داروهای کمک باروری برای جنین ضرر دارد؟

داروهای کمک باروری برای جنین ضرر دارد؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه داروهای کمک باروری برای جنین ضرر دارد؟ را ببینید.

از یک ماه پیش شروع به مصرف دارو از جمله فولیک اسید، متفورمین و مدروکسی پروژسترون کردم، البته تحت نظر پزشک.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من ۲۲ سالمه دو ساله که ازدواج کردم و ۴ ماهه برای بارداری اقدام کردم. از یک ماه پیش شروع به مصرف دارو از جمله فولیک اسید، متفورمین و مدروکسی پروژسترون کردم البته تحت نظر پزشک. این داروها مشکلی برای جنین پیش نمی آید؟

بهترین رژیم غذایی در سه ماهه اول بارداری

پاسخ دکتر مینو آیرملو، جراح و متخصص بانوان و زایمان:
چنانچه طبق دستور پزشک این داروها تجویز شده باشد، مصرف آن بدون ضرر خواهد بود. بعد از اینکه بادراری شروع شد به متخصص مراجعه کنید تا توصیه های لازم به شما انجام گیرد.

پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، جراح و متخصص بانوان و زایمان:
به همه خانم هایی که قصد بارداری دارند توصیه می شود از سه ماه قبل از بارداری حتما مکمل اسیدفولیک استفاده کنند. اسید فولیک نوعی ویتامین ب هست که از بروز ناهنجاری های جنینی به خصوص در قسمت ستون فقرات و نخاع جنین جلوگیری می کند؛ یعنی از ناهنجاری های سیستم عصبی مرکزی جنین تا حد زیادی جلوگیری می کند. نقش مهم دیگری که اسیدفولیک در دوران بارداری برای خانم ها دارد، کنترل کم خونی ها در مادر هست. همانطور که می دانید بدن ما برای خون سازی هم به اسیدفولیک و هم به آهن احتیاج دارد. وقتی خانمی شروع به میل کردن اسیدفولیک می کند یعنی به ساخته شدن خون و جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری کمک کرده هست. بهتر هست از سه ماه قبل از اینکه روش جلوگیری خود را کنار بگذارید شروع به استفاده از مکمل اسیدفولیک  و  مصرف این قرص  را هم باید تا پایان دوره بارداری خود ادامه بدهید. البته برای پیشگیری از کم خونی تا ماه چهارم بارداری تنها اسیدفولیک و از ماه چهارم به بعد آهن را هم به آن اضافه می کنیم.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

داروهای کمک باروری برای جنین ضرر دارد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره داروهای کمک باروری برای جنین ضرر دارد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا