و حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.

 

لابیاپلاستی، چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

عوارض و خطرات لابیاپلاستی برای کدام افراد است؟
بهتر است دختران زیر ۱۸ سال این عمل را انجام ندهند چون لابیا در این سن هنوز در حال رشد است و تا بعد از بلوغ و سال‌های اولیه بزرگسالی رشد می‌کند.
این عمل برای خانم های باردار چه در دوران بارداری و چه در زمان زایمان ممنوع است و بهتر است این عمل سه ماه بعد از زایمان انجام شود تا اثر هورمون هایی در طول دوران بارداری روی بدن تاثیر گذاشته اند، از بین برود.
همچنین لازم است مدتی از زایمان بگذرد تا تورمی که طی بارداری در بدن و همینطور در لابیاها ایجاد شده از بین برود و امکان انجام جراحی فراهم شود.
همچنین برای خانم هایی که سن بالا و بیماری های زمینه ای مثل دیابت کنترل نشده یا اختلالات سیستم ایمنی دارند، یا داروهای کورتونی با دوز بالا استفاده می کنند، امکان انجام لابیاپلاستی مقدور نیست.
به این نکته هم باید دقت شود که تمام مواردی که سبب تاخیر در ترمیم زخم می شوند مثل مصرف سیگار و دخانیات، وجود ویروس HPV و … از مواردی هستند که بهتر است لابیاپلاستی انجامم ندهند.

هزینه جراحی لابیاپلاستی
همانطور که گفتیم این عمل به دو روش (لیزر یا تیغ جراحی) قابل انجام است و هر چند اولویت ما استفاده از لیزر مونالیزا تاچ است (به دلیل کارایی و دقت بالای این دستگاه در برش و بخیه همزمان) ولی چنانچه ضخامت لابیای شما زیاد باشد لازم است از تیغ جراحی استفاده شود که در جلسه مشاوره متخصص به شما خواهند گفت کدام روش برای شما قابل انجام است.
هر چند بالای ۸۰ درصد متقاضیان عزیز واجد شرایط عمل با لیزر هستند ولی نظر قطعی بعد از معاینه مشخص میشود.
خب، بر اساس مواردی که گفتیم لابیاپلاستی به روش سنتی یا با لیزر، هزینه جراحی لابیاپلاستی هم متفاوت خواهد بود، بنابراین بهترین راهکار برای اطلاع از هزینه این جراحی این است که با پزشکتان دراین‌باره مشورت کنید.
خوب است بدانید که این جراحی یک نوع جراحی زیبایی است و بیمه، هزینه‌های آن را متقبل نمی‌شود

آیا پس از لابیاپلاستی شخص درد دارد؟
پس از لابیاپلاستی، شخص درد اندکی دارد که با کمک مسکن ها و داروها می تواند درد لابیاپلاستی را تحمل کند. اکثر بیماران پس از این مدت با ورمی مواجه می‌شوند که به راحتی با کمپرس سرد و مصرف مسکن کنترل می‌شود.
نکته مهم این است که بانوان پس از عمل لابیاپلاستی باید قسمت تناسلی را خشک نگه دارند تا از رشد میکروب ها پیشگیری شود، بهترین توصیه به بانوان این است که پس از استحمام و یا دفع ادرار قسمت تناسلی را با سشوار خشک نمایند.

لابیاپلاستی، چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟
آیا پس از لابیاپلاستی جای زخم باقی می‌ماند؟
معمولا جای زخم لابیا بسیار ناچیز است، چون برش‌ها کوچک است، بافت لابیا بافتی باریک با خون‌رسانی خوب است و به طور طبیعی ظاهری چروکیده دارد. هدف جراحی لابیاپلاستی نیز حفظ ظاهر طبیعی لابیا است.

آیا لابیاپلاستی بر رضایت جنسی اثر می‌گذارد؟
از آنجایی که با انجام این عمل، اعتماد به نفس فرد بیشتر می‌شود بنابراین تجربه جنسی را بهبود می بخشد و توانایی بیمار را در رسیدن به تحریک و ارگاسم کلیتورال کاهش نمی دهد. از طرفی ارگاسم مربوط به کلیتوریس و نقطه ی جی است و جراحی روی لابیاها هیچ اثر منفی بر ارگاسم ندارد.

نتایج نهایی چه زمانی قابل مشاهده است؟
نتایج نهایی معمولاً ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی قابل مشاهده است. شش هفته پس از جراحی بخیه‌ها جذب می‌شود و بخش اعظم کبودی و ورم برطرف می‌شود.

آیا می‌توان لابیاپلاستی را همزمان با دیگر عمل‌های زیبایی انجام داد؟
بله. بیماران اکثر اوقات ترجیح می‌دهند جوانسازی واژن و لابیاپلاستی را همزمان انجام دهند تا قسمت تناسلی کاملاً بهبود یابد.

خلاصه درباره لابیاپلاستی چیست
لابیاپلاستی، روشی است که در آن لابیاها کوچک می‌شوند. برخی از خانم‌ها به دلیل ژنتیک، دارای لابیاهای بزرگ هستند که هنگام رابطه جنسی، دوچرخه‌سواری یا پوشیدن لباس‌های تنگ دچار ناراحتی می‌شوند. در لابیاپلاستی می‌توان با استفاده از روش‌های تکنیک تریم، وج تکنیک و استفاده از لیزر، لابیاها را کوچک کرد.
پس از این جراحی باید قسمت تناسلی خود را خشک نگه دارید و حتما توصیه‌های پزشکتان را به کار ببرید.

لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا