شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟

مطالب تفریحی

شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟ را ببینید.

بچه من یک سال و چهار ماهشه مجبورم ازشیر بگیرمش چون دوباره باردارم .

پرسش: بچه من یک سال و چهار ماهشه مجبورم ازشیر بگیرمش چون دوباره باردارم اشکالی داره؟

شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟

پاسخ: به طور كلی و از لحاظ علمی، شیردهی هیچ‌گونه تغییر خاصی در بارداری مادر ایجاد نمی‌كند. بنابراین هیچ‌گونه دلیل علمی مبنی بر قطع شیردهی در دوران بارداری نیز وجود ندارد.
این مسئله كه مادر بخواهد شیردهی را ادامه بدهد یا خیر یك تصمیم كاملا شخصی است. از نظر پزشکی، مشكلی در این خصوص متوجه مادر و جنینش نیست.
برخورداری از یك تغذیه متعادل بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است. با داشتن یك الگوی تغذیه‌ای متعادل و مناسب مشكلی برای مادر، جنین و یا نوزادش به وجود نمی‌آید.
لازم نیست مادر غذای خود را دو برابر كند، بلكه تنها وقتی احساس تشنگی كرد حتما آب و مایعات بنوشد و هرگاه احساس گرسنگی داشت غذا میل كند. لزوما میل کردن و نوشیدن مادر نباید تابع یك برنامه منظم باشد.
از ماه پنجم بارداری به بعد ممكن است طعم شیر تغییر كند، اما كیفیت آن بهتر می‌شود چرا كه «كلستروم» از ماه پنجم بارداری به بعد تولید می‌شود. ممكن است به علت تغییر طعم شیر، نوزاد از مكیدن پستان مادر امتناع ورزد، در این حالت محققان معتقدند مادر می تواند در صورت عدم تمایل نوزاد، شیردهی به او را قطع كند.
جای نگرانی از بابت تمام شدن شیر «كلستروم» و محروم شدن نوزاد بعدی از مصرف این شیر كه خواص ویژه‌ای دارد نیست، زیرا این شیر توسط بدن مادر مجدد تولید می‌شود.
با مكیدن پستان مادر توسط نوزاد، غده هیپوفیز مادر هورمونی به اسم «اوكسی‌توسین» ترشح می‌كند، این هورمون برای آزاد شدن شیر لازم است. البته این هورمون در هنگام زایمان هم ترشح می‌شود، اما در مادرانی كه دارای سابقه سقط ، زایمان زودرس، انقباض رحمی و به دنبال آن درد شكمی و خونریزی در دوران بارداری هستند، بهتر است به نوزاد خود شیر ندهند. اما مادری كه سالم است و هیچ عارضه دوران بارداری هم در وی تماشا نمی‌شود، ترشح اوكسی‌توسین هم مشكلی برای وی ایجاد نمی‌كند چرا كه رحم هم باید آمادگی تاثیرپذیری از اوكسی‌توسین را داشته باشد. این آمادگی معمولا پس از هفته ۳۷ بارداری ایجاد می‌شود.
شیردهی در حین بارداری هیچ‌گونه تاثیری بر وزن‌گیری كودك ندارد. بدن انسان یك فیزیولوژی معجزه‌گون دارد و بسیار آسان خودش را با هر تغییری وفق می‌دهد، به گونه‌ای كه مادر می‌تواند شیردهی به نوزاد اولش را حتی پس از به دنیا آوردن فرزند دومش نیز ادامه بدهد و دو كودك را با شیر خود تغذیه كند به شرطی كه كودك، هنوز به شیر مادر نیاز داشته باشد.
با توجه به اطلاعات موجود و عدم وجود اظهار نظر علمی قطعی در منابع معتبر بانوان و مامایی، تصمیم گیرنده در این چالش بزرگ “مادر” است. در بعضی شرایط مادر احساس می کند نیازهای شیرخوار به حدی زیاد است که او باید به وسیله تداوم شیردهی به ارتباط با شیرخوار و پاسخگویی به نیازهای او ادامه داده و راه حل برای بارداری فعلی را به طبیعت واگذارد و در شرایط دیگری مادر هر کار ممکنی را برای حفظ بارداری از جمله قطع شیردهی، انجام می دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره شیردهی در حین بارداری تاثیری بر وزن‌گیری جنین دارد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا