جذابیت و تفاوت با شیرینی ماکارون

مطالب جدید

جذابیت و تفاوت با شیرینی ماکارون

قصه شیرینی ماکارون در جهان

ماکارونی

شک ندارم بسیاری از شما اولین دفعه‌ای که شیرینی‌های ماکارون را دیده‌اید عاشق رنگ‌های بسیار جذاب و دل‌ربای این مدل از شیرینی‌ها شده‌اید. شیرینی‌هایی عموما گرد و تپل در رنگ‌بندی‌های متنوع که با کرم یا شکلات‌های متنوع تهیه می‌شوند. این شیرینی در اصل با سفیده تخم مرغ و شکر تهیه می‌شود. از دیگر مواد لازم برای این شیرینی پودر بادام یا پودر بادام زمینی و رنگ طبیعی است. معمولاً وسط این شیرینی با شکلات سفید، خامه یا مربا پر می‌شود. ماکارون در طعم‌های بسیار متفاوتی یافت می‌شود و اگر چه به صورت سنتی طعم تمشک کوهی و شکلاتی داشته است اما اکنون به طعم گل‌های مختلف، قهوه،کاپوچینو و چند طعم دیگر موجود است. ماکارون شیرینی خوش‌طعمی است که به راحتی در دهان آب می‌شود و ظاهر دل‌فریبی نیز دارد.

فرانسه خانه‌ای قدیمی برای ماکارون

شیرینی ماکارون ریشه و اصالتی فرانسوی دارد. طوری که هم‌اکنون به آن ماکارون پاریس نیز می‌گویند. اگر بخواهیم خیلی دقیق باشیم باید بگوییم که در دایره المعارف Larousse Gastronomique به تهیه اولین ماکارون در سال ۱۷۹۱ و در صومعه‎ای نزدیک کُرمری اشاره شده است. بعضی دیگر طبخ اولین ماکارون را در سال ۱۵۳۳ میلادی می‌دانند. زمانی که کاترین دی مریسیس برای ازدواج با هنری دوم پادشاه فرانسه وارد دربار او شد و آشپز ایتالیایی وی اقدام به پخت این شیرینی کرد.

اما داستان‌های این شیرینی به همین جا ختم نمی‌شوند. در روایتی دیگر در سال ۱۷۹۲هنگامی که دو راهبه‎ی کرملی به خاطر انقلاب فرانسه به منظقه نانسی پناهنده شده بودند، برای گذراندن زندگی و پول درآوردن شروع به پختن و فروختن ماکارون کردند. بدین ترتیب این شیرینی کم‌کم به شهرت رسید. طوری که بعدها از این دو راهبه به عنوان “خواهران ماکارون” نیز یاد شد. این روایت در تاریخ به گونه‌ی دیگری نیز آمده است. بدین ترتیب که گفته می‎شود رییس صومعه بانوان تارک دنیای رمیرمونت سازمانی از راهبه‎ها را با عنوان خانم‌هایی با سوگند مقدس تاسیس کرد. در این موسسه قانونی سخت مرتبط با رژیم غذایی یعنی ممنوع شدن مصرف گوشت وضع شد. بنابراین دو تن از راهبه‌ها یعنی خواهر مارگاریت و خواهر مری الیزابت به تولید ماکارون برای رعایت قانون رژیم غذاییشان پرداختند. طوری که بعدها به آن‎ها لقب “خواهران ماکارون” داده شد. در هر صورت و فارغ از این‌که کدام یک از این روایات معتبرتر هستند، در سال ۱۹۵۲ منظقه نانسی به افتخار خواهران ماکارون اسم آن‌ها را بر خیابانی گذاشت که اولین ماکارون در آن تهیه شده بود.

این دو خواهر شیرینی ماکارون را بدون طعم خاصی تهیه می‌کردند اما حدود سال ۱۸۳۰ میلادی قنادها شروع به درست کردن ماکارون با موادی مانند مربا، لیکور و ادویه‌های مختلف کردند. شیرینی ماکارونی که امروزه ما می‌شناسیم، در آن زمان از دو کیک قرصی شکل بادامی که با لایه‎ای از کِرِم کره یا مربا پر شده بود، درست می‎شد که به آن “Gerbet” یا “ماکارون پاریس” می‎گفتند. از Pierre Desfontaine به عنوان اولین قنادی یاد می‌کنند که در اوایل قرن بیستم ماکارون را به شکل امروزی آن درست می‌کرده است. در این میان شیرینی‌پز دیگری با اسم Claude Gerbet نیز مدعی ساخت ماکارون است.

شهرهای فرانسه در ساخت ماکارون ادعاها و توانایی‌های متعددی دارند. به‌طور مثال شیرینی​های ماکارون در منظقه آفیس ترکیبی از میوه‌ها، عسل و بادام است که در قرن ۱۶ میلادی مرسوم بوده است و به شیرینی ماکارون‌های پاریس نیز نیستند. یا در منظقه مونت موریلون که یکی از مشهورترین ماکارون​های فرانسه را دارد؛ یکی از قدیمی​ترین آشپزخانه​های طبخ ماکارون وجود دارد که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۲۰ باز می​گردد. آشپزخانه‌ای که برای طبخ ماکارون از همان نسخه قدیمی با قدمتی بالای ۱۰۰ سال و بدون ذره‌ای تغییر استفاده می‌کند. این منظقه حتی موزه‌ای هم در این باره دارد. منظقه کوچک نانسی در قسمت لورین نیز داستانی طولانی با شیرینی ماکارون دارد. طوری که خود را یکی از پیشگامان این عرصه می‌داند. اهالی نانسی این منظقه را خانه‌ای قدیمی برای شیرینی ماکارون می‌دانند.

همچنین بخوانید : دوبرابر کردن لذت غذا با دسرهایی خوشمزه و چشم‌نواز

با این همه عجیب نیست که بهترین مراکز فروش ماکارون در پاریس واقع شده باشند. در منظقه پاریس فروشگاه لادیور مشهورترین مرکز فروش شیرینی ماکارون است که سابقه​ آن به حدود ۱۵۰ سال پیش برمی​گردد. در فرانسه شعبه​های فست فود مک دونالد شیرینی ماکارون را همراه مک کافی​های خود به فروش می​رسانند. مشابه ماکارون​های پاریس در ژاپن و سوئیس هم وجود دارد اما بیشترین شباهت را می​توانید در بین شیرینی​های ماکارون کانادا و پاریس پیدا کنید. البته آمریکایی​ها هم ماکارون​های خود را دقیقاً از روی نسخه​ي پاریسی آن مي‌پزند و به مشتری تحویل می​دهند.

قصه شیرینی ماکارون در جهان

پخت و طبع ماکارون فقط به فرانسه محدود نمی‌شود. در سوییس ماکارون‌هایی سبک و لطیف تولید می‌شوند از دو تکه کیک بادامی گرد که با کرم کره پر می‌شوند. با طعم‌هایی مانند وانیل، شکلات، کارامل، فندق، دارچین، لیمو، نارنگی و تمشک. که بعضی از این طعم‎ها وابسته به فصل هستند.

قصه شیرینی ماکارون در جهان

در کره‌جنوبی به این شیرینی‌ها ماکارونگ گفته می‌شود و برای تهیه آن از پودر چای سبز یا برگ چای سبز استفاده می‌کنند. این شیرینی‌ها در ژاپن هم طرفداران خود را د ارد و در بسیاری از مواقع برای تهیه آن به جای بادام از پودر بادام زمینی استفاده می‌کنند. بد نیست بدانید از سال ۲۰۰۵ میلادی روز ۲۰ مارس، روز جهانی ماکارون نامیده شده است. در این روز، قنادی‎ها و مغازه‎های ماکارون‌فروشی سرتاسر جهان روز شلوغی را از سر می‌گذرانند.

در ایران نیز این شیرینی محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. البته هنوز همه قنادی‌ها نتوانسته‌اند این شیرینی را به خوبی و با مهارت تهیه کنند. قنادی ناتلی یکی از معدود قنادی‌ها در سطح منظقه است که این شیرینی را در حد قابل قبولی تهیه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از شعب ناتلی، رنگ و طعم جدیدی به مهمانی‌های خود بدهید. این شیرینی برای مهمانی‌های عصرانه یا برای کودکان گزینه‌ی بسیار مناسبی است. چون با رنگ و طعم فوق‌العاده خود می‌تواند بچه‌ها را به خوبی جذب خود کنند.

The post جذابیت و تفاوت با شیرینی ماکارون appeared first on آلامتو.

جذابیت و تفاوت با شیرینی ماکارون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا