راه های تنفسی را هموار کنیم

اخبار

 راه های تنفسی را هموار کنیم

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه  راه های تنفسی را هموار کنیم را ببینید.

سرفه یک واکنش طبیعی و عادی بدن برای محافظت از گلو و مخاط مجرای تنفسی در برابر عوامل تحریک کننده است. برخی زمان ها سرفه های مزمن و ادامه دار به دلیل بروز حساسیت یا بیماری های مختلف رخ می دهد که بسیار آزار دهنده و آسیب رسان است. افرادی که مبتلا به سرفه های ادامه دار هستند، شب ها و هنگام خواب بسیار معذب و آزرده می شوند.

برخی از سرفه ها خشک هستند و بعضی سرفه ها مخلوط یا پربار نامیده می شوند. سرفه های مخلوط همراه با خلط می باشند و حنجره صوتی را دچار التهاب می نمایند. سرفه های پربار یا مخلوط به دو نوع مزمن و حاد تقسیم بندی می شوند:

سرفه های حاد یا شدید به صورت ناگهانی آغاز می شود و دلیل اصلی آن سرماخوردگی یا سینوزیت است. این نوع سرفه ها بعد از سه هفته و با مصرف شربت بهبود می یابد. سرفه های مزمن نیز طول درمانی بیشتر از ۳ هفته دارند.

دلایل بروز سرفه :

سرفه ممکن است به دلیل حساسیت فصلی پدید آید و باعث عفونت در مجاری تنفسی فوقانی شود. هم چنین از دیگر عوامل بروز سرفه می توان به موارد زیر اشاره نمود  :

فیبروز ریه:  فیبروز ریه به معنای تشکیل بافت فیبروز (بافت همبند)  در ریه است. نشانه های آن شامل: کوتاهی تنفس، سرفه مزمن، تنگی نفس، خستگی، بی‌اشتهایی و کاهش وزن است.

ریفلاکس معده:  بیماری ریفلاکس معده باعث بازگشت محتویات معده به مری می‌شود. به طور طبیعی این روند موجب سوزش سر دل خواهد شد، اما علامت دیگر آن خس خس سینه و سرفه است. اسید معده قسمت زیرین تارهای صوتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد سرفه می شوند.

سرماخوردگی ویروسی:  یک نوع دیگر، سرفه تولیدی(productive) یا خلط دار است که غالبا بعد از سرماخوردگی‌های ویروسی به وجود می‌آید. این نوع سرفه مواد مخاطی را از دستگاه‌های تنفسی شما هدایت می کند. البته آلرژی یا عفونت‌های باکتریایی نیز این نوع سرفه‌ها را ایجاد می‌کنند. اگر هفته‌ها پس از سرماخوردگی همچنان سرفه می‌کنید و شدت سرفه کاهش نیافته، حتماً به پزشک مراجعه کنید. زیرا سرفه‌های طولانی ممکن است به معنای درمان نشدن بیماری شما باشند. ضمن این که سرفه که خود نشانه وجود عامل ویروسی یا باکتریایی در بدن شماست، می تواند منجر به بروز بیماری های ریوی شود.

استفاده از داروهای فشار خون: رایج ترین عارضه استفاده از مهارکننده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین یا همان داروهای فشار خون، سرفه مزمن است که در ۵ تا ۱۵ درصد افراد رخ می‌دهد. این سرفه معمولاً خشک و منقطع است. این اختلال ممکن است بلافاصله پس از شروع دارو و یا ماه‌های بعد خود را نشان دهد. در صورت بروز این حالت بدون درنگ با پزشک خود تماس بگیرید تا داروی دیگری را برای شما تجویز نماید.

برونشیت مزمن: برونشیت مزمن حالتی است که در آن آسیب مجاری هوایی موجب سرفه و بعضاً همراه خلط می‌شود. بیشتر مبتلایان به برونشیت مزمن، یا سیگار مصرف می‌کنند و یا سابقه استعمال دخانیات را در گذشته داشته‌اند.

خواص شگفت انگیز آویشن برای درمان سرفه  :

آویشن (Thyme) یک گیاه متعلق به خانواده نعناع است که خواص درمانی و غذایی بسیار بالایی دارد. آویشن می تواند درمانی طبیعی و بی خطر برای گلو درد، آب ریزش بینی، سرفه و تقویت اعصاب باشد. مطالعات نشان داده اند گیاه آویشن در تسکین سرفه و برونشیت خفیف تاثیر بسیار مفیدی دارد. برگ گیاه آویشن دارای فلاونوئید است که عضلات گردن و گلو را که در هنگام سرفه درگیر می‌شوند، شل می‌کند و موجب کاهش التهاب می گردد. به ‌همین دلیل از این گیاه به‌ عنوان یک داروی گیاهی برای سرفه استفاده می‌شود.

آشنایی با شربت آوی پکت شرکت دینه :

شربت گیاهی آوی پکت (Avipect) دینه از محصولات خلط آور و ضد سرفه ای است که برای بهبود سرفه های مزمن ناشی از سرماخوردگی، برونشیت، سیاه سرفه و … استفاده می گردد. این دارو که از ترکیبات کاملا گیاهی مانند آویشن تهیه شده، باعث تسریع در روند بهبود سرفه های شدیدی که به دلیل آلودگی هوا، حساسیت و دود سیگار ناشی می شود، خواهد شد. آویشن به کار رفته در آوی پکت خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

مواد تشکیل دهده شربت آوی پکت دینه :

شربت آوی پکت دینه دارای ۵۰% عصاره مایع سرشاخه های گلدار آویشن بوده که این عصاره دارای فلاونوییدها نظیر آپی ژنین، نارین ژین و لوتئولین و روغن های فرار محتوی تیمول و کارواکرول است .

هر ۵ میلی لیتر شربت معادل ۱ میلی گرم مشتقات فنلی بر مبنای تیمول استاندارد شده است.

اثرات درمانی و فارماکولوژی:

آویشن دارای خاصیت ضد سرفه، خلط آور و ضد اسپاسم برونش هاست. اثر خلط آور آن وابسته به تحریک مژک ها بوسیله ی ترپن ها و نیز تولید موکوس نرم با ویسکوزیته کمتر و دفع خلط غلیظ و تسهیل خروج آن است. خاصیت ضد اسپاسم آن مربوط به ترکیبات فلاونوییدی، فنولی و اسانس است. در یک مطالعه راندوم دوسوکور ۶۰ بیمار مبتلا به سرفه های شدید به مدت ۵ روز تحت درمان شربت آویشن(روزی ۳ مرتبه و هر بار۱۰ میلی لیتر) قرار گرفته و سپس نتایج به دست آمده با نتایج گروه کنترل که برم هگزین دریافت کرده بودند مقایسه شد. نتایج در هر دو گروه اثر ضد سرفه و خلط آور مشابهی را نشان داد که موید تاثیر شربت آویشن در کاهش سرفه و دفع خلط است. همچنین آویشن به واسطه ی حضور ترکیبات تیمول و کارواکرول  دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ است.

روش مصرف شربت آوی پکت :

هرچند که هر دارو باید با نظر پزشک و با توجه به شرایط بیمار تجویز شود اما به طور کلی نحوه مصرف این شربت به صورت زیر است :

افراد بزرگسال هر روز ۳ وعده و در هر وعده ۲ پیمانه از این شربت را مصرف کنند.

کودکان نیز هر روز ۳ بار و هر بار ۱ پیمانه از شربت آوی پکت را برای تسکین سرفه استفاده کنند.

مصرف در دوران حاملگی و شیردهی :

هرچند که این دارو گیاهی و طبیعی است اما باید در این دوران قبل از مصرف با پزشک متخصص در خصوص مصرف آن مشورت نمایید.

تداخل دارویی شربت آوی پکت دینه :

افرادی که داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون مثل آسپرین، وارفارین و هپارین مصرف می نمایند باید درباره استفاده از این شربت با پزشک معالج خود مشورت کنند.

نکات مهم درباره شربت آوی پکت :

  • افرادی که به گیاه آویشین حساسیت دارند نباید شربت آوی پکت که حاوی عصاره آویشن است را مصرف کنند.
  • این دارو دور از دسترس کودکان و در محیطی به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود.
  • قبل از مصرف شیشه شربت را به خوبی تکان دهید و سپس آن را مصرف نمایید.
  • به علت وجود ساکارز در این فرآورده، در صورت دارا بودن سابقه بیماری دیابت، قبل از مصرف این شربت با پزشک معالج مشورت کنید.
  • در صورت عدم بهبود پس از دو هفته باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  • افراد سیگاری نیز به منظور بهبود و تسکین سرفه می توانند از آوی پکت استفاده نمایند.
  • به دلیل وجود الکل در عصاره آویشن،  کودکان یا بزرگسالانی که مصرف الکل موجود در این عصاره برایشان مناسب نیست، این شربت را با دستور پزشک و تایید متخصص مصرف نمایند.

 راه های تنفسی را هموار کنیم

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره  راه های تنفسی را هموار کنیم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کاهش فشار خون با خواب نیمروزی رفع پیری زودرس با این روش ها

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] خطرات لاک زدن ناخن ها برای خانم ها استخدام منشی در شرکت کامپیوتری نوید

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا