قرص قوی برای پریود شدن + راهنمایی کامل

اخبار

قرص قوی برای پریود شدن + راهنمایی کامل

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه قرص قوی برای پریود شدن + راهنمایی کامل را ببینید.

اگر دختر شما به تازگی قرص قوی برای پریود شدن ( ضد بارداری ) مصرف کرده است، یا در فکر آن است که از این نوع قرص ها مصرف کند؛ شما احتمالاً سوالات و نگرانی هایی در این رابطه دارید. این مقاله در مجله پزشکی دکتر سلام را تا انتها مطالعه کنید و همچنین برای بالا بردن آگاهی خود در این زمینه به بخش سلامت بانوان مراجعه کنید.

قرص قوی برای پریود شدن در چه مواردی تجویز می شود؟

برای پریودهای سنگین و نامنظم، گرفتگی قاعدگی، آکنه، سندرم پیش از قاعدگی، نارسایی اولیه تخمدان، اندومتریوزیس و درمان جایگزینی هورمون در دختران نوجوان یا بانوان جوان غالباً قرص های کنترل بارداری ( قرص قوی برای پریود شدن ) تجویز می گردد.

قرص قوی برای پریود شدن

به عنوان مثال، برای دختران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) – ( عدم تعادل هورمونی که سبب پریود های نامنظم، آکنه و رشد بیش از حد مو می شود.) قرص های کنترل تولد برای کاهش سطح هورمون به میزان نورمال تجویز می شود و دوره های پریودی را تنظیم می کنند.

برای دختران مبتلا به آکنه که به روش های ساده پاسخ نمی دهند، اغلب قرص های کنترل بارداری تجویز می شود.

دخترانی که تخمدان آن ها به اندازه کافی استروژن تولید نمی کنند ( به علت تشعشعات یا شیمی درمانی، شرایط ژنتیکی مانند سندرم ترنر و یا استرس )  اغلب قرص های پریود شدن را برای جایگزینی استروژن مصرف می کنند. اگر فقدان دوره های قاعدگی ناشی از وزن کم یا اختلال در میل کردن باشد ؛ بهترین راه افزایش وزن به وزن نرمال سالم است.


حتما مطالعه کنید » دلایل اصلی پریود نشدن


برای دختران مبتلا به اندومتریوزیس اغلب قرص های قوی برای پریود شدن جهت سرکوب بیماری تجویز می شود. سطح استروژن طبیعی و وزن سالم برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در آخر این قرص ها برای کنترل و عدم بارداری نیز مصرف می شوند.

فواید قرص های پریود شدن یا قرص های کنترل بارداری

این قرص ها دارای مزایای بسیاری هستند، نظیر :

  • تنظیم پریود های نامنظم
  • کاهش گرفتگی قاعدگی
  • درمان آکنه
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)
  • کاهش خطر ابتلا به کم خونی
  • خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد

عوارض جانبی مصرف قرص های قوی برای پریود شدن

اکثر بانوان جوان که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند، مشکل خاصی ندارند. با این حال، این نوع قرص ها ممکن است سبب افزایش اندک خطر ابتلا به لخته شدن خون در پاها، چشم ها و ریه ها شود. اگر دختر شما هر یک از مشکلات یاد شده را دارد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا او را به بیمارستان ببرید :

  • درد شکمی یا معده درد شدید
  • درد قفسه سینه (شدید)، سرفه، تنگی نفس
  • سردرد (شدید)، سرگیجه، ضعف یا بی حسی
  • مشکلات چشم (از دست دادن بینایی یا تاری دید)، مشکلات گفتاری
  • درد شدید پا ( ران یا ماهیچه )

حتما مطالعه کنید » عقب انداختن پریود با مصرف قرص


 

قرص قوی برای پریود شدن

آیا راهی وجود دارد که دخترم خطر ابتلا به لخته شدن خون در هنگام مصرف قرص را کاهش دهد؟

اطمینان حاصل کنید که دختر شما و پزشک او می داند که خویشاوندان او مبتلا به لختگی خون هستند یا خیر. به خصوص در دوران جوانی آنها ( ۲۰ سالگی، ۳۰ سالگی و ۴۰ سالگی ). عوامل دیگری در ابتلا به لختگی خون وجود دارند نظیر تروما، عمل جراحی، اضافه وزن و سیگار کشیدن .

اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که ترک کند. اگر او در حال برنامه ریزی برای یک پرواز یا رانندگی طولانی هست ( بخصوص اگر ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد )، به او یادآوری کنید که مایعات زیاد بخورد تا مانع از لخته شدن خون شود.


حتما مطالعه کنید » چه عواملی سبب لخته شدن خون می شوند؟


آیا قرص های پریود شدن باعث سکته مغزی یا حمله قلبی می شوند؟

افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی در بانوان جوان سالم که قرص های کنترل بارداری مصرف می کنند و سیگار نمی کشند وجود ندارد. اگر دختر شما سیگاری است، او را تشویق کنید که سیگار را ترک کند. اگر سیگار می کشد ، می تواند قرص قوی برای پریود شدن نیز مصرف کند، اما اگر سیگار را کنار بگذارد، زندگی سالم تری خواهد داشت. 

آیا قرص های کنترل بارداری باعث سرطان می شوند؟

حقیقت این است که قرص در واقع در برابر سرطان تخمدان و سرطان رحم از بدن محافظت می کند. اگر یک زن قرص های کنترل بارداری را مصرف کند، احتمال ابتلا به سرطان های رحم و تخمدان به نصف کاهش می یابد. اکثر متخصصان معتقدند مصرف قرص های پریود شدن باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان نمی شود. حتی دخترانی با سابقه خانوادگی سرطان پستان نیز می توانند قرص را مصرف کنند.

آیا قرص ضد بارداری باعث اختلال مادرزادی می شود؟

خیر. این قرص ها سبب اختلال مادرزادی نمی شود و تاثیری بر سلامت کودکان شما در آینده نخواهند داشت.

آیا مصرف قرص قوی برای پریود شدن باعث افزایش وزن می شود؟

بعید است که قرص باعث افزایش وزن دختر شما شود. محققان تحقیقاتی انجام داده اند که نشان می دهد برخی از نوجوانان افزایش وزن و برخی دیگر کاهش وزن را به همراه دارند؛ اما اکثر نوجوانان دقیقاً در همان وزنی که بوده اند، میمانند. اگر دختر شما فکر می کند که به علت مصرف این قرص ها وزن او افزایش یافته است، باید پزشک خود را ملاقات کرده و وزن خود را اندازه گیری کند.

دختر خود را تشویق کنید که یک رژیم غذایی ایده آل داشته باشد. پیشنهاد کنید که روزانه ۵-۷ بار میوه و سبزیجات مصرف کند. حجم غذای خود را کم کند و از فست فود و کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها، غلات شیرین، کیک و . . . اجتناب کند. همچنین او را تشویق کنید که فعال باشد و ورزش را بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کند.

آیا این قرص ها بر روی رشد دختر نوجوان تاثیر منفی دارد؟

خیر، قرص های پریود شدن تاثیر یا مانعی بر رشد دختر شما ندارد، اگر پریود او از قبل شروع شده باشد. زمانی که اولین پریود خود را تجربه می کند ، ۹۵% از قد خود را بدست آورده است. یک دختر، حدود ۲ اینچ بعد از اولین دوره قاعدگی رشد خواهد کرد.


حتما مطالعه کنید » مضرات قرص های ضدبارداری برای دختران جوان


امیدواریم در این نوشته تونسته باشیم به خوبی در این خصوص راهنماییتون کنیم.

قرص قوی برای پریود شدن + راهنمایی کامل

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره قرص قوی برای پریود شدن + راهنمایی کامل با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] زیاد شستن با صابون هم ضرر دارد (تصاویر) تجمع معترضان مقابل سفارت عربستان

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] خوشحالی طرفدارن و بازیکنان در بهزادی کریمی بچه ها برای تونی بازی کردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا