در این ۱۲ مورد حق با والدین شماست

مطالب جدید

در این ۱۲ مورد حق با والدین شماست

والدین

والدین

به نظر می‌رسد که پدر و مادرها برای هر مناسبتی کلیشه‌ای مخصوص به خود دارند. چند بار تا به حال از اظهار فضل مادرتان در پیاده‌روی ۱۶ کیلومتری سربالای مدرسه، آن هم در یک روز برفی چشمانتان را چرخانده‌اید؟ قطعا در اغلب موارد حق با پدر و مادرهاست. امروز می‌خواهم درباره‌ی برخی از جملاتی که پدر و مادرم به من می‌گفتند اما من غرغر می‌کردم، با شما صحبت کنم. ۱۲ موردی که احتمالا حق با پدر و مادرتان است عبارتند از:

۱. تمام سرمایه‌‌ی خود را صرف یک کار واحد نکنید

تمرکز تمام انرژی روی یک چیز خاص می‌تواند مشکلاتی را پدید آورد. هنگامی که پدرتان می‌گوید، روشنفکر باش، ذهن خود را باز نگه دار و فرصت‌های جدیدی را برای خود خلق کن، حق با اوست. عبارت خاص این جملات، تنوع بخشیدن به کار است. به گفته‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در اقتصاد، هری مارکوتیز، در سرمایه گذاری تنوع، بخشی از خطر را کاهش و شانس موفقیت را افزایش می‌دهد. درس تنوع بخشیدن به امور در سایر جنبه‌های زندگی مانند دوستی نیز به کار می‌رود. چنانچه زمان و انرژی خود را بین رابطه با دوستان مختلف تقسیم نمائید، به‌جای اینکه تمام زمان خودتان را به یک ‌رابطه‌ی فوق‌العاده نزدیک و فقط با یکی از دوستانتان نمائید، در واقع عرض و عمق سیستم حمایتی خود را افزایش داده‌اید. پیغام این است که سرمایه‌‌هایت را در بخش‌های مختلف زندگی پخش کن.

۲. شب‌ها زود بخوابید و سحرخیز باشید

در یک مطالعه متشکل از ۸۲۴ دانشجو در مقطع کارشناسی، که در سال ۲۰۰۸ به مناسبت بیست و دومین نشست سالانه‌ی انجمن جمعیت حرفه‌ای خواب صورت پذیرفت، استاد روانشناسی در دانشگاه تگزاس شمالی، دانیل جی تیلور، دریافت دانشجویانی که زودتر بیدار می‌شوند در مقایسه‌ با آنهایی که شب زنده‌دارند، به طور متوسط یک نمره بیشتر کسب می‌کنند. دانشجویانی که زود بیدار می‌شوند سازنده‌ترند، کمتر خسته می‌شوند، الکل و دخانیات کمتری مصرف می‌کنند.

مادامی که چرخه‌ی بیداری و خواب خود را با طلوع و غروب خورشید تنظیم می‌کنید، در واقع چرخه‌ی شبانه‌روزی طبیعی را تنظیم می‌نمائید. همین امر به شما اجازه می‌‌دهد تا خواب شبانه‌ی عمیق‌تری داشته باشید و هنگامی که در طلوع آفتاب بیدار شدید، احساس نشاط نمائید. علاوه بر این، به گفته‌ی محققان گروه علوم مغز و اعصاب دانشگاه بولونیا ایتالیا، خواب عمیق به شما کمک می‌کند تا اطلاعات روز قبل را به خاطر بسپارید. در خواب، ذهن روز را مرور کرده، اطلاعات مهم را حفظ می‌کند و آن را در حافظه‌ی طولانی مدت ذخیره می‌نماید. اگر از خواب خوب محروم هستید، احتمال حفظ این اطلاعات کمتر می‌شود. به این خاطر پیروی از یک برنامه‌ی خواب ثابت که با طلوع و غروب خورشید تنظیم شده باشد، از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، البته اگر می‌خواهید هوشیار باشید.

۳. همیشه آنچه را که شروع نمودید، به اتمام برسانید

کریگ کوپلند، نویسنده‌ی کتاب “آنچه را که شروع کردید به پایان برسانید،” بیش از ۱۶ سال دستیار شخصی مدیران اجرائی شرکت‌های بزرگ و کارآفرینان، سرمایه گذاران مخاطره آمیز، تولید کنندگان، کارگردانان، بازیگران لیست الف، مجریان و برندگان جایزه گِرمی و رؤسای استودیوهای عمده فیلم بود. او دریافت که این افراد از آن روی موفقند که آنچه را شروع می‌کنند، قطعا به انتها می‌رسانند و دقیقا همین امر آن‌ها را به سمت پیشرفت سوق می‌دهد. چند نکته درباره‌ی نحوه‌ی به اتمام رساندن کارها؟

۱. هرگز لقمه‌ی بزرگتر از دهانتان برندارید؛ کارهایی را آغاز کن که قادر به اتمام آن هستید.

۲. فقط روی یک کار تمرکز کنید و از انجام همزمان چند کار بپرهیزید، زیرا این تنوع شما را از رسیدن به هدفتان منحرف خواهد کرد.

۳. خودتان را به یک چارچوب زمانی محدود نمائید که حتما در کار را در آن بازه به اتمام برسانید؛ به آن متعهد باشید.

۴. از بهانه‌جویی اجتناب کنید.

۴. میوه‌ و سبزیجات بخورید

علم درمورد این موضوع حامی مادران است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری هستند. مطالعه‌ایی متشکل از ۴۵۱ محقق در هلند که بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ انجام شد، ۱۵۱ شرکت‌کننده از ۱۰ کشور اروپایی را مورد مطالعه قرار داد. نتایج حاکی از آن بود که مصرف میوه و سبزی با کاهش خطر مرگ همراه است، به ویژه با کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است. این تحقیق همچنین نشان داد که ارزش غذایی سبزیجات خام، در مقایسه با سبزیجات پخته شده، بیشتر است، زیرا ارزش غذایی برخی از غذاها در حرارت بالا از دست می‌رود. میوه‌ها و سبزیجات نیز با شادی مرتبطند و از مزایای فراوانی برای اعضای بدن، مو و پوست برخوردارند. به منظور بهره از مزایای میوه‌ها و سبزیجات، نوش جان کردن حداقل پنج وعده در روز مدنظر است.

۵. صبور باشید

صبر یک فضیلت است. تحقیقات انجام شده از سوی آیلت فیشباخ و جیانچی دای نشان داد که صبر، ارزش آنچه در انتظارش هستید را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا به صبر در آینده نیز عادت نماید. چنانچه چندان صبور نیستید، می‌توانید شیوه‌های ساده را تمرین نمائید تا آماده شوید. برای مثال، خود را مجبور کنید تا برای تصمیم‌گیری صبر کنید، یعنی با عجله تصمیم نگیرید. حفظ آرامش را تمرین کنید. درحالی که منتظرید کاری سرگرم کننده را امتحان کنید. رویدادی را برنامه‌ریزی کنید که به مدت یک هفته نمی‌خواهید، انجام دهید. فیشباخ می‌گوید، گاهی فقط تفکر درباره‌ی زمانی که منتظر بوده‌اید، می‌تواند برای افزایش صبر کفایت نماید.

۶. برای آنچه دارید، سپاس‌گزار باشید

دکتر رابرت امونس هشت سال را صرف تحقیقِ مزایای قدردانی نمود و سرانجام کتاب خود درباره‌ی تشکر با اسم “چگونه دانش جدید قدردانی شما را بیشتر می‌کند” به چاپ رساند. امونس می‌گوید، سپاسگزار بودن فشار خون را کاهش می‌دهد، عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد، حس خوب را از طریق انتقال دهنده‌های عصبی با ترشح دوپامین، سروتونین و اندورفین افزایش می‌دهد و سطح افسردگی را کاهش می‌دهد، در نهایت میزان کورتیزول مرتبط با استرس را کم می‌کند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که با پیام‌هایی دال بر اینکه بیشتر کار کنید تا بیشتر به دست آورید، بمباران شده‌ایم. لیستی از همه‌ی آنچه که در زندگی باید برای آن‌ها قدردان باشید، تهیه کنید. ممکن است برای همه‌‌ی آنچه در حال حاضر دارید و باید قدردان آن‌ها باشید، شگفت زده شوید.

۷. پیش از غذا دست‌هایتان را بشویید

۱۰۰٪ حق با والدین شماست. مطالعه‌ایی در دانشگاه ایالتی میشیگان متشکل از ۳۷۹۴ نفر، رفتار شستن دست در سرویس بهداشتی عمومی را مورد بررسی قرار داد. آن‌ها دریافتند که تنها ۵٪ از مردم دست‌هایشان را به مدت کافی برای دفع میکروب‌های عامل عفونت می‌شویند، از هر سه نفر، یک نفر نیز از صابون استفاده نمی‌کند و ۱۰٪ اصلا زحمت شستن دست‌ها را به خود نمی‌دهند. مراکز کنترل بیماری توصیه می‌کنند که دست‌ها را با آب گرم خیس کنید، به مدت ۲۰ ثانیه صابون بزنید، دست‌ها را روی هم بمالید و پشت دست و زیر ناخن‌ها را نیز تمیز کنید، با آب تمیز آب کشیده و با هوا و یا حوله خشک نمائید. شستن درست دست‌ها شیوع آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماری‌های مسری از راه غذا را کاهش می‌دهد.

۸. ذره‌ای نگرانی به خودتان راه ندهید

این بخش از نصیحت، پرفروش‌ترین کتابِ ریچارد کارلسون شد که به مدت ۱۰۱ هفته در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز ماند. هنگامی که در مورد مسائل دمدمی مزاج باشید، مقدار هورمون استرس آزاد شده در بدن را افزایش می‌دهید. هنگامی که یک یوزپلنگ شما را برای شام تعقیب می‌کند، استرس کاملا طبیعیست، اما هنگامی که به طور مداوم استرس داشته باشید، قطعا مخرب می‌شود. به یک دفع‌کننده‌ی سریع استرس نیاز دارید؟ ورزش کردن راه‌حل آن است. پیاده روی سریع، استفاده از پله و یا چند دقیقه جامپینگ جک، مواد شیمیایی مفید را در مغز افزایش خواهد داد و نوع بد آن را از بین می‌برد. اگر به دنبال یک راه‌ حل طولانی مدت هستید، می‌توانید مراقبه یا یوگا را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود جای دهید.

۹. چرت بزنید (اگر می‌توانید)

زمان چرت زدن‌های دوران کودکی را به خاطر می‌آورید؟ اغلب افراد خیلی سرشناس، هرگز دست از چرت زدن برنمی‌دارند. فقط برخی را اسم می‌بریم: وینستون چرچیل، ناپلئون بناپارت، جان اف کندی و توماس ادیسون طرفدارن خواب نیمروزی بودند. با توجه به تحقیقات سارا مدنیک، نویسنده‌ی کتاب “چرتی بزنید! و زندگی خود را تغییر دهید”، چرت زدن برای بدن، ذهن و خلق‌وخو مفید است. مادامی که به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه هر روز بعد ازظهر چرت بزنید، می‌توانید حافظه‌، حل مسائل، منطق، ادراک و زمان واکنش خود را افزایش دهید.همچنین چرت زدن می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، استرس را کم کند و برای قلب شما نیز مفید باشد. بنابراین، زمان که به نیروی ذهنی اضافی نیاز دارید، بالش خود را بردارید و چرت بزنید.

۱۰. علاج واقعه، قبل از وقوع نمائید

زمانی که می‌خواهید اشتباه یا رژیم غذایی خود را اصلاح کنید، همواره هوشمندانه‌تر این است که اقدامات اصلاحی را مادامی که مشکل هنوز کوچک است، آغاز نمائید. بدین ترتیب هم از نظر عاطفی و هم از نظر مالی هزینه‌ی کمتری را متحمل می‌شوید. دکتر دن آریارلی، روانشناسی است که پژوهشی درمورد دانشجویان و مقالات نیمسال آن‌ها انجام داد و دریافت که گذاشتن یک ضرب‌العجل شیوه‌ای خوب برای مقابله با به تعویق انداختن کارها و اهمال کاری‌هاست. محققان بر این باورند که به تعویق انداختن کارها و اهمال کاری می‌تواند مغایر سیستم‌های اجرایی مانند مسئولیت پاسخگویی به دیگران، چانه زنی با خود برای انجام کارها، تقویت یا پاداش‌های مثبت برای تکمیل ماموریت‌ها و به طور واضح‌تر، کاری که در دست اقدام است، باشد.

۱۱. اگر نمی‌توانید به موقع انجام دهید، اصلا انجام ندهید

آنچه باید گفته شود این است که همواره پیش از تصمیم برای شروع یک کار عواقب آن را بسنجید. گزارشات منتشر شده در مجله‌ی علوم اعصاب حاکی از آن است که تصمیماتی که عواقب آن در نهایت منجر به پشیمانی می‌شود، بخش عاطفی ذهن و همچنین حافظه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این انتخاب‌های ناخوشایند می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های فرد در آینده‌ تاثیرگذار باشد و ممکن است منجر به تصمیمات ناخوشایند دیگر شود. بنابراین چطور می‌توان مطمئن شد که درست تصمیم گرفته‌اید؟ سعی کنید انتخاب‌های خود را محدود کنید؛ هرچه انتخاب‌ها کمتر، تصمیم‌گیری آسانتر. انتخاب‌های خوب را بنویسید؛ ستون خوب و ستون بد درست کنید و عواقب هر یک از تصمیمات را سنجیده و ذکر نمائید. با آرامش عمل کنید. از تصمیم‌گیری در محیط‌های پر از ترس اجتناب کنید.

۱۲. به بزرگترها احترام بگذارید

چرا؟ زیرا آنها باخردتر از شما هستند. مطالعه‌ی انجام شده توسط روانشناسان در دانشگاه تگزاس نشان داد که درایت و خرد با سن همراه است. این مطالعه حدودا شامل ۵۰ مرد و زن بین سن۶۷ -۸۲ ساله و همچنین ۵۰ مرد و زن ۲۰-۳۶ ساله می‌شد. از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا در یک ماموریت دروغین در مریخ اکسیژن استخراج کنند. آنها دو انتخاب داشتند. اولی با پیشنهاد افزایش پاداش‌های ارائه‌‌شده در آزمایشات آینده و دومی با پیشنهاد افزایش فوری پاداش‌ها همراه بود. هربار مسن‌ترها پیروز شدند. آن‌ها گزینه‌هایی را که به پاداش طولانی مدت منجر می‌شد، انتخاب می‌کردند. دکتر تاد مادوکس، روانشناس و از نویسندگان همکار در این مطالعه اذعان داشت که این نتایج به طور گسترده نشان می‌دهد که افراد جوان‌تر اغلب بدون اندیشه عمل می‌کنند و طرفدار دستاوردهای فوری هستند، حال آنکه مسن‌تر‌ها پیامدهای طولانی مدت عملکردشان را مد نظر می‌گیرند.

The post در این ۱۲ مورد حق با والدین شماست appeared first on آلامتو.

در این ۱۲ مورد حق با والدین شماست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا