تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر

مطالب تفریحی

تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر را ببینید.

همه چیز زیر سر هورمونهاست. از خلق و خو گرفته تا سلامتی تن و روان.حتما شنیده اید که می‌گویند دست خودش نیست، هورمونهایش به هم ریخته.اما چه چیزی این هورمونها را به هم می‌ریزد؟ آیا با مواد غذایی مفید می توان عملکرد هورمونهای زنانه را تنظیم کرد؟ اما کدام مواد غذایی در تنظیم هورمونهای زنانه مفید هستند؟

رازیانه
رازیانه نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های زنانه دارد. رازیانه گیاه دارویی سرشار از فیتواستروژن است. رازیانه عادت ماهانه را تنظیم می‌کند و باعث جلوگیری از تحلیل مخاط رحم، پیشگیری از پیری زودرس، جلوگیری از یائسگی زودرس و پیری دستگاه تناسلی بانوان می‌شود.

بروکلی
استروژن بالا باعث یائسگی زودرس و اضافه وزن و چاقی می‌شود، اما سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم و گل کلم استروژن زیادی بدن را از بین می‌برند و به این ترتیب با متعادل کردن میزان آن، ریسک ابتلا به سرطان سینه را کم می‌کنند.

سویا
سویا سرشار از ایزوفلاون هاست. ایزوفلاون‌ها گرگرفتگی‌های بانوان را بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی جدی کاهش می‌دهد. همچنین بعد از یائسگی، به دلیل کاهش سطح استروژن خون، بانوان در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان سینه و چاقی قرار می‌گیرند اما مصرف سویا می‌تواند به تنظیم هورمون کمک کند.

نخود
به نظر برسد باورتان نشود اما مصرف نخود می‌تواند به کاهش ریسک افسردگی در بانوان کمک کند. ویتامین‌های ب مانند ب۶ و فولات نقش مهمی در متابولیسم انتقال‌دهنده‌های عصبی ایجادکننده شادی مثل سروتونین و دوپامین دارند .بیش از نیمی از ب۶ و ۷۰ درصد از فولات در یک فنجان نخود وجود دارد که می‌تواند جلوی افسردگی را بگیرد.

آلبالو
آلبالو غنی از ترکیبات شیمایی فعال مثل ملاتونین، هورمون خواب طبیعی است. محققان معتقدند مصرف آب آلبالو باعث افزایش ملاتونین و در نتیجه باعث افزایش طول و کیفیت خواب در بانوان می‌شود.

گوشت مرغ
اگر می‌خواهید هورمونهای سیری خوب کار کنند بهتر است گوشت مرغ مصرف کنید. رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا باعث ترشح هورمون‌های سیری مثل لپتین می‌شوند و به بدن کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشد.

شکلات تلخ
بله درست است شکلات تلخ بخورید تا هورمونهایتان تنظیم شوند. تحقیقات نشان داده نوزادان متولد شده از مادرانی که در در بارداری روزانه شکلات می خوردند، بیشتر لبخند می‌زنند و می‌خندند و فعال ترند. شکلات تلخ، ترشح اندورفین را افزایشمی دهد و همچنین حاوی ماده ایی موسوم تریپتوفان است که از عناصر اساسی سرتونین است و محرک مواد شیمیایی مغز که احساساتی مثل هیجان و عشق و شادی را افزایش می دهد.

آووکادو
آووکادو حاوی ماده ایی به اسم بتاسیتوسترول است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند. همین ترکیبات در تنظیم هورمون استرس یعنی کورتیزول نیز نقش دارد.

انار
‎‎محققان معتقدند انار داراری خواص‎ ‎ضدسرطانی‎‎، ‏‎‎ضدالتهابی‎ ‎و ‏آنتی اکسیدانی است که مانع بروز سلول های سرطانی در پوست، سینه و روده می‌شود. قوی ترین استروژن بدن ‏به اسم استرودیول، نقش مهمی در پیدایش و گسترش سلول های سرطانی سینه دارد، بیشتر سرطان ها در مراحل ‏اولیه ی پیدایش وابسته به هورمون ها هستند‎.‎‎انار ترکیباتی دارد که در مقابل آنزیم های موجود در بدن بانوان می ایستد و مانع تبدیل استروژن های ضعیف، موسوم به استرون، به نیرومندترین ماده‌ی فرایند متابولیک یعنی استرادیول ‏می‌شود.

سیب
فیتواستروژن موجود در سیب به تنظیم استروژن کمک می‌کند. همچنین اگر سیب قرمز را روزانه چند دقیقه بو بکشید برای کاهش استرس و در نتیجه بهبود هورمون های زنانه موثر است.

تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا