فرآورده های ضد افسردگی و عوارض آن ها

اخبار

فرآورده های ضد افسردگی و عوارض آن ها

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه فرآورده های ضد افسردگی و عوارض آن ها را ببینید.

Antidepressant-may-help-prevent-memory-loss-dementia

متاسفانه آمار مبتلایان به افسردگی روز به روز رو به افزایش است می خواهیم در زمینه آسیب های ناشی از انواع داروهای ضد افسردگی بیشتر بدانیم و راههای پیشگیری از این آسیب ها را یاد بگیریم

افسردگی می‌تواند اختلالی بسیار آزاردهنده بوده و در روند زندگی فرد برای هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها اختلال ایجاد کند. اکثر افراد حداقل یک فرد را در اطراف خود که دچار این اختلال شده می‌شناسند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که از هر ۵ آمریکایی، ۱ نفر اختلالات خلقی از جمله افسردگی را تجربه می‌کند. افسردگی می‌تواند اختلالی بسیار آزاردهنده بوده و در روند زندگی فرد برای هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها اختلال ایجاد کند. اکثر افراد حداقل یک فرد را در اطراف خود که دچار این اختلال شده می‌شناسند.
بر خلاف شیوع نسبی افسردگی، دلایل نهفته در پشت آن همچنان در هاله‌ای از ابهام است. درمان موفق افسردگی‌های حاد می‌تواند با کمک دارو، به شکل روانی یا تلفیقی از هر دو انجام شود.
سروتونین، که یک انتقال‌دهنده‌ی عصبی بوده و از تریپتوفان به دست می‌آید وظایف متعددی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ماده‌ی شیمیایی یا به عبارت دقیق‌تر مجراهای حاوی سروتونین در روند افسردگی دخیل هستند. در واقع متابولیسم تریپتوفان در تولید سروتونین تغییر جهت داده و به سمت تولید کینورنین می‌رود. به عبارت دیگر، انسدادهای ساختاری مولکولی سروتونین-تریپتوفان در کمیت‌های بسیار کم، منجر به کاهش تولید سروتونین می‌شود. کاهش میزان سروتونین به کاهش میزان خلق و خوی فرد می‌انجامد.
تحقیقات نشان می‌دهد که سروتونین به بروز احساسات شادی و تندرستی کلی بدن کمک می‌کند. همانطور که از اسمش پیداست، SSRIs یا همان بازدارنده‌های بازجذب سروتونین انتخابی از بازجذب آن در سلول‌های پیشاسیناپسی ممانعت می‌کند. این مسئله باعث افزایش میزان سروتونین موجود در گیرنده‌های پساسیناپسی می‌شود.
استفاده از SSRIs هایی مانند سیتالوپرام (سیلاکس) و اسکیتالوپرام (لکساپرو) بسیار شایع و گسترده است، و در بسیاری از کشورها به عنوان داروی اصلی برای افسردگی حاد تجویز می‌شوند. با این همه نمی‌توان گفت که سروتونین پایان کار است. تحقیقات اخیر نشان داده که بین افسردگی و فعالیت افزایش‌یافته‌ی سیستم ایمنی یا بیش‌فعالی آن ارتباط‌هایی وجود دارد.
(منبع: medicinenet)

فرآورده های ضد افسردگی و عوارض آن ها

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره فرآورده های ضد افسردگی و عوارض آن ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] از بازگشت تحریم های فعلی با بهانه های جدید جلوگیری می کنیم تصاویر شهدای …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پورتال یک تند تاج به اظهارات کفاشیان درباره باند اصفهانی ها فعال شدن اتشفشان ویلاریکا در شیلی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا