شایع ترین علائم پس از ابتلا به کرونا / چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟

سلامت

شایع ترین علائم پس از ابتلا به کرونا / چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه شایع ترین علائم پس از ابتلا به کرونا / چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟ را ببینید.

آزمایش منفی پس از بهبودی از کرونا تنها نیمی از نبرد علیه ویروس کرونا محسوب می شود. با افزایش نرخ بهبودیافتگان پزشکان در حال حاضر هشدار می دهند افرادی که با ویروس کرونا مسابقه کرده و بهبود یافته اند در معرض خطر ابتلا به عفونت های خاص و بیماری های مزمن هستند که گاهی چند هفته یا حتی چند ماه ادامه دارد.

چرا علائم طولانی کرونا طولانی نیاز به توجه دارند؟

سندرم طولانی مدت یا پس از کرونا جدیدترین نبرد علیه ویروس کرونا است که بهبودیافتگان وارد این این جنگ نابرابر می شوند. در حالی که خطر ابتلا به کرونا زمان زیادی توسط متخصصان جهانی مورد بررسی و هشدار قرار گرفته است، اما میزان آسیب ناشی از سندرم پس از کرونا نیز می تواند از هر ۱۰ نفر یک نفر را پس از پایان موج جدید ویروس کرونا تحت تاثیر قرار دهد.

برخی از علائم خفیف احتمال می رود خود به خود برطرف شوند و برخی از آنها که ماهیت متوسط یا شدیدی دارند به طی کردن روند بهبودی و مراقبت طولانی مدت نیاز دارند. بر اساس اظهارات محققان، در اینجا برخی از شایع ترین علائم کرونا در بیماران که به توجه و رسیدگی نیاز دارند معرفی می شوند:

سرفه بعد از کرونا

سرفه مداوم علامت کلاسیک برای عفونت ویروس کرونا است و برای برخی از بیماران دوره های سرفه هفته ها حتی پس از تخلیه بار ویروسی از بدن ادامه می یابد. سرفه طولانی مدت می تواند نشانه باقیمانده از التهاب دستگاه تنفسی فوقانی باشد که با استفاده از داروهای مهار کننده سرفه، معجونات گیاهی و دمنوش های تسکین دهنده می توان با آن مقابله کرد.

بیشتر بخوانید:اختلال دو قطبی چیست؟ / علائم، علت و عوارض آن را بشناسید

احساس بیمارگونگی، دردهای مفصلی و عضلانی

احساس ناآرامی، خستگی مکرر و کوفتگی از علائم نبرد پس از مقابله بدن با ویروس است که عوارض زیادی را به همراه دارد، همچنین پزشکان اذعان می دارند عفونت ویروسی با شدن زیاد می تواند علائم طولانی مدت مانند دردهای مفصلی، درد عضلانی، سردرد را تا ۲ ماه پس از منفی شدن تست کرونا هم به همراه داشته باشد.

جدا از این، آن گروه از بیمارانی که با یک دوره عفونت شدید دست و پنجه نرم می کنند ممکن است از تب درجه پایین و التهاب نیز رنج ببرند که حتی تا چند هفته طول می کشد.

با این حال، اگر تب درجه پایین همراه با لرز یا درد بدن باشد ترس از ابتلا به عفونت مجدد وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

مشکلات یا اختلالات خواب

برخی از بیماران بهبودیافته از کرونا نیز با مشکلات بد خوابی، استرس و اختلالات خواب دست و پنجه نرم می کنند. ویروس کرونا نه تنها می تواند خطر بی خوابی را افزایش دهد بلکه بیماران بهبود یافته ممکن است در خواب خوب و با کیفیت نیز با مشکل روبرو شوند و حتی بی خوابی را تجربه کنند.

استرس، اضطراب، شرایط غالب و احساس گناه بازماندگان بر اساس اظهارات کارشناسان همچنین باعث بی خوابی می شود.

به یاد داشته باشید خواب برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبودی گزینه بسیار حیاتی است، بنابراین هر یک از مشکلات پیرامون خواب باید توسط متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. تمرین مدیتیشن، یوگا، بازگشت آرامش به حالت عادی یا کمک از مشاوره نیز می تواند کمک کند.

اختلال حافظه و مه مغزی

مسائل عصبی روانپزشکی و شناختی نیز یک عامل خطر بزرگ محسوب می شوند که بر بهبودی بعد از کرونا تاثیر می گذارند. نه تنها مغز تحت تاثیر عفونت ناشی از کرونا قرار می گیرد بلکه متخصصان انتظار دارند شاهد افزایش مشکلات در حوزه بهداشت روان بین بیماران بهبود یافته باشند.

اختلال استرس پس از سانحه به ویژه در میان بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری شده اند نگران کننده است. بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا حالت خفیف یا شدید ممکن است هفته ای پس از منفی شدن تست کرونا تمرکز یا در انجام کارهای روزانه دچار مشکل شوند حتی احتمال می رود خطاهای شناختی، مه مغزی و اختلال حافظه را تجربه کنند.

به غیر از این علائم خفیف تا متوسط نشانه های دیگری نیز برای توجه و دریافت کمک های پزشکی وجود دارند:

بیشتر بخوانید:بازاندیشی بیماری حرکت

قطع ناگهانی نفس در حالت استراحت

تجربه افزایش قطع ناگهانی نفس حتی در حالت استراحت می تواند نشانه آمبولی ریوی باشد که ناشی از لخته شدن خون در اثر انتشار ویروس در بدن است. تپش قلب، سرگیجه، تغییر در ضربان قلب نیز ممکن است باشد.

با افزایش موارد ابتلا به ویروس با درگیری ریه بسیاری از بیمارانی که از کووید-۱۹ متوسط تا شدید رنج می برند نیز ممکن است با برخی از عوارض تنفسی از جمله احساس سبکی سر، نوسان سطح اکسیژن مواجه شوند که به اکسیژن درمانی نیاز دارند، همچنین تمرینات تنفسی و آسانا های یوگا نیز ممکن است در این زمینه به فرد کمک کند.

درد قفسه سینه نیز می تواند نشانه ای از مشکل یا سکته قلبی نگران کننده باشد، همچنین علامتی است که باید به سرعت بررسی شود.

آسیب کلیوی

بر اساس نتایج مطالعات موردی ویروس کرونا می تواند بر کلیه ها نیز تاثیر بگذارد و بیماران را از مشکلات مربوط به کلیه رنج دهد حتی اگر در گذشته هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشند. افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا نیز باید توجه جدی داشته باشند. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب برای نفی خطرات مهم است.

درد یا تورم پا

گزارش ها در مورد بیمارانی که تشکیل لخته خون در بدن را تجربه می کنند در حال افزایش است. درد پا، تورم یک طرفه، تغییر در ضربان قلب، ضعف اندام ها باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.
مترجم: الهه زارعی

شایع ترین علائم پس از ابتلا به کرونا / چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره شایع ترین علائم پس از ابتلا به کرونا / چه زمانی باید درخواست کمک کنیم؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا