جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست

جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست
تروریسم از بیروت تا پاریس امشب در برنامه گفتگوی ویژه سرگرمی با حضور سفیر اسبق ایران در فرانسه و کارشناس مسائل سیاسی بررسی شد.

جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آصفی سفیر پیشین ایران در فرانسه و سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی امشب در برنامه گفتگوی ویژه سرگرمی ۲۳ آبان به بررسی مسئله تروریسم از بیروت تا پاریس پرداختند.

آصفی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون حادثه تروریستی فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر تروریستی را در فرانسه قاطعانه محکوم کرده هست به طوری که ما می توانیم درک کنیم تروریست یعنی چه. 

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به اینکه ۳۵ سال هست که قربانی حوادث تروریستی هستیم بیان کرد: بیش از هر کشوری در ایران راه قربانی داده ایم لذا محکوم کردن قاطع ایران کار درست و به جایی بوده هست. 

وی با اشاره به اینکه موضعی که در فرانسه صورت گرفته در هاله ای از ابهام قرار دارد ادامه داد: فرانسه قلب اروپا و کانون رسانه ها به حساب می آید. 

آصفی با بیان اینکه فرانسه قلب اروپا و جز چند کشور فرهنگی هست گفت: رفت و آمد در پاریس به دلیل سهولتی که در امر مهاجرت دارد بسیار آسان هست. 

سفیر پیشین ایران در فرانسه با اشاره به اینکه زمانی که ترور و ابزار خشونت در دستور کار قرار می گیرد دیگر دوست و دشمن معنایی ندارد گفت: اخلاق ملی اکنون وجود ندارد لذا داعش این کار را در جایی می کند که امکان و بازتاب بیشتری داشته باشد. 

شبه حکومت نظامی در فرانسه برقرار بوده هست 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا در این مقطع پشت پرده برنامه ریزی پشت پرده بوده گفت: این اقدام تروریستی در فرانسه بی سابقه بوده هست به طوری که شبه حکومت نظامی برقرار شده پس بدون برنامه ریزی نبوده هست. 

 آصفی با اشاره به اینکه داعش در عرصه میدانی سوریه نتوانسته به توفیقات دیگری نایل شود ادامه داد: پیش روی های داعش نیز در سوریه متوقف شده و عرصه به دست نیروهای مردمی افتاده هست. 

سیاست و جنایت در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست 

سعدالله زارعی در ادامه برنامه با اشاره به اینکه سیاست و جنایت در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست گفت: داعش به جان خاورمیانه مظلوم افتاده هست. 

وی با اشاره به نقش کشورهای غربی در تقویت و تسلیح جنایت های داعش ادامه داد: حادثه فرانسه یک مسئله برنامه ریزی شده هست به طوری که در فضای پر احساس رسانه ای به سر می بریم. پس باید اذعان داشت که آن ها در درجه اول ایدئولوژی را با مقوله سیاسی گره می زنند.  

نشست امروز وین در مورد تحولات سوریه یک جمع بندی و یک بیانیه پایانی داشت 

در بخش دیگری از گفتگوی ویژه سرگرمی امشب حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه در تشریح نشست وین درباره تحولات سوریه و در پاسخ به اینکه آیا این نشست بدون صدور بیانیه به پایان رسید گفت: نشست امروز یک جمع بندی و یک بیانیه پایانی داشت و در این نشست همچون نشست قبلی کماکان برخی کشورها به دنبال یافتن یک عبارت روشن برای کناره گیری آقای بشار اسد رئیس جمهور کشور سوریه بودند.   

وی اضافه کرد: با توجه به حادثه ای که شب گذشته در پاریس اتفاق افتاد و دو سال قبل نیز در بیروت ما شاهد وقوع چنین حادثه ای بود، ما تاکید زیادی داشتیم که این نشست پیام محکمی برای گروه های تروریستی داشته باشد و اقدامات موثری در این باره سازمان دهی شود قبل از اینکه بخواهیم به بحث های دیگری در مورد مسائل سوریه بپردازیم.  

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه هم چنین در خصوص اظهارات آقای کری مبنی براینکه ما به توافق رسیدیم که در پایان یک مقطع شش ماهه انتخابات آزاد در سوریه برگزار شود اظهار داشت: ما به چنین جمع بندی در جلسه نرسیدیم اما شرکت کنندگان یک جدول زمان بندی را در جلسه مورد بررسی قرار دادند که در این جدول زمان بندی شده طرف ایرانی یک قیدی را مطرح کرد. 

امیر عبداللهیان یادآور شد: قیدی را که طرف ایرانی مطرح کرد این هست که در دوره شش ماهه نقشه راه روند سیاسی در سوریه تدوین شود و در یک دوره هجده ماهه نیز این نقشه به مرحله اجرا برسد و آن چیزی که جمهوری اسلامی ایران دراین چارچوب برآن تاکید کرد این هست که مهمترین اصل این هست که در راستای رقابت با تروریسم، همه کشورهای منطقه دوست و خارج از منطقه تعهد بدهند و تلاش کنند که آتش بس در یک دوره شش ماهه برقرار شود و اگر آتش بس برقرار شود، آن پروسه سیاسی در چارچوب جدول زمان بندی شده می تواند پیش برود اما حتی در مورد چگونگی و زمانبندی آن پروسه سیاسی در نهایت این گفتگوهای بین نمایندگان دولت سوریه و معارضین هست که مشخص کننده خواهد بود.  
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه هم چنین در خصوص این که آیا در این نشست در مورد سرنوشت آقای بشار اسد نیز صحبت شد یا خیر گفت: متاسفانه برخی از وزرای خارجه در هر جلسه اصرار دارند که آقای بشار اسد از قدرت کناره گیری کند که این موضوع به صراحت در این نشست نیز مطرح شد ولی اجازه داده نشد که این موضوع در متن پایانی ذکر شد و فقط و فقط تاکید شد که این مردم سوریه هستند که در خصوص آینده کشورشان تصمیم گیری می کنند. 
 
وی اضافه کرد: هم چنین برخی دیگر اصرار داشتند که اگر آتش بس در یک دوره شش ماهه برگزار شد و جدول زمان بندی پروسه سیاسی به پیش رفت آقای بشار اسد دیگر نباید کاندیدا شود که این هم حرف غیراصولی بود که زده می شد ولی به صراحت اعلام شد که نهایت خود آقای بشار اسد خواهد بود که تصمیم می گیرد در پایان این دوره مجددا کاندیدا بشود یا نشود.  

اقدامات اخیر داعش نشانه استیصال و ضعف هست  

در ادامه این برنامه آصفی سفیر سابق ایران در فرانسه با بیان اینکه اقدامات اخیر داعش نشانه استیصال و ضعف هست گفت: اقدامات اخیر داعش به نوعی برای روحیه دادن به گروه هایی هست که زیر نظر آن ها عمل می کند و بنده این اقدامات را نشانه قوت و قدرت داعش نمی دانم. 

زارعی در خصوص حمایت ایران از سوریه اظهار داشت: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران از حمایت از سوریه در دو مقوله نفی اشغال توسط کشورهای غربی و نفی تروریسم توسط گروه های افراطی هست.  
 
وی اضافه کرد: تروریسم در منطقه از یک هرج و مرجی تغذیه می کند که این هرج و مرج در درجه اول مبتنی بر انکار دولت هایی هست که به لحاظ ساختاری وجود دارند و مبتنی بر حقوق شناخته شده بین المللی هستند.  

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تحلیل آسانی که ما امروز در فضای رسانه ای و برخوردار از پشتوانه اظهارنظری رسانه ها شاهد هستیم ممکن هست واقعیت دیگری داشته باشد.  

زارعی با اشاره به اظهار نظر اولاند ادامه داد: آقای اولاند حمله تروریستی پاریس را به نوعی به ارزش های جهانی مرتبط می داند و عنوان می کند باید در دفاع از این ارزش ها به پا خیزیم ضمن این که یک مقام ارشد کلیسا در اروپا می گوید ما شاهد جنگ جهانی سوم خواهیم بود لذا ممکن هست این مسئله آغاز برنامه ریزی علیه کشورهای مسلمان باشد البته تحلیل این موضوع در حال حاضر خیلی دور هست.  

آصفی نیز در تشریح حمایت ایران از دولت سوریه اظهار داشت: آقای بشار اسد در یک انتخابات قانونی برنده شد لذا طبیعی هست که جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی سوریه دفاع کند و اگر این باب شود که هر کسی بگوید که من این دولت را قبول ندارم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.  

وی هم چنین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که می توان روی آن بحث شود این هست که برخی کشورها باید پاسخگوی اقدامات خود در حمایت از گروه های تروریستی باشند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

۲۴ آبان ۱۳۹۴ – ۰۲:۲۸

جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره جنایت و سیاست در حادثه فرانسه دو روی یک سکه هست/ فرانسه کانون توجه رسانه ها هست با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا