ضعف بیماران سرطانی در برابر سرماخوردگی

ضعف بیماران سرطانی در برابر سرماخوردگی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ضعف بیماران سرطانی در برابر سرماخوردگی را ببینید.

up_0024ec6df361c8b29bfca4319a0d5a94

 افرادی که به بیماری های سرطانی دچار هستند نسبت به افراد عادی بیتش در معرض خطر سرطان قرار دارند و بیشترین ضربه به آن ها از کوچکترین بیماری ساده مانند سرماخوردگی وارد خواهد شد قوای بدنی آن ها بخاطر سرطان تضعیف شده می باشد

 علیرضا فرید خمامی درباره آنفولانزا در بیماران سرطانی نوشت : تب ، بی اشتهایی ، سر درد ، آبریزش بینی ، درد مفاصل و بی حال. اینها از علایم آنفلوآنزاست .تجربه ای نه چندان خوشایند ، که حداقل یکبار در زندگی هر انسانی اتفاق می افتد. اما در بیماران سرطانی ، خصوصا در طول اشعه درمانی و شیمی درمانی می تواند به تراژدی تبدیل شود.

همواره در کلینیک به بیماران سرطانی توصیه میکنم:
آنفلوآنزا نگیر ! چون خاطره تلخش هرگز از یادت نخواهد رفت.
البته این روزها با داروهای بالابرنده سطح گلبول سفید ، احتمال آزاردهندگی آنفلوآنزا بسیار تقلیل پیدا کرده … اما همچنان باید جانب احتیاط را نگه داشت.

انجمن سرطان آمریکا ، به تازگی ( اول اکتبر ۲۰۱۵) ، توصیه هایی را در رابطه با آنفلوآنزا و بیماران سرطانی منتشر کرده ، ما هم در کنارش اینفوگرافی را پیرامون آنفلوآنزا طراحی کردیم که در این مقاله هر دو را تقدیم شما می کنیم.

آنفلوآنزا را جدی بگیرید. الزاما هر کسی که سرطان دارد ، به آنفلوآنزا مبتلا نمی شود.اما احتمالش در بیماران سرطانی بیشتر می باشد.
بیماران سرطانی به دلیل ضعف سیستم ایمنی ، علاوه بر علایم عمومی آنفلوآنزا ، ممکن می باشد ، عفونت سینوس ها ، برونشیت ، پنومونی و عفونت گوش را هم تجربه کنند.

در خصوص زدن واکسن آنفلوآنزا با پزشکتان صحبت کنید.

برخی بیماران سرطانی ، مجاز به زدن واکسن آنفلوآنزا نیستند ، برخی هم در زمانهای خاصی از درمانشان ممنوعیت واکسن دارند.

اما در اکثر مواقع بیماران سرطانی می توانند از مزایای زدن واکسن آنفلوآنزا بهره مند شوند.

واکسن های موجود در بازار چند نوع می باشد ، البته نگارنده فقط یک نوعش را در بازار ایران تماشا کرده می باشد. اما با طیف وسیع شرکتهای وارد کننده دارو بعید نیست شما ، با انواع دیگرش برخورد کرده باشید.

واکسن آنفلوآنزای عضلانی . این نوع واکسن آنفلوآنزا در ایران متداولتر می باشد . برای سنین ۲ تا ۶۵ سال مناسب می باشد.

واکسن آنفلوآنزای داخل جلدی. سوزن این نوع واکسن ، باریکتر می باشد و برای افراد ۱۸ تا ۶۴ سال مناسب می باشد.

واکسن آنفلوآنزای سرنگ جت. روشی نوین جهت تزریق واکسن که به کمک امواج و بدون سوزن ، تزریق انجام می شود . نگارنده هم مثل شما کنجکاو می باشد ، چه شکلیست! برای افراد ۱۸ تا ۶۴ سال مناسب می باشد.

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا قبل از شروع شیمی درمانی و اشعه درمانی می باشد ، اما این کار همواره میسر نیست.

اگر در میانه دوره درمانتان هستید ، بهترین زمان ، زمانیست که تعداد گلبول سفید خون در حد طبیعی باشد.

واکسن آنفلوآنزای اسپری بینی. به داخل بینی اسپری می شود. برای کودکان زیر ۲ سال ، افراد بالای ۵۰ سال ‌ بانوان باردار و بیماران دیابتی و سرطانی ممنوع می باشد.

واکسن آنفلوآنزا خطر سرماخوردگی و سایر عفونتهای ویروسی را نمی کاهد.

زدن واکسن آنفلوآنزا بدین معنی نیست که شما در تمام مدت زمستان سرما نمی خورید. شما همچنان ممکن می باشد در معرض خطر سرماخوردگی باکتریایی باشید و یا سایر عفونت های ویروسی در کمینتان باشند . بنابراین:

پایگاه اینترنتی ایران آنکو

ضعف بیماران سرطانی در برابر سرماخوردگی

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره ضعف بیماران سرطانی در برابر سرماخوردگی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اسطوره باشگاه پی اس جی زلاتان شایستگی شکستن رکوردم را دارد فورتین هربال از …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اعدام یک زن در آمریکا پس از ۷۰ سال وزیر دفاع عراق از نزدیک بودن ازادی موصل خبر داد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا