سایه‌ی سیاه مرگ بر سر ورزش جهان

سایه‌ی سیاه مرگ بر سر ورزش جهان

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سایه‌ی سیاه مرگ بر سر ورزش جهان را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:

سایه‌ی سیاه مرگ بر سر ورزش جهان
روز نو :  
درگذشت چندین ورزشکار در دو ماه اخیر نشان می‌دهد مرگ خیلی جدی‌تر از گذشته بر ورزش و ورزشکاران جوان سایه انداخته است.
 
 چند وقتی است که تعداد ورزشکارانی که دچار حادثه شده و جان باخته‌اند افزایش یافته است. میزان قابل توجهی از این ورزشکاران بخاطر بیماری، به خصوص بیماری قلبی درگذشتند و این در حالی است که این اتفاق در سال‌های قبل بسیار نادر بود و نهایتا سالی یک بار می‌شنیدیم که یک ورزشکار حرفه‌ای به خاطر بیماری جان باخته است. حال این روز‌ها شنیدن خبر فوت ورزشکاران عادی‌تر از هر زمانی شده است، در آخرین مورد خبر فوت “جینین کریستل جومانگ”، دروازه‌بان زن ۲۶ ساله کامرونی آمد که در حین تمرین قبل از رقابت دچار حمله قلبی شد و تا رسیدن به بیمارستان درگذشت.
 
جومانگ تنها تلفات ۲ ماه اخیر ورزش دنیا نبوده است. “پاتریک اکنگ” بازیکن ۲۶ ساله تیم فوتبال دیناموبخارست رومانی و هموطن جومانگ، تنها ۷ دقیقه بعد از حضور در زمین دچار ایست قلبی شد و درگذشت یا “برناردو روبیرو” دیگر بازیکن ۲۶ ساله و برزیلی که حین بازی در زمین فوتبال دچار حادثه‌ای مشابه اکنگ و جومانگ شد. این سه مورد در کمتر از یک ماه اتفاق افتاده و ایست قلبی در این مدت جان ۳ فوتبالیست را گرفته است.
 
در یک ماه اخیر در ایران خودمان هم، چنین اتفاقاتی کم نیافتاده است.”علیرضا بصیری” بازیکن نونهال تیم بسکتبال مهرام بدلیل سکته مغزی در تاریخ ۱۹ فروردین درگذشت. نفر بعدی “بیک محمدنژاد” دارنده مدال طلا مسابقات جوانان تایوان سال ۱۳۸۲ بود که مدتی بدلیل عارضه ریوی و بیماری غدد لنفاوی در کما بود و در نهایت بدلیل ایست قلبی جان باخت. مورد دیگر “محسن ونکی” دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۱۹۸۹ استرالیا در رشته کاراته بود که او هم به دلیل ایست قلبی درگذشت.
 
سرشناس‌ترین ورزشکار ایرانی که در ۲ ماه اخیر فوت کرد،”مهرداد اولادی” بود که بخاطر ایست قلبی درگذشت. هفته گذشته، پزشکی قانونی دلیل ایست قلبی او را رسانه‌ای کرد و حالا می‌توان فهمید چرا اولادی که یکی از بهترین استعدادهای ایران در ۱۰ سال اخیر بود، با چنین افت عجیبی روبرو شود و نیم فصل هیچ تیمی حاضر نشد او را به خدمت بگیرد.
 
این اتفاقات مواردی بود که بیماری باعث مرگ ورزشکاران شده بود ولی مواردی هم اتفاق افتاد که عواملی تقریبا عجیب باعث مرگ ورزشکاران شده است.
 
“نسترن علوی”، اسکیت باز سرعتی ایران که بخاطر واژگونی اتوبوس دانش آموزان درگذشت. در این حادثه یک نفر دیگر هم فوت کرد و تعدادی هم مجروح شدند. از اتفاقات عجیب دیگر، مرگ “استفان پتروفسکی” دروازه‌بان ۱۸ ساله استرالیایی بود. او بخاطر برخورد صاعقه جان باخت یا ۲ رکابزن که بخاطر تخریب مسیر ویژه دوچرخه سواران در شهرستان محل برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ جان خودشان را از دست دادند. مورد دیگر “کیتلین فیشر” اسب سوار ۱۹ ساله استرالیایی بود. این اسب سوار جوان بدلیل حادثه حین مسابقات اسب سواری سیدنی درگذشت.
 
همه ورزشکارانی که نامشان برده شد، طی دو ماه اخیر جان باختند. حال باید دید دلیل مرگ ورزشکارانی که مرگ‌شان بخاطر بیماری بوده، چه چیزی است؟
 
در حالی که پزشکان برای رفع مشکلی مانند کلسترول و جلوگیری از حمله قلبی، توصیه به ورزش کرده‌اند. البته اشتباه نکنید، مطمئنا ایراد از ورزش نیست. عوامل دیگری هم مثل آلودگی‌های محیطی، نوع تغذیه و… وجود دارد. برخی ورزشکاران هم هستند که برای ماندن در سطح حرفه‌ای، فشار بالایی تحمل می‌کنند و ممکن است رو به مواد نیروزا بیاورند که همه این مواد دشمن قسم خورده قلب ورزشکار است.

منبع: ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ – ۱۷:۰۰

سایه‌ی سیاه مرگ بر سر ورزش جهان

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا