خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!

خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه خانم‌های باردار، کرفس ممنوع! را ببینید.

ممکن است بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند.

تا چند زمان قبل از سبزی پر فایده کرفس تنها در خورش استفاده می‌شد و بعضی وقتها هم نپخته آن در برخی سالادهای سبز استفاده می‌شد، ولی امروزه از جلوی خیلی از آبمیوه‌فروشی‌ها که می گذری، روی شیشه مغازه نوشته شده آب کرفس موجود است. این روزها این سبزی پرمنفعت به آبمیوه‌فروشی‌ها هم راه باز کرده است و آنها با ترکیب پرتقال، لیمو، هویج و دیگر میوه‌ها یک آبمیوه پرخاصیت و البته لاغرکننده تحویل‌تان می‌دهند. ماجرا اینجاست که هر چه از خواص این گیاه خوشرنگ و لعاب بگوییم کم گفته‌ایم. میل کردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم‌و. . . نجات می‌دهد. برای دانستن بقیه ویژگی‌های این گیاه مفید با ما همراه باشید.

کرسب قدیمی، کرفس امروزی
پیشینیان کشورمان در گذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می‌دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش سرشناس بود اما با گذشت زمان این اسامی تغییر یافته و این روزها همگی آن را با اسم کوچک کرفس می‌شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه‌ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد. نوع آبی یا مردابی این گیاه در بعضی مناطق در اطراف مرداب‌ها یا آب‌های راکد رشد پیدا می‌کند، اما از نوع پرورشی آن برای خورد و خوراک استفاده می‌کنیم. جالب است بدانید که انواع غیر خوراکی کرفس برای مصارف درمانی به کار می‌رود.

با میل کردن کرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شوید
این سبزی سرشناس سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است. این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدن‌تان را تصفیه می‌کنند. کرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌کند به علاوه شما را از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشکان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌کنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.
این سبزی خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری‌های وخیم حفظ می‌کند. ضمن آنکه کرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که درنهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چراکه این ماده قادر است از افزایش یکی از انواع هورمون‌ها که در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری کند.
 
خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!
ممکن است بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند. درحالی‌که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت‌انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چراکه ممکن است میل کردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود. این در حالی است که افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه نباید از میل کردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می‌برد، به علاوه برای کلیه‌های شما یک سنگ‌شکن طبیعی به حساب می‌آید.

آب کرفس، نوشیدنی معجزه‌گر
بااینکه گیاه کرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصیت و خوشمزه است اما همراه کردن سبزیجات دیگر با آن لطف دیگری دارد. کافی است جعفری خوشبو را به کرفس اضافه کنید تا هم یک تجربه متفاوت داشته باشید و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت کنید. ترکیب کرفس با لیمو، هویج، پرتقال، کاهو و سبزیجات دیگر می‌تواند هر بار برای شما تازگی به وجود بیاورد. ضمن آنکه ممکن است نوشیدن آب کرفس به تنهایی برای بسیاری افراد دلچسب نباشد.
پزشکان تغذیه نوشیدن آب کرفس را به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند و حتی کسانی که از یبوست رنج می‌برند، می‌توانند از آب کرفس به‌عنوان یک ملین طبیعی بهره ببرند. همچنین ویتامین‌های موجود در کرفس، پوست شما را شفاف و لکه‌های کدر سطح پوست‌تان را کمرنگ می‌کند. آب کرفس برای مبتلایان به فشار خون هم توصیه می‌شود. کافی است نوشیدن آب کرفس چند بار در هفته را از یاد نبرید. این سبزی شگفت‌انگیز با کاهش فشار خون شما، آن را به حد متعادل می‌رساند و باعث افت فشار و ضعف نخواهد شد.
 
بی‌خواب هستید؟ آب کرفس بنوشید
جالب است بدانید میل کردن کرفس به اعصاب شما آرامش می‌دهد. شب‌هایی که به خاطر مشغله‌های ذهنی یا سردرد دچار کم‌خوابی یا بی‌خوابی شده‌اید، این گیاه با روغن‌های طبیعی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز شما، مسکن اعصاب‌تان به حساب می‌آید. به علاوه اگر مدام از قرص‌های تمدد اعصاب استفاده می‌کنید، بهتر است آنها را کنار بگذارید؛ چند وعده غذا یا سالاد تهیه شده با کرفس را در برنامه بگنجانید تا آرامش‌تان بازگردد. برخی معتقدند تاثیر کرفس به‌مراتب از قرص‌های بی‌خوابی بیشتر است، البته مضرات مواد شیمیایی را هم به همراه ندارد. به علاوه کرفس باعث خوشبو شدن دهان می‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در کام شما باقی می‌ماند.

آیا واقعا کرفس لاغر می‌کند؟
آب کرفس گرایش‌های شما به مواد قندی را کنترل می‌کند و میل‌تان را به شیرینیجات کاهش می‌دهد، به همین خاطر پس از مدت زمانی متوجه می‌شوید که دیگر مثل سابق شیرینی و غذاهای چرب و سنگین میل نمی‌کنید و همین موضوع باعث لاغر شدن شما می‌شود. کافی است با حذف نوشابه از برنامه غذایی‌تان، آب کرفس را با غذای‌تان همراه کنید؛ علاوه بر بهره‌مندی از دیگر خواص این گیاه مفید پس از مدتی متوجه کاهش وزن‏تان هم خواهید شد.
این سبزی کالری نسبتا پایینی دارد اما در عین حال دارای فیبر زیادی است به همین خاطر اشتهای شما را میان وعده‌های غذایی کنترل می‌کند. همچنین کرفس دارای مقدار قابل توجهی کلسیم است که خاصیت چربی‌سوزی دارد. از این به بعد علاوه بر نوشیدن آب این گیاه، در سالاد‌های خود کرفس خام مصرف کنید تا سالم و لاغر بمانید. بسیاری نگران به هم ریختن معده و دردهای شکمی پس از مصرف سبزیجات هستند، اما کرفس به هضم غذا کمک می‌کند و هیچ یک از این عوارض را برای شما به همراه نمی‌آورد. پس هر چه می‌خواهید کرفس میل کنید شما با میل کردن آن نه‌تنها چاق نمی‌شوید بلکه دور کمرتان باریک‌تر از قبل خواهد شد.

فواید «کرفس» چیست؟!
کرفس برای چه کسانی منع دارد؟
علاوه بر خانم‌های باردار، افرادی که مبتلا به بیماری صرع هستند هم نباید کرفس بخورند؛ میل کردن این گیاه توسط این افراد باعث تشدید حملات و تشنج خواهد شد همچنین کسانی که دچار تورم کلیه هستند هم از مصرف کرفس خودداری کنند. درباره مصرف کرفس توسط بانوان شیرده نقل قول‌های متفاوتی شده است؛ بعضی معتقدند این گیاه باعث افزایش شیر مادر می‌شود اما برخی دیگر بر این باورند که کرفس در دوران شیردهی ممنوع است.
ممکن است بهتر باشد که جانب احتیاط را نگه دارید و از میل کردن کرفس در دوران شیردهی پرهیز کنید. از یاد نبرید که با وجود خواص فوق‌العاده این گیاه، میل کردن روزانه آب کرفس هم توسط پزشکان توصیه نمی‌شود به‌خصوص برای افرادی که ذکر شد محدودیت یا ممنوعیت مصرف وجود دارد. ضمن آنکه توصیه می‌شود سبزیجات به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرند .
 
برگ کرفس و هزار خاصیت
بسیاری از افراد هنگام درست کردن خورش کرفس برگ آن را دور می‌ریزند درحالی‌که بسیاری از مواد مفید و ویتامین‌ها در برگ آن نهفته است. شما می‌توانید برگ آن را هم خورد کرده و در خورش بریزید تا ضمن ایجاد غلظت، از مزایای آن نیز بهره‌مند شوید.
البته فراموش نکنید که در صورت استفاده از برگ کرفس هنگام آب‌گیری، کمی آب پرتقال یا هویج به آن اضافه کنید تا اندک مزه تلخ آن از بین برود. برگ کرفس حاوی ویتامین A است و آهن، اسید فولیک و کلسیم دارد. جوشانده برگ کرفس هم باعث باز شدن صدای گرفته می‌شود و برای درمان به کار می‌رود، ضمن آنکه می‌توانید از برگ کرفس در انواع کوکو یا سالاد استفاده کنید.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره خانم‌های باردار، کرفس ممنوع! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا