زبان بدن؛ ۵ حرکت مهم دست در هنگام گفتگو

مطالب جدید

زبان بدن؛ ۵ حرکت مهم دست در هنگام گفتگو

زبان بدن body-language-hands

زبان بدن body-language-hands

بسیاری از ما در حین صحبت‌ کردن از دستهای خود به صورت ناخود‌آگاه برای رساندن منظور استفاده می‌کنیم ،بعضی دیگر نیز به تکنیک‌های زبان بدن آشنا هستند و در حین گفتگو از دست‌های خود برای تفهیم بیشتر کلام استفاده می‌کنند.

امروز قصد داریم به حالت‌های قرارگیری دست بپردازیم که به‌ جای اینکه در گفتگو تاثیر مثبت دارند ممکن است بر طرف مقابل حتی تاثیر منفی نیز بگذارند.

تاکنون آموزش‌های زیادی برای استفاده مناسب از تکنیک‌های زبان بدن در حین گفتگو منتشر شده است این آموزش‌ها بیشتر بر حرکاتی که باعث می‌شود نفوذ کلام بیشتر شود تاکید دارند اما نکاتی که امروز با هم مرور می‌کنیم را در حین گفتگو انجام ندهید چرا که ممکن است به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی داشته باشد.

لازم به ذکر است که این نکات بسته به تاثیر منفی که دارند از یک تا دَه امتیاز بندی شده‌اند تا در به کاربردن این حرکات منفی در حین گفتگو دقت لازم را داشته باشید.

۱. به هیچ وجه از انگشت وسط استفاده نکنید.

به هیچ وجه در حین اشاره به تصاویر و اسلاید‌ها در حین ارائه بر روی پرده نمایش از انگشت وسط استفاده نکنید. انجام این کار حتی اگر شما منظوری نداشته باشید ممکن است در نظر فرد یا افراد کنار شما توهین تلقی شود.

توصیه می‌کنیم حتی برای نشان دادن و جلب توجه به یک موضوع از انگشت اشاره خود استفاده نکنید و در عوض با دست باز مطالب را نشان دهید. به این عملکرد از لحاظ تاثیر منفی بر طرف مقابل امتیاز ۹ داده‌ایم بنابراین حتماً‌ از این کار پرهیز کنید.

۲. دست‌های خود را در پشت بدن قلاب نکنید.

صحبت‌ کردن در این حالت باعث می‌شود شنونده فکر کند شما آمادگی لازم را برای مطالبی که قصد دارید بیان کنید ندارید. همان‌گونه که ذکر شد بیشتر ما عادت داریم در حین صحبت‌ کردن از دست‌های خود برای تفهیم بیشتر موضوع کمک‌ بگیریم.

به این ترتیب اگر دست‌ها در پشت بدن قلاب شده باشد باعث می‌شود به نوعی در حین صحبت‌ کردن امکان استفاده از حرکات دست ممکن نباشد.

جالب است بدانید پروفسور ویلیام مک‌نیل در آزمایشی دست‌های چند نفر را از پشت بست و از آنها خواست تا صحبت کنند.

در کمال تعجب این افراد که سخنوران قابلی بودند با دست‌های بسته در پشت، حین صحبت دچار مشکل می‌شدند و رشته کلام از دستشان در می‌رفت، از طرف دیگر شنوندگان نیز به راحتی قادر به درک مطالب گفته شده نبودند. میزان آسیب قلاب کردن دست‌ها در حین گفتگو ۴ امتیاز منفی است.

۳. دست‌ها را در زمان صحبت کردن دائم در جلوی بدن نگه ندارید.

نگه داشتن دست‌ها در جلو بدن زمانی که صحبت می‌کنیم باعث می‌شود تا شنونده احساس عدم اطمینان نسبت به صحبت‌های شما داشته باشد.

از طرف دیگر اگر حین صحبت کردن عادت دارید برای زمان طولانی دست‌ها را در جلوی بدن نگه‌ دارید این حرکت باعث می‌شود اینگونه جلوه کند که شما نگران چیزی هستید و قصد دارید با این حرکت از خود دفاع کنید یا اینکه قصد دارید ادای بچه مثبت‌ها را درآورید.

دکتر دیوید دِستینو در آزمایشی نشان داد که نگه‌داشتن دست‌ها در جلو بدن باعث می‌شود این حس در مخاطب تداعی شود که نمی‌شود به فردی که در حال صحبت است اطمینان کرد. به میزان تاثیر منفی و آسیب این حرکت ۷ امتیاز داده‌ایم.

۴. در حین صحبت، صورت، موها و بینی خود را با دست لمس نکنید.

اگر عادت دارید در حین گفتگو دائم با دست‌ها صورت خود را لمس کنید یا موهای خود را مرتب نمایید توصیه می‌کنیم از این کار دست بکشید، لمس صورت و بازی کردن با موها در حین گفتگو باعث می‌شود حواس شنونده از مطالب مورد گفتگو پرت شود.

برای اثبات این ادعا کافی است به حرکات دست سخنوران سرشناس در حین صحبت کردن توجه کنید، به شما قول می‌دهیم فردی را نخواهید یافت که با وجود تسلط به نکات زبان بدن در حین گفتگو با مو‌های خود بازی کند یا با دست صورت خود را لمس کند.

جلب توجه فرد شنونده در حین گفتگو بسیار سخت است و به همین منظور باید حرکات دست شما با صحبت‌هایی که گفته می‌شود سازگار باشد. حتی اگر در حین صحبت کردن احساس کردید قسمتی از صورت شما به خارش افتاده است تا جایی که ممکن است از دست برای برطرف نمودن خارش جلوگیری کنید.

لمس نقاط مختلف صورت و درست کردن مو در حین صحبت کردن از لحاظ امتیاز بندی در رتبه سوم تاثیر منفی بر گفتگو قرار دارد.

۵. در حین صحبت دست‌های خود را از مچ در قسمت جلو بدن آویزان نکنید.

اگر به حرکات سنجاب‌ها دقت کنید خواهید دید که این موجودات دوست‌داشتنی گاهی اوقات روی دوپا می‌ایستند و دست‌های خود را از مچ در قسمت جلو بدن آویزان می‌کنند، جالب اینجاست که بعضی افراد نیز عادت دارند در حین صحبت همین حرکت را انجام دهند.

آویزان بودن دست‌ها در قسمت جلو بدن اصلا صورت خوشی ندارد و شنونده احساس می‌کند فرد سخنران خسته‌ است یا اینکه با بی‌حوصلگی حرف می‌زند.

بنابر این سعی کنید در حین صحبت‌ کردن به جای آویزان و راکد نگه‌داشتن دست‌ها، به آنها انرژی بخشید و با انجام حرکات گرم و پرانرژی به گفتگوی خود حلاوت بخشیده و نظر مخاطبان را به خود جلب کنید. به آویزان نگه‌داشتن دست‌ها در قسمت جلو بدن از لحاظ القا حس منفی به مخاطب امتیاز پنج می‌دهیم.

The post زبان بدن؛ ۵ حرکت مهم دست در هنگام گفتگو appeared first on آلامتو.

زبان بدن؛ ۵ حرکت مهم دست در هنگام گفتگو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا