فراموش کردن قرص ضدبارداری، حامله میشم؟

فراموش کردن قرص ضدبارداری، حامله میشم؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه فراموش کردن قرص ضدبارداری، حامله میشم؟ را ببینید.

* شروع قاعدگی را روز اول خونریزی در نظر بگیرید.

* قرص های LD و HD را از روز پنجم قاعدگی شروع کنید. سعی کنید هر شب و در ساعت معینی مصرف کنید تا زمانی که ۲۱ عدد قرص موجود در بسته تمام شود.

* در هر نوع پس از اتمام ۲۱ قرص هر بسته، یک هفته استراحت کرده و قرصی مصرف نکنید. سپس از روز ۸، مصرف بسته ی بعدی را آغاز کنید.

* بهتر است قرص ها پس از شام و قبل از خواب خورده شوند تا عوارض گوارشی ایجاد نکنند.

* اگر پس از اتمام اولین بسته ی قرص در طی ۷ روز استراحت، قاعدگی ایجاد نشود، به شرط آن که همه ی قرص ها را مرتب مصرف کرده باشید و اسهال و استفراغ شدید نداشته باشید و از داروی دیگری هم به طور هم زمان استفاده نکرده باشید، مشکلی وجود ندارد و از روز ۸ بسته ی دیگر را مصرف کنید. در غیر این صورت با پزشک یا ماما مشورت کنید.

قرص های LD و HD:
– اگر مصرف قرص را در روز مقرر فراموش کردید، تا نوبت بعد هر موقع که یادتان آمد، قرص را بخورید و در غیر این صورت، روز بعد باید دو قرص را با هم میل کنید و از روزهای بعد طبق دستور قبلی، روزی یک عدد قرص مصرف شود.

– چنانچه مصرف قرص برای دو روز متوالی فراموش شود، روزی دو قرص برای مدت دو روز مصرف کنید (در مجموع ۴ عدد) و از روز سوم طبق دستور قبلی یعنی روزی یک قرص مصرف شود.

– چنانچه مصرف قرص برای سه روز متوالی فراموش شود، توصیه می شود که قرص را قطع کرده و در آن دوره تا شروع قاعدگی از روش دیگری استفاده کنید و بعد از شروع قاعدگی طبق دستور قبلی از روز پنجم، بسته ی جدید را مصرف کنید.

قرص های تری فازیک:
در صورت فراموش کردن مصرف یک قرص، اگر در مدتی کمتر از ۱۲ ساعت از زمان همیشگی به خاطر آوردید، بلافاصله مصرف کنید (گذشت زمان کمتر از ۱۲ ساعت از زمان معمول میل کردن قرص، اثر پیشگیری از بارداری را کاهش نمی دهد).اگر پس از ۱۲ ساعت به خاطر آوردید، باید به محض به یاد آوردن، مصرف بقیه ی قرص ها را ادامه دهید و قرص های فراموش شده را مصرف نکنید. در این گونه موارد حتماً باید از یک روش دیگر مانند کاندوم، تا شروع بسته ی بعدی استفاده شود.

زمان مصرف قرص ها بعد از سقط جنین و زایمان چگونه است؟
۱- به دنبال سقط های کمتر از ۱۲ هفته، بلافاصله قرص را مصرف کنید.

۲- به دنبال سقط های ۱۲ تا ۲۰ هفته، ۱۰-۷ روز بعد از سقط مصرف کنید.

۳- به دنبال زایمان، ۳ هفته پس از زایمان مصرف کنید.

قرص چگونه عمل می کند؟
مصرف قرص با سه روش زیر از بارداری پیشگیری می کند:

۱- مهار تخمک گذاری

۲- جلوگیری از نفوذ اسپرم، با ایجاد موکوس غلیظ سرویکس

۳- ایجاد محیط نامناسب برای لانه گزینی

نکاتی که در هنگام استفاده از این قرص ها باید رعایت شود:
۱- سه ماه پس از شروع مصرف قرص، بهتر است برای کنترل وزن، فشار خون، قند، تری گلیسیرید خون و آزمایش ادرار به پزشک مراجعه کنید و در صورت سالم بودن، سالیانه کنترل شوید. در کنترل دوره ای بهتر است، معاینه پستان و لگن نیز انجام شود.

۲- اگر به دلایلی مجبور به مصرف هم زمان آنتی بیوتیک هایی نظیر آمپی سیلین و تتراسایکلین هستید، بهتر است از یک روش کمکی ضد بارداری نیز استفاده کنید.

۳- در اولین دوره ی مصرف قرص، در ماه اول و ترجیحاً ۲ هفته اول، از یک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید.

۴- در صورت بروز عوارض جدی مانند: تاری دید ، تنگی نفس ، درد ناگهانی سینه که با دَم شدیدتر می شود، تورم و درد ساق پا و… سریعاً  به پزشک مراجعه کنید.

۵- در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ حتما جهت انتخاب روش مناسب دیگر همراه با آن، با پزشک خود مشورت کنید.

فراموش کردن قرص ضدبارداری، حامله میشم؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره فراموش کردن قرص ضدبارداری، حامله میشم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا