عوارض هپاتیت را جدی بگیرد

مطالب جدید



پورتال یک: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به انواع مختلف بیماری هپاتیت و راه های انتقال آن، در خصوص عوارض جبران ناپذیر این بیماری ویروسی هشدار داد.

به گزارش پورتال یک به نقل از مهر، افشین منیری، هپاتیت ویروسی را یک معضل بهداشتی در جوامع دانست و گفت: این بیماری توسط ویروس‌های هپاتیت A, B, C, D, E ,G ایجاد می‌شود که نوع B, C هپاتیت مزمن ایجاد می‌کند و اگر تشخیص داده نشود منجر به ایجاد نارسایی کبدی و در نهایت سرطان کبد خواهد شد.

وی ادامه داد: التهاب در بافت کبد (هپاتیت) می‌تواند بدون علامت باشد و در صورت پیشرفت درگیری مغزی، کبدی، کلیوی و در نهایت مرگ ایجاد کند.

منیری تب، لرز، بدن درد و بی اشتهایی را از علائم هپاتیت اعلام کرد و افزود: همچنین زمانی که درگیری کبدی ایجاد شود و سلول‌های این عضو از بین برود، آنزیم‌های کبدی بالا رفته و فرد به زردی مبتلا می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: راه‌های انتقال هپاتیت A و E مدفویی و دهانی است، اما هپاتیت B, C, D, G معمولاً به صورت تماس‌های جنسی، انتقال مادر به کودک، تزریق مواد مخدر و تزریق فرآورده‌های آلوده خونی منتقل شود.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: در مورد هپاتیت C با توجه به اینکه در یک سری گروه‌های پرخطر مثل هموفیلی، تالاسمی، افرادی که همودیالیز می‌شوند و معتادین تزریقی انتقال پیدا می‌کند، به همین دلیل تشخیص و غربالگری قدری مشکل تر است.

به گفته منیری، واکسیناسیون بهترین اقدام برای کنترل بیماری است که برای نوع B هپاتیت انجام می‌شود.

وی افزود: فرد مبتلا به هپاتیت مزمن فعال، درمان دارویی خود را باید تا آخر عمر ادامه دهد که البته درمان مطلوبی است و سیر خوبی دارد. برای هپاتیت C نیز در سال‌های اخیر داروهای خوبی به بازار آمده که هم دوره بیماری را کوتاه‌تر می‌کند و هم مقبولیت درمان را افزایش می‌دهد.

منیری در پایان با اشاره به ابتلای بدون علامت برخی افراد، عنوان کرد: این افراد ناقل هستند و باید به طور مداوم پایش شوند ولی درمان خاصی لازم نیست، فقط اطرافیان آنها حتماً باید واکسینه شوند.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا