دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان

دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان را ببینید.

68596

این نان بسیار مفید و پرخاصیت می باشد همچنین انرژی زا و مقوی می باشد و می تواند برای کودکان بهترین میان وعده باشد توصیه می کنیم طرز تهیه آن را یادبگیرید و برای عزیزانتان تهیه کنید


مواد لازم: در این مطالب طرز تهیه یک نوع نان را به شما آموزش می دهیم که در آن از عسل  و تخم آفتابگردان استفاده شده می باشد. بنابراین به علت داشتن عسل و تخم آفتابگردان می تواند نان پر انرژی و البته مقوی ای باشد.

مواد لازم:

        ۱ ¼ فنجان آب گرم
۲ قاشق غذاخوری عسل
۲ قاشق چایخوری مخمر خشک فوری
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
½ فنجان تخم آفتابگردان خام
۱ ½ فنجان آرد گندم کامل
½ قاشق غذاخوری نمک
۱ و نیم تا ۲ فنجان آرد سفید
۱ تخم مرغ بزرگ (اختیاری)

طرز تهیه:

۱- مخمر و عسل را درآب گرم حل کنید و اجازه دهید تا به مدت پنج دقیقه استراحت کند و مخمر فعال شود.

۲- تا آماده شدن مخمر ، تخم آفتابگردان ها را با چاقو یا میکسر کمی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ تخم آفتابگردان و یک فنجان از آرد گندم کامل و نمک را با هم مخلوط می کنیم.

۳- وقتی که روی ترکیب آب و مخمر کف کرد روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم و سپس مایع را به ترکیب مواد خشک که قبلا با آماده کرده ایم اضافه می کنیم.

۴- نصف فنجان آرد گندم کامل و نصف فنجان آرد سفید را به آن اضافه می کنیم تا بصورت گلوله چسبناک شود و خمیر را از کاسه روی میز کار قرار می دهیم که از قبل روی آن را آرد پاشیده ایم قرار می دهیم.

۵- بقیه آرد را به آن اضافه می کنیم و به آرامی ورز می دهیم به مدت ۵ دقیقه بعد از این مدت باید یک خمیر لطیف شود که به دست شما نچسبد.

۶- داخل کاسه را کمی آرد می پاشیم و خمیر را داخل آن قرار می دهیم و روی آن را با نایلون می پوشانیم و به مدت ۱ تا ۱:۳۰ دقیقه به آن استراحت می دهیم تا حجم آن دوبرابر شود.

۷- بعد از استراحت خمیر را به دونیم تقسیم می کنیم و به آنها شکل می دهیم . روی سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم و خمیرها را با فاصله روی آن قرار می دهیم و روی آنها را با یک پارچه تمیز که مرطوب باشد می پوشانیم و دوباره به مدت ۱ تا ۱:۳۰ ساعت اجازه می دهیم استراحت کند.

۸- فر را حدود ۱۵ دقیقه قبل روشن می کنیم با ۴۰۰ درجه تا گرم شود. سفید تخم مرغ و زرده را از هم جدا می کنیم . یک قاشق آب را با سفیده تخم مرغ هم می زنیم و با قلم مو روی هر قرص نان را با آن می پوشانیم که این کار اختیاری می باشد . این کار کمک می کند به اینکه روی نان ها قهوه ای و براق شود.

۹- با استفاده از یک چاق روی نان ها را برش می دهیم و برای این کار کافیست چاقو را بصورت افقی رو نان بکشید بدون فشار.

۱۰- نان ها را داخل فر قرار می دهیم به مدت ۲۵ دقیقه تا زمانی که روی آن طلایی و قهوه ای شود . برای برش نان ها عجله نکنید اجازه بدهید خنک شود نوش جان.

منبع:برترین ها

دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره دستور تهیه نان مقوی برای فرزندانتان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] احتمال انتصاب اولین وزیر همجنسگرا سالگرد انتشار اولین شماره نیویورک تایمز

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] Espier Launcher 0 9 0 نخستن گروه حجاج ایرانی فردا به کشور باز می گردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا