علت پاره شدن کاندوم چیست؟

سلامت

علت پاره شدن کاندوم چیست؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه علت پاره شدن کاندوم چیست؟ را ببینید.

اگر مطمئن هستید که کاندوم بعد از انزال دچار پارگی شده و به نوعی تبادل منی یا سایر مایعات بدنی بین طرفین وجود دارد، سعی کنید تا حد امکان منی را از واژن یا معقد پاک نمایید.
حوادث بسیار کمی هستند که مانند پاره شدن کاندوم در حین داشتن رابطه جنسی می تواند وحشت آفرین باشد. این لایه نازک لاتکس یا پلی اورتان گاهی اوقات تنها چیزی است که از شرکای جنسی در یک رابطه در مقابل انتقال عفونت های مقاربتی یا بارداری ناخواسته مراقبت می نماید. با وجود اینکه پاره شدن کاندوم می تواند در لحظه ترس فراوانی بوجود آورد، اما اگر بتوانید شرایط را به سرعت و دقت مدیریت نمایید، ممکن است دچار هیچ مشکلی نشوید. این همچنین می تواند فرصتی برای بررسی اینکه چگونه کاندوم مناسب را انتخاب کرده و بدرستی از آن استفاده نمایید، فراهم آورد تا از سوراخ شدن کاندوم در آینده تا حد امکان جلوگیری شود.

پاره شدن کاندوم و احتمال بارداری و ابتلا به ایدز (HIV)

گام های فوری بعد از پاره شدن کاندوم
اگر کاندوم در طول رابطه جنسی پاره شد، رابطه را بلافاصله متوقف کرده و با کمک شریک جنسی تان با در نظر گرفتن سه سوال وضعیت را بررسی نمایید:
آیا کاندوم کماکان بر روی آلت باقیست یا در داخل واژن یا معقد باقی مانده است؟
آیا به تازگی شروع به برقراری رابطه جنسی نموده بودید یا نزدیک به ارضاء شدن قرار داشتید؟
آیا پارگی کاندوم بعد از انزال روی داده است؟
اگر مطمئن هستید که کاندوم بعد از انزال دچار پارگی شده است و به نوعی تبادل منی یا سایر مایعات بدنی بین طرفین وجود داشته است، سعی کنید تا حد امکان منی را از واژن یا معقد پاک نمایید. بانوان می توانند با منقبض کردن ماهیچه های منطقه واژن اقدام به تخلیه مایع منی از بدن خود نمایند (مانند حالتی که برای مدفوع کردن تقلا می نمایید). بانوان و مردانی که وارد رابطه جنسی معقدی می شوند، می توانند مایع منی وارد شده به روده هایشان را با نشستن بر روی توالت و تلاش برای دفع مدفوع، از بدن خارج نمایند. پس از این عمل، منطقه واژنی را می توان به آرامی با آب و صابون شستشو نمود. از شستشو با فشار آب یا استفاده از مواد ضد عفونی کننده قوی پرهیز نمایید.
نکته: شستشو با فشار آب می تواند باکتری های محافظتی را از بافت های مخاطی واژن حذف کرده و به صورت فیزیکی به غشای ظریف و حساس این منطقه آسیب وارد کند. مواد ضدعفونی کننده نیز می توانند به سلولهای مخاطی آسیب وارد کرده و واکنش های التهابی به همراه داشته باشند که این می تواند آلودگی به HIV را تشدید نماید.
کاندوم و جلوگیری از آلودگی به HIV (ایدز)
اگر می دانید یا شک دارید که مایعات بدنی به دلیل پارگی کاندوم در طول رابطه جنسی مبادله شده اند و وضعیت HIV شما یا شریک جنسی شما مثبت است یا مشخص نیست، حرکت ایده آل بعدی، رفتن به نزدیک ترین کلینیک یا اورژانس به همراه شریک جنسی تان است. برای پزشک یا پرستار مساله را به طور کامل شرح دهید. احتمالاً از شما آزمایش HIV فوری گرفته می شود تا بررسی شود که آیا شما یا شریک جنسی تان به HIV آلوده بوده اید یا خیر. حتی اگر هر دو آزمایش منفی باشند، ممکن است به شما توصیه شود که برای یک دوره ۲۸ روزه از داروهای ضد ویروس، به صورت ترکیبی از داروهای حاوی امتریسیتابین (emtricitabine) و تنوفوویر با اسم های تروادا(Truvada) یا دسکاوی (Descovy) استفاده نمایید. این داروها برای کمک به درمان آلودگی به ایدز (HIV) استفاده شده و با کند کردن روند انتشار ویروس در بدن، عمل می نمایند. وقتی از این داروها برای جلوگیری از ابتلا به HIV استفاده شود، این درمان پیشگیری از HIV یا “PEP” نامیده می شود.
نکته: هرچند به صورت ایده آل PEP بایستی در ۲۴ ساعت اولیه قرارگیری در معرض آلودگی به ایدز (HIV) شروع شود؛ این روال در صورت تجویز، کماکان پس از گذشت ۴۸ (و به نظر برسد ۷۲) ساعت پس از این بروز این وضعیت نیز کارآمد نشان داده است.
کاندوم و جلوگیری از بارداری
بارداری یکی دیگر از عواقب پارگی کاندوم در صورت عدم استفاده از روش های دیگر جلوگیری از بارداری است. برای بانوان در این وضعیت، داروهای جلوگیری از بارداری فوری می توانند به نحوی کارآمد مانع از بارداری شوند.
چندین گزینه وجود دارد: دو قرص با اسم “قرص های صبح روز بعد”؛ و یک نوع خاص از دستگاه داخل رحمی با اسم (IUD):
نقشه B یک مرحله ای (لوونورژسترول): بدون نیاز به تجویز موجود است. این دارو در گروهی از داروها با اسم پروژستین ها قرار داد. این دارو با جلوگیری از تخمک گذاری یا ممانعت از بارور شدن تخمک بوسیله اسپرم عمل می نماید. این دارو همچنین می تواند جداره رحم را تغییر دهد. این یک دارو ضدبارداری یا دوز منفرد است که بایستی در مدت ۷۲ ساعت (سه روز) مصرف شود. انواع مختلفی از این دارو با اسم های تجاری وجود دارند مانند Next Choice One Dose ،AfterPill ،My Way یا Take Action.
الا (اولیپریستال استات): یک داروی ضدبارداری با دوز منفرد است و نیازمند تجویز پزشک میباشد. این دارو باعث به تاخیر انداختن تخمک گذاری شده یا مانع از انجام آن می شود و همچنین می تواند دیواره رحم را تغییر دهد. این دارو بایستی در ظرف مدت ۵ روز پس از بروز مشکل مصرف شود؛ اما هرچه زودتر مصرف گردد، موثرتر خواهد بود.
ParaGard IUD T-380A: این ابزار ضدبارداری T شکل با مس پوشش داده شده؛ به میزان بسیار کم مواد آزاد کرده و مانع بارداری می شود. این روش در روند حرکت اسپرم به سمت تخمک اختلال ایجاد کرده و در دیواره رحم نیز تغییرات ایجاد می نماید. اگر این ابزار در مدت پنج روز پس از بروز مشکل بوسیله پزشک وارد رحم شود، می تواند ریسک بارداری را تا میزان ۹۹٫۹% کاهش دهد
جلوگیری از پاره شدن کاندوم
هرگز از کاندوم تاریخ مصرف گذشته یا کاندومی که در دماهای سرد یا گرم نگهداری شده است (مانند جیب یا جعبه داشبورد ماشین) استفاده ننمایید.
از دو کاندوم به صورت همزمان استفاده ننمایید: استفاده از دو کاندوم به صورت همزمان باعث بروز اصطکاک بین آنها شده و منجر به پارگی آنها می شود.
هرگز از روان کننده های روغنی مانند “وازلین” و از محصولات “نونوکسینول-۹” که می توانند باعث التهاب بافت های واژنی و معقدی شوند استفاده ننمایید. از “روان کننده های سیلیکونی یا آبی”، به مقدار زیاد استفاده کنید.
حتما از کاندوم با سایز مناسب استفاده نمایید. یک کاندوم بسیار بزرگ به راحتی سر خورده و کاندوم بسیار کوچک نیز احتمال پارگی بالایی دارد.
هرگز از کاندوم، استفاده مجدد ننمایید.

علت پاره شدن کاندوم چیست؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره علت پاره شدن کاندوم چیست؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا