رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید

مطالب تفریحی

رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید را ببینید.

راز و رمز ازدواج موفق ، رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید : انتخاب همسر از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی در زندگی است، زیرا زندگی آینده فرد را رقم می زند. تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند انجام هر امر مهم دیگری در زندگی، به تفکر منطقی، تلاش و کوشش و تصمیم درست نیازمند است.

ازدواج موفق

 
شما به عنوان جوان دم بختی که در شرف انتخاب همسر هستید باید بتوانید بر اساس معیارهای اصولی و منطقی همسر آینده خود را شناسایی و انتخاب نمایید آنگاه پس از کسب شناخت کاملی از او به انجام پیوند زناشویی اقدام کنید.

من کی ام؟ اینجا کجاست؟
 
پیش از هر اقدامی برای ازدواج، با خودتان به گفت وگو بنشینید، بهتر است احساسات و عواطف تان را در یک کفه ترازو و عقل و منطق تان را در کفه دیگر آن قرار دهید و از خود سوال کنید:

چرا می خواهید خانواده تشکیل دهید؟

در زندگی مشترک به دنبال چه هستید؟

چقدر خود را می شناسید، درباره ویژگی های مثبت و منفی تان چه می گویید؟

برای موفقیت در زندگی کدام خصوصیت اخلاقی و شخصیتی تان را باید کمرنگ تر یا پررنگ تر از قبل کنید؟

عمده دلایل تان برای ایجاد تغییر و تحول در رفتارتان چیست؟

چگونه همسری را برای زندگی مشترک می پسندید؟

برای موفقیت در زندگی مشترک، کدام ویژگی های اخلاقی و شخصیتی همسرتان باید بارز باشد؟

چقدر آداب همسرداری می دانید و برای آگاهی از آن تلاش کرده اید؟

مهم ترین وظایف شما در قبال همسر آینده و زندگی مشترک تان چیست؟

آیا به قدر کافی مسئولیت پذیر هستید؟

تا به امروز چند تصمیم مهم برای زندگی تان گرفته اید؟ پای این تصمیم ها چقدر ایستاده اید؟

 
خطرناک ترین ازدواج ها را وصلت افراد درونگرا با برونگرا، منظم با نامنظم و افرادی که ثبات هیجانی بالایی دارند با افرادی که زود برانگیخته می شوند است
 
پس از پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل، باید با توجه به نوع جواب هایتان، آنها را یکی از دو کفه ترازو تقسیم بندی کنید، توصیه می کنیم برای اجتناب از اشتباهات یا سوگیری های رفتاری که ممکن است به قضاوت نادرست تان منجر شود با فردی امین و متعهد این سنجش را انجام دهید. اگر کفه عقل ترازویتان کمی بیش از کفه احساسات تان سنگینی کرد و در نتیجه آن، به دیدگاه مساعدی راجع به خودتان دست یافتید، می توانید مراحل بعدی سیر ازدواج را طی کنید.

به زور بله نگویید
 
به خاطر رضایت و خشنودی والدین، فرار از تنهایی، رهایی از حرف و حدیث اطرافیان، میل بسیار به ازدواج، به منظور به جا آوردن یک عرف اجتماعی و… هرگز تن به ازدواج تحمیلی ندهید. ممکن است با این ازدواج، امروز آرامش موقت به دست آورید و احساس رهایی کنید، اما فردا روز مجبورهستید به خاطر هزاران دلیل درست و غلط، زندگی را تحمل کنید که هیچ علاقه ای به ادامه آن ندارید. خودتان را دوست داشته باشید و به کمترین ها قانع نشوید. تصمیم درست امروز شماست که تعیین می کند فردا، از سر اجبار بمانید، بسوزید و بسازید یا از سر علاقه با مسائل و مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کنید و برای اصلاح و سامان آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

خواسته ها و انتظارات یکدیگر را بشناسید
 
شما باید بدانید همسر آینده تان چه انتظاراتی از خودش و شما دارد. بهتر است در مورد مسائل مهم زندگی صحبت کرده و به توافق برسید. به طور مثال باید بدانید:

در چه شهرستان و کشوری یا در کدام قسمت زندگی مشترک خود را آغاز خواهید کرد؟

نظرتان در مورد رابطه ها و معاشرت های خانوادگی و دوستانه چیست؟

تعهد هر یک از شما در قبال خانواده و افراد فامیل تان چگونه است و در آینده چه تعهداتی نسبت به آنها خواهید داشت و تاثیر این موضوع بر زندگی تان چگونه خواهد بود؟

نظرتان در مورد شغل همسرتان چیست؟ (به خصوص خانم ها باید بدانند که نظر همسر احتمالی شان در مورد فعالیت های خارج از منزل چیست؟)

زمان بچه دار شدن چه مدت پس از ازدواج خواهد بود؟

نسبت به کل ماجرا واقع بین باشید. تابع احساسات نگردید و به شکل کاملا منطقی جوانب خواسته ها و انتظارات تان را بسنجید، اگر جایی قرار است تغییر عقیده بدهید باید به طور کاملا اصولی تبعات آن را بسنجید. حواستان باشد به صرف این که از فرد مقابل خوش تان آمده است، وعده و وعیدی ندهید که فردا روزی نتوانید از عهده انجام آن برآیید.

ذره بین به دست باشید
 
مراحل تحقیق را دقیق و سختگیرانه پیگیری کنید و تا شناخت کاملی به دست نیاورده اید، از هیچ قاطعیت و جدیتی در این مرحله دریغ نکنید. قبل از خواستگاری یا بعد از آن، تحقیقات گسترده ای انجام دهید و از هر کسی که می تواند اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهد، سوال کنید، قطعا اینجا همان جایی است که باید سماجت به خرج دهید و با چشمان باز حرکت کنید و از هیچ نکته مهم کوچک و بزرگی چشم پوشی نکنید. از سوی دیگر، در چارچوب هر دو خانواده و با رعایت موازین اخلاقی، قرار ملاقات های بسیاری داشته باشید، قطعا با گفت وشنود می توانید شناخت تان را عمیق تر کنید. دیدارهای خانوادگی هم بسیار مهم است از آن غافل نشوید، چه بسا ازدواج، ازدواج خانواده هاست، نه ازدواج دو نفر!

«نه» به تفاوت های شخصیتی
 
برخی دختر و پسرها تصور می کنند برای داشتن یک زندگی موفق باید طرف مقابل آنها خصوصیات و شخصیت متفاوتی داشته باشد تا خلقیات شان کامل کننده یکدیگر باشد. به عنوان مثال فرد گوشه گیر دوست دارد با فردی اجتماعی ازدواج کند یا فردی بی خیال با فردی متعهد و پایبند.  به خاطر رضایت و خشنودی والدین، فرار از تنهایی، رهایی از حرف و حدیث اطرافیان، میل بسیار به ازدواج، به منظور به جا آوردن یک عرف اجتماعی و… هرگز تن به ازدواج تحمیلی ندهید
 
در واقع افراد به دنبال کسی می گردند که با او کامل شوند، بدون آن که کوچکترین تغییری در خود ایجاد کنند. این عقیده کاملا اشتباه است. اگر کفویت و همتایی در دختر و پسر وجود نداشته باشد، مثلا زوجین همتای اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی، دینی و… یکدیگر نباشند و در واقع پسر در یک سر طیف و دختر در سر دیگر آن قرار گیرد، تعارضات زناشویی افزایش می یابد. اگر چه تعارضات به طور نسبی در هر زندگی وجود دارد، اما هم سطح بودن تا حدود زیادی از شدت آن می کاهد. خطرناک ترین ازدواج ها را وصلت افراد درونگرا با برونگرا، منظم با نامنظم و افرادی که ثبات هیجانی بالایی دارند با افرادی که زود برانگیخته می شوند است. اینجاست که اهمیت خودشناسی و شناخت نامزدتان مشخص می شود. باید بدانید خودتان چگونه اید و طرف مقابل تان چه روحیاتی دارد و بعد تصمیم بگیرید با هم ازدواج کنید.

در دام شباهت خیالی نیفتید
 
برخی افراد در دوران آشنایی با جنس مخالف متوجه شباهت هایی در شخصیت، خلقیات و فرهنگ یکدیگر شده و این اصل را ملاکی برای داشتن یک ازدواج موفق می دانند، اما با ورود به زندگی مشترک این تفاهمات کم رنگ و گاهی محو می شود.
 
بروز عشق یا علاقه افراطی پیش از ازدواج از جمله عواملی است که می تواند مانند یک فیلتر عمل کرده و مکانیسم شناختی دو طرف را تحریف کند. امکان دارد قبل از ازدواج پسری به دختری بگوید با شروع زندگی مشترک به تو اجازه معاشرت یا دیدار با خانواده را نمی دهم. در چنین جوی اگر عواطف حکمفرما باشد، دختر با این فرض که پسر به دلیل علاقه زیاد موقتا این حرف را زده است مساله را جدی نگرفته و به پای دوست داشتن زیاد و تفاهم در علاقه به یکدیگر می گذارد. در حالی که این طور نیست و این موضوع به صورت یک مشکل حاد در زندگی مشترک نمود پیدا خواهد کرد.

مشاوره الزامی است
 
برای انتخاب موفق از کمک های تخصصی مشاورانی که در این زمینه مجرب هستند، نهایت استفاده را ببرید. قطعا آنان با تجارب بالینی متعدد و انجام تست های روان شناختی مختلف، می توانند به شما این اطمینان را بدهند که تا به چه حد این انتخاب به صلاح تان است و در ادامه مسیر زندگی، ممکن است با چه مشکلاتی روبه رو شوید یا لازم است چه مهارت هایی را فرا بگیرید، در چه رفتارهایی تجدیدنظر داشته و اصلاح شان کنید و… قطعا با روشن شدن مسیر آینده زندگی، تصمیم بهتری خواهید گرفت.

رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید

منبع : ایران مطالب

لطفا نظر خود را درباره رمز و رموز یک ازدواج موفق را یاد بگیرید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا