ضرورت واکسیناسیون سرخک کودکان حتی در شرایط کرونایی

مطالب جدید



پورتال یک:عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۴ مورد ابتلا به سرخک در کشور تماشا شده که بیشتر آن‌ها کودکان افغان هستند، گفت: مردم واکسیناسیون این بیماری را به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا به تعویق نیاندازند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایرنا،مسعود مردانی، افزود: در حال حاضر در کشورهای افغانستان و پاکستان موارد ابتلای کودکان به سرخک افزایش یافته و باید مردم هوشیار باشند به دلیل همه گیری بیماری کرونا، واکسیناسیون معمولی کودکان از جمله سرخک را فراموش نکنند و حتما به مراکز بهداشتی برای این اقدام مراجعه کنند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه میزان شیوع سرخک ۱۰برابر بیشتر از کرونا است، گفت: بسیاری از مردم تصور می کنند که برای انجام واکسیناسیون سرخک کودکان خود نباید به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و با حضور در این مراکز کودکانشان به کرونا مبتلا می شوند، در حالی که این تصور اشتباه است زیرا میزان ابتلای کودکان به کرونا کم بوده و در صورت مبتلا شدن نیز خفیف می گیرند و بی خطر است.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مردم حتما واکسیناسیون سرخک کودکان را انجام دهند، در مراکز بهداشتی تهویه برقرار بوده و پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت می شود و نباید از مراجعه به این مراکز خودداری کنند.

مردانی، ایران را جزو کشورهای پیشرو در امر واکسیناسیون برای پیشگیری از بیماریهای واگیر دانست و گفت: باید هوشیار باشیم و با انجام به موقع واکسیناسیون کودکان، میزان شیوع سرخک افزایش نیابد.

اواخر هفته گذشته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به شیوع بیماری «سرخک» با توجه به افزایش روزافزون موارد تأیید شده سرخک و شناسایی بیماران مبتلا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی هشدار داد.

در این میان از جمله ویروس‌هایی که در طول اپیدمی کووید۱۹ فرصت تکثیر پیدا کرد، سرخک است که البته در ایران به مرحله حذف رسیده بود اما این روزها خبرها از استان‌های مرزی نشان می‌دهد، نوار مرزی کشور در معرض خطر طغیان این بیماری قرار گرفته است. متخصصان عفونی می‌گویند؛ واکسینه نکردن بموقع کودکان به بهانه کرونا و ترس از مراجعه به مراکز بهداشتی و همچنین حرف‌های جعلی گروه‌های ضد واکسن سلامت آنها را به لبه پرتگاه خواهد برد. آنها تأکید می‌کنند؛ واکسیناسیون MMR علیه این بیماری در ۱۲ و ۱۸ ماهگی نباید به تأخیر بیفتد. تب بالا، سرفه، آبریزش بینی، چشم‌های قرمز و ورم ملتحمه و بثورات جلدی ۳تا ۵ روز پس از شروع علائم از نشانه‌های بیماری سرخک است.

این در حالیست که هیچ کودک ایرانی نباید واکسن‌های روتین اش به هردلیلی به تاخیر بیفتد چنانچه خانواده‌ها به‌خاطر کرونا واکسن سرخک (MMR یک سالگی و ۸ ماهگی) را به تاخیر انداخته‌اند، هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن رایگان به مراکز بهداشت مراجعه کنند.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا