جراحی بینی؛ نحوه انجام، عوارض و مراقبت های پس از جراحی بینی

اخبار

جراحی بینی؛ نحوه انجام، عوارض و مراقبت های پس از جراحی بینی

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه جراحی بینی؛ نحوه انجام، عوارض و مراقبت های پس از جراحی بینی را ببینید.

جراحی بینی یا رینوپلاستی

هندسه بینی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نژاد ، سن ، جنس ، قد ، وزن و عادت به سیگار کشیدن باشد. البته نژاد و ژنتیک فرد مهمترین عامل در اندازه و فرم بینی فرد هستند. جراحی بینی که امروزه در دنیا طرفداران زیادی دارد، در ضمن این که بهبود ظاهر و زیبایی بینی را در نظر می گیرد، به دنبال بهبود عملکردهای طبیعی بینی و افزایش کیفیت تنفس فرد نیز است.

بسیاری از مردم از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستند. بینی برای ایجاد تعادل صورت از اهمیت اساسی برخوردار است و بسیاری از افراد برای بهبود ظاهر و زیبایی چهره خود، جراحی زیبایی بینی را ترجیح می دهند. گاهی اوقات مشکل می تواند بیشتر مربوط به موقعیت چانه یا فک باشد ، اما بیماران تمایل دارند که نارضایتی خود را روی بینی متمرکز کنند. جراحی بینی گزینه ای رایج برای افرادیست که از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستند. علاوه بر مزایای شناخته شده افزایش زیبایی، رینوپلاستی یا همان جراحی بینی دارای کاربردهای متنوع تری است، مانند بهبود عملکرد بینی بعد از آسیب به ساختار بینی یا رفع ایراداتی که موجب اختلال در تنفس فرد می‌شوند یا کمک به مشکلات تنفسی که بر خواب و توانایی ورزش تاثیر می گذارد.

هدف از جراحی زیبایی بینی، تجدید نظر در بینی و زیبایی ظاهری و عملکرد مورد نظر و در نظر گرفتن نوع پوست و کل معماری صورت است. جراحان پلاستیک علم و هنر جراحی زیبایی بینی را با هم ترکیب می کنند تا نتایج موثری و ماندگار را به بیماران ارائه دهند. نتایج حاصل از جراحی بینی به وضعیت پوست و سن بیمار و آناتومی بینی فرد بستگی دارد و مانند همه جراحی های دیگر مزایا و معایب مخصوص خودش را دارد. در این مطالب هر آنچه را که لازم است قبل از اقدام برای انجام جراحی بینی بدانید را آورده‌ایم.

همه آنچه که باید در مورد جراحی بینی بدانید.

جراحی بینی می تواند سایز، شکل و زاویه بینی شما را تغییر دهد و باعث شود بینی شما تناسب بهتری با بقیه اجزای صورتتان پیدا کند . جراحی بینی می تواند مشکلات ساختاری بینی را که باعث گرفتگی مزمن یا مشکلات تنفسی می شود را اصلاح کند . همچنین با رینوپلاستی یا همان جراحی بینی ایراد های مختلف بینی را می توان برطرف کرد ، برای مثال :

  • بزرگ بودن اندازه بینی
  • قوزدار بودن بینی
  • افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی ولب
  • پهن بودن بینی
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • جعبه ای شکل بودن نوک بینی
  • زیاد بودن فاصله نوک بینی تا صورت
  • دررفتگی تیغه بینی و غیر قرینه بودن بینی
  • دو شاخه بودن نوک بینی
  • دماغ زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی ویا عمل جراحی انحراف تیغه بینی
  • دفورمیتی (بدشکلی )های بعد از عمل جراحی

نتیجه ی جراحی زیبایی بینی دائمی است ،اگرچه ممکن است آسیب های بعدی یا عوامل دیگر روی ظاهر بینی تاثیر بگذارد. عمل زیبایی بینی فقط باید بر روی بینی فردی انجام شود که رشد او کامل شده است که در خانم ها این سن ۱۵ یا ۱۶ و در آقایان ۱۷ یا ۱۸ هست.

اگر جراحی بینی قبل از این سن انجام شود رشد بینی می تواند روی نتیجه ی نهایی جراحی بینی تاثیر بگذارد و احتمالا موجب بروز عوارض نیز خواهد شد.

دکتر شهبازی: فیبروز بینی چیست؟

عدم رضایت از نتیجه جراحی بینی

متاسفانه علی رغم بهترین تلاش های پزشک جراح، در بعضی موارد یک بیمار ممکن است  از نتیجه جراحی دکتر خود ناراضی باشد .این اتفاق می تواند علل مختلفی داشته باشد از جمله خطای جراحی یا انتظارات غیر واقع بینانه از طرف بیمار.

اگر بینی آن ها در ماه های اول شکل ایده آلی که مد نظر داشته اند نگرفته است بیماران نباید وحشت زده شوند، زیرا نتیجه ی نهایی جراحی می تواند تا یک سال متغیر باشد، .اگر بیمار حتی پس از اینکه بینی شکل نهایی خودش را گرفت از نتیجه جراحی ناراضی بود ،گزینه هایی برای اصلاح و درمان وجود دارد. بسته به میزان تغییرات که نیاز است ،جراح ممکن است تغییر شکل بدون جراحی یا اگر جزو افراد واجد شرایط برای جراحی ترمیمی باشید جراحی ترمیمی را به شما پیشنهاد کند.

مزایای انجام جراحی بینی برای فرد

معمول ترین دلیل برای افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند بهبود دادن ظاهر بینی شان است .خیلی از افراد احساس میکنند سایز و شکل بینی شان با بقیه ی اجزای صورتشان هماهنگی ندارد و به همین دلیل برای بهبود هارمونی صورتشان جراحی بینی را انتخاب می کنند.

در طول عمل بینی تغییراتی بر روی پل بینی،نوک بینی و سوراخ های بینی می توان ایجاد کرد.انتخاب یک جراح واجد شرایط برای انجام عمل بینی این اطمینان را خواهد داد که بیماران سودمندترین نتایج را از جراحی بینی خواهند گرفت.

از جمله مزایای زیبایی برای عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقارن صورت – کوچکترین عدم تقارن در بینی افراد می تواند تاثیر عمده ای در ظاهرشان ایجاد کند . جراحی بینی می تواند ظاهر متعادل تری ایجاد کند.
  • بهبود شکل – تغییر در پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه را به مناطق دیگر صورت جلب کند.
  • حجم متناسب – کاهش دادن پهنای بینی حتی یک مقدار کم ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی تناسب بینی با بقیه اجزای صورت داشته باشد.
  • از بین بردن قوز یا اعوجاج بینی – جراحی بینی می تواند عیوب پل بینی را اصلاح کند چه این عیوب مادرزادی بوده و چه در اثر یک آسیب به وجود آمده باشد.
  • مزایای جراحی بینی از نظر بهداشت و سلامتی

جراحی بینی علاوه بر داشتن مزایای زیبایی می تواند مشکلات مرتبط با سلامت را نیز اصلاح کند.دو مورد از مزایای اصلی جراحی بینی عبارتند از :

  • بهبود مشکلات تنفسی – جراحی بینی می تواند راه های باریک بینی را باز کرده و اختلالات ساختاری را اصلاح کند و توانایی تنفسی شخص را بهبود دهد.

اصلاح نقص های مادرزادی – جراحی بینی همانطور که نقایص مادرزادی داخلی اصلاح می کند می تواند به اصلاح نقایص بیرونی نیز بپردازد مانند انحراف بینی و انحراف تیغه ی بینی.

  • افزایش کیفیت زندگی بعد از عمل بینی

جراحی بینی علاوه بر مزایای فیزیکی، دارای مزایای روانی نیز هست .اشخاصی که از سایز و شکل بینی خود ناراضی هستند معمولا از ظاهرشان احساس خجالت می کنند و ممکن است از اعتماد به نفس پایین رنج ببرند. با این حال بسیاری از بیماران پس از انجام عمل بینی افزایش محسوسی در اعتماد به نفس خود را گزارش کرده اند. این ویژگی به تنهایی می تواند یک دلیل بزرگ برای انتخاب جراحی بینی باشد.

دکتر شاهین کریمیان: نکات قبل و بعد از جراحی بینی

 آشنایی با معایب و عوارض ناشی از جراحی بینی

عمل رینوپلاستی دارای عوارضی است که اصطلاحاً به آن معایب جراحی گفته می‌شود . البته بسیاری از جراحی‌ ها دارای عوارض می‌باشند و جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست . آسیب‌ها و همچنین باریک شدن نوک بینی و بالا رفتن ناهنجار نوک بینی از معایب بزرگ جراحی بینی به شمار می‌رود . البته آسیب‌ هایی که به پوست بینی می‌ رسد یا کوچک شدن بیش‌ از حد پره‌ های بینی را می‌توان جزء موارد دیگر معایب بینی دانست .

البته با توجه به چگونگی جراحی بینی توسط بهترین جراح زیبایی بینی ، می‌توان به میزان کمتر و یا بیشتر معایب این جراحی اشاره نمود . به‌ صورت کلی چند عامل باعث بالا رفتن عوامل معایب بینی می‌شود ، از جمله عدم مراجعه به پزشک مناسب و یا عدم حضور در کلینیک و یا بیمارستان مجهز را می‌توان از این عوامل دانست. به‌ صورت کلی هرساله از معایب عمل بینی کاسته می‌شود، به دلیل اینکه از ابزارهای مناسب جهت این جراحی استفاده می‌گردد .

 روش های مختلف انجام عمل جراحی بینی و نتایج آن

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود و روش باز بیشتر مورد انتخاب جراحان  و پزشکان قرار می گیرد.

عمل کردن بینی از جمله جراحی هایی به شمار می آید که در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است و بیشتر این جراحی به دلیل زیبایی صورت می پذیرد به طوری که می توان گفت تعداد عمل جراحی بینی مردان با خانم ها یکسان و برابر هست .

رینوپلاستی به دو صورت انجام می شود؛ که به اسم روش باز و بسته عمل بینی می نامند. انتخاب و ترجیح نوع عمل جراحی بینی به عهده خود بیمار هست اما بیشتر جراحی های بینی به صورت باز انجام می گیرد و مواردی در انتخاب و استفاده از روش باز وجود دارد از این موارد می توان به عمل جراحی مجدد و عمل بر روی بینی ای که فرم بینی اش در اثر تصادف قبلی از فرم خارج شده باشد اشاره نمود.

به هرحال جراحی  بینی به روش باز بهتر و مناسبتر هست و خطرات کمتری را نیز به دنبال دارد. جراحی به روش بسته مزایایی خاص را به دنبال دارد در این روش عمل جراحی روی پوست برشی وجود ندارد و زمان عمل به این روش بیست دقیقه زودتر از روش باز تمام می شود و در این روش عمل جراحی ورم کمتر هست و نسبت به عمل باز ورم اطراف قسمت زودتر برطرف می شود؛ اما با این حال روش باز در جراحی  بینی بیشتر ترجیح داده می شود زیرا در این روش احتمال غیر قرینگی کمتر می شود زیرا زیر دید مستقیم انجام می شود و قدرت مانور جراح و فضا برای کار کردن بیشتر هست.

بعد از عمل جراحی باید تا مدتی به دستورات پزشک گوش داده و رعایت نمایید تا ورم و التهاب قسمت مربوطه زودتر برطرف شود همچنین از برخورد ضربه در ماه اول بعد از جراحی بینی خودداری نمایید زیرا احتمال شکستگی و ایجاد مشکلات بزرگتر را به دنبال دارد.

دکتر شبنم شادابی: بینی خود را بدون جراحی زیبا کنید

ریسک ها و خطرات بعد از انجام جراحی بینی

بعد از جراحی بینی شما باید انتظار تورم و کبودی اطراف چشم را داشته باشید. مشکلات دیگری که با احتمال کم ممکن است اتفاق بیفتد عبارتند از :

  • خونریزی بینی بعد از عمل
  • آسیب یا ایجاد حفره بر روی سپتوم بینی (دیواره ای که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند)
  • مشکلات پوستی ،مانند از کار افتادن بافت پوست (نکروز پوست یا پوست مرده) یا حساسیت به چسب ها و باندپیچی
  • عفونت،برای جلوگیری از ریسک ابتلا به عفونت به شما آنتی بیوتیک داده می شود
  • انسداد و گرفتگی بینی که ناشی از تورم درون بینی هست
  • عوارض بیهوشی
  • همچنین ممکن است نتیجه ی جراحی بینی آن چیزی که شما انتظارش را دارید نباشد.

کاهش ریسک و خطرات ناشی از جراحی بینی

عوارضی که در قسمت قبل اشاره شد احتمالی و بعید هستند . با این حال بیماران می توانند برای کاهش ریسک اقدامات زیر را انجام دهند .

قدم اول، انتخاب جراح واجد شرایط .انتخاب یک جراح بینی خوب برجسته که استانداردهای ایمنی مناسب را حفظ کند می تواند احتمال ایجاد عفونت ،ایجاد حفره و عوارض دیگر را کاهش دهد.یک جراح با تجربه می تواند یک نتیجه رضایت بخش را تضمین کند.

قدم دوم، بیماران باید دستورالعمل های قبل از جراحی و دستورالعمل های بعد از جراحی را دنبال کنند.این دستورالعمل ها فقط برای کاهش ناراحتی ها استفاده نمی شود بلکه روند بهبود شما را سرعت بخشیده و سلامت بیمار را حفظ می کند.

قدم نهایی، افراد باید ارتباط خود را با دکترشان در طول این فرآیند حفظ کنند .آنها باید تا آنجایی که ممکن است در مورد اهداف درمان و همچنین در مورد سابقه ی پزشکی،داروهای مصرفی ، عادت کشیدن سیگار و نگرانی های مرتبط خود خود صادق باشند.

جراحی بینی یا رینوپلاستی

محدودیت سنی برای انجام جراحی زیبایی بینی

در جراحی بینی محدودیت سنی مشخصی وجود دارد و توصیه می‌شود قبل از سن تعیین شده این عمل انجام نشود چرا‌که می‌تواند مشکلاتی را برای افراد به همراه داشته باشد. سن عمل جراحی زیبایی در دختران از سن ۱۵ سالگی در پسران از سن ۱۷ سالگی به شرط رشد کامل جسمی وفكری و داشتن انگیزه کافی فرد امكان‌پذیر است.

چه کسانی قادر به انجام عمل جراحی بینی نیستند؟

عمل جراحی پلاستیک و زیبایی بینی در اطفال، افراد مسن و کسانی که بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های خونی، عیوب انعقادی و امراض ناتوان‌کننده مزمن، عفونت‌های حاد، بیماری‌های روانی و قلبی شدید دارند، ممنوع است.

برای دیدن نمونه عملهای دکتر کربلایی خانی، وارد کانال تلگرام یا صفحه شبکه اینستاگرام شان شوید

جراحی بینی؛ نحوه انجام، عوارض و مراقبت های پس از جراحی بینی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره جراحی بینی؛ نحوه انجام، عوارض و مراقبت های پس از جراحی بینی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اطلاعاتی جامع در مورد دیسک کمر استخدام شرکت پخش سروینا

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] لندن و واشنگتن درباره مقابله با ایران پس از تفاهم هسته ای توافق دارند پورتال ۱ هنرمندان به درگذشت بانو هما روستا (+عکس)

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا