درز انبساط – درز انقطاع

مطالب جدید

درز انبساط – درز انقطاع

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه درز انبساط – درز انقطاع را ببینید.

همانگونه که روزانه  شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم، در صنعت ساخت و ساز هم شاهد نوآوری ها و ابداعات جدیدی هستیم.

پیدایش و ظهور فناوری نوین می تواند روند ساخت را بهبود بخشد و باعث راهکار بسیاری از مشکلات در حیطه ی ساخت و ساز شود.

امروزه شیوه ها و مصالح جدیدی در حیطه ی ساخت و ساز پا به عرصه ساختمان گذاشته اند، تا با استفاده از آن ها بتوان سازه ای مستحکم تر در برابر نیروهای خارجی نظیر: طوفان، زلزله،و… ایجاد کرد.

دراین مقاله قصد داریم در رابطه با لزوم درز انبساط و درز انقطاع در سازه های مختلف صحبت کنیم .اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید مارا تا پایان همراهی کنید.

درز انبساط چیست

درز انبساط

سازه ها و مصالح بکار رفته در آنها، به مرور زمان و بر اثرعواملی مانند: دما ، رطوبت ، زلزله ، طوفان و…دچار انبساط و انقباض میشوند، که این عوامل، در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد میکنند.

جهت پیشگیری از خسارات و آسیب  ناشی از انبساط و انقباض سازه ها،فاصله ای بین آنها در نظر گرفته میشود که به آنها درز انبساط گفته میشود.

این درزها توسط قطعاتی بنام پروفیل درز انبساط پرمیشوند.این قطعات خاصیت ارتجاعی داشته و تمام انبساط و انقباض های سازه ها را جذب کرده ، از میزان تنش ها و نیروهای وارد بر بنا کاسته ،در نتیجه ایمنی ساختمان حفظ میشود.

درز انقطاع در ساختمان

درز انقطاع

درز انقطاع فضایی است که بین دو ساختمان مجاور ایجاد میشود و دو ساختمان را از هم جدا میکند تا از برخورد و اثر دو ساختمان با یکدیگر مخصوصا در زمان زلزله جلوگیری شده و از خسارات و آسیب های ناشی از آن کاسته شود.

درز انبساط پل

سازه پل نیز ممکن است تحت تاثیر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی و دیگر عوامل محیطی قرار بگیرد و دچار آسیب شود.

برای رفع این مشکل و کاهش خسارات ناشی از عوامل ذکر شده، از درز انبساط پل استفاده میشود.

درز انبساط پل بین سازه پل و قسمت ثابت در ابتدا و انتهای پل نصب می گردد و انبساط و انقباض پل ها را جذب می کند. این قطعات از لاستیک مخصوص و قطعات فولادی تشکیل شده و قابلیت ارتجاعی دارند.

اما اینکه چه تعداد درز انبساط برای یک سازه پل نیاز است یا اینکه فواصل درزهای  انبساط چقدر باشد،به عوامل زیادی بستگی دارد.

  • نوع سازه پل
  • تیپ زمین
  • مصالح مصرفی
  • شرایط جوی
  • شکل هندسی سازه

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شرکت کوهرنگ لاستیک ارتباط برقرار کنید.

گروه صنعتی کوهرنگ، عرضه کننده انواع درز انبساط ، درز انبساط پل و لرزه گیر ساختمان در کیفیت های بالای آزمایش شده هست .

از دیگر محصولات این شرکت میتوان به جداگر لرزه ای،لاستیک های دریایی،انواع چرخ دنده،فندر،نئوپرن،روکش لاستیکی انواع غلطک ، سدهای لاستیکی و شاکسل اشاره نمود.

مطالب مرتبط :

درز انبساط – درز انقطاع

لطفا نظر خود را درباره درز انبساط – درز انقطاع با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا