عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش

مطالب جدید

عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش را ببینید.

عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیشReviewed by Maryam on Nov 25Rating: 5.0

عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش

444

حشیش چیست؟
شایع ترین ماده غیر قانونی در همه جهان از گیاهی به اسم کوچک شاهدانه هندی که شبیه گزنه است به دست می آید. بخش های مختلف این گیاه حاوی مواد فعال بوده و بسته به مکانی که مورد مصرف قرار می گیرد قدرتهای مختلف ی دارند.

صمغ چسبنده ای که از گیاه شاهدانه بدست می آید را به صورت قالبی در می آورند که به رنگ سبز خاکستری و یا قهوه ای مایل به سبز است و به آن حشیش می گویند. از برگهای خشک شده نیز ماری جوانا حاصل می شود که ضعیف تر است. روغن حشیش قوی ترین فرم این ماده است. از عبارت اسم کوچک های رایج این ماده ماری جوآنا، گراس، علف، بنگ، جرس، Joint ، سیگاری و حشیش است.

چگونگی استفاده حشیش:
حشیش اکثرا ً به روش تدخینی مصرف می شود. اکثرا ً با توتون سیگار مخلوط شده و به عنوان joint یا سیگاری می کشند. میل کردن حشیش روش نامعمولتری است. برخی وقتها نیز حشیش را در غذا یا شیرینی و یا نوشابه می ریزند و می خورند.

عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش:
عوارض جسمانی که به دنبال استفاده حشیش ایجاد می شود عبارتند از: افزایش فشار خون، گیجی، افزایش اشتها، قرمز شدن چشم ها، تند شدن ضربان قلب، اختلال حافظه، گیجی، بی توجه ی، تغییر در درک و رنگ و صدا.

علائم روانی شدید مثل شنیدن صداهای غیر واقعی، حرف های نامربوط و رفتارهای غیر عادی ، اضطراب و افسردگی در عرض چند دقیقه شروع می شود و بسته به میزان استفاده چند ساعت طول می کشد. اگر حشیش خورده شود علائم دیرتر شروع می شود اما مدت زیاد تری می ماند.

444

حشیش اثر خواب آوری خفیفی نیز دارد. اما این اثر به شدت به وضعیت خلقی و توقع استفاده کننده مربوط می شود. یک استفاده کننده تازه کار بعد از یک بار استفاده و یک استفاده کننده سابقه دار تا هر روز ۲۰ بار استفاده به علائم دلخواه می رسند. این علائم عبارتند از سرخوشی، احساس اعتماد به نفس، احساس عمومی بهتر بودن. اما اگر شخص به زمان استفاده افسرده و یا مضطرب باشد علائم ناخوشایند تشدید می شود. در مقایر بالا تهدید ظهور حملات اضطراب ی هول و بدبینی و توهم نیز وجود دارد. با توجه به کاهشی که در میزان مهار در شخص ایجاد می شود تهدید آسیب رساندن به خود بالا می رود. افرادی که از این ماده مصرف می کنند به دلیل عدم تعادل ناشی از آن نباید رانندگی کنند.

چگونه یاری کنیم
استفاده حشیش امکان ظهور یا تشدید نیز اکنون ت جنون را خیلی می کند و اگر چنین حالتی ظهور کرد قطعا ً باید بیمار را به بخش روانپزشکی ارجاع داد. باید استفاده کننده را مطمئن کرد که علائم تحریک پذیری، کسالت و اختلال الگوی خواب بعد از خروج دارو از بدن مرتفع خواهد شد. نیازی به تجویز دارو مگر به توصیه پزشک وجود ندارد. بدلیل آنکه حشیش در چربی حل می شود تا ۴ هفته بعد از استفاده در ادرار قابل تشخیص است. از عبارت عوارض زیاد مدت استفاده حشیش وضعیتی است که شخص دچار بی انگیزگی، عدم تمایل برای شروع هر کاری، بی احساسی، بی انرژی بودن و چاق شدن می گردد.

به این نوشته امتیاز دهید


عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش

لطفا نظر خود را درباره عوارض جسمانی و روانی استفاده حشیش با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا