X

خرید ساعت

تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن

تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن را ببینید.

Overweight-Man-006

برخی افراد به چاقی و اضافه وزنشان به چشم یک معضل و مشکل بزرگ در زندگی شان می نگرند و خود و خانواده را با بزرگ جلوه دادن این عارضه درگیر می کنند هر روز به فکر آن هستند و مرتب برای خود چاقی شان را تکرار  و مرور می کنند

دکتر فاطمه منفرد پویا روانشناس گفت:بسیاری از افراد با انواع رژیم های غذایی مکرر در پی مسیری برای بدست آوردن یک اندام زیبا هستند تا با این کار اعتماد به نفس خود را در جمع دوستان بدست آورند.

وی ادامه داد:اما گاهی این رژیم های به نتیجه نمیرسد و فرد به صورت ناگهانی انگیزه خود را از دست می دهند و شروع به نوش جان کردن غذاهای متنوع  میکند پس هنگامی که بر روی ترازو می رود با افزایش وزن مواجه می شود بنابراین به مرور زمان فرد دچار افسردگی میشود.

منفرد پویا بیان کرد:این افراد به جای این که به صورت مکرر به دکتر بروند تا خود رابه وزن ایده آل برسانند می توانند افکار خود را نسبت به مشکلی که برایشان به عنوان یک سنگ برزگ هست تغییر دهند.

وی افزود :هنگامی که فرد احساس محدودیت غذایی داشته باشد بیشتر مشتاق نوش جان کردن مواد غذایی متنوع و خوش مزه را دارد پس باید یک زمان را تعیین کنند یعنی هر ۴ تا ۵ ساعت یک بار صبحانه،میان وعده،نهار و شام میل کنند و بین این ساعت غذایی میل نکند.

این روانشناس گفت:اگر فردی زودتر از ۴ تا ۵ ساعت احساس گرسنگی کند به دلیل این که فرد به درستی نکات مورد توجه برای صرف صبحانه ، نهار و شام رعایت نکرده و یا در واقع  نوعی ولعدر غذایی دارد.

وی در خصوص نکات قابل توجه نوش جان کردن مواد غذایی تصریح کرد:بهتر این نکات به این صورت که به صورت نشسته مواد غذایی بخورد، به مدت ۲۰ دقیقه و به آرامی میل کنند.

وی در پایا ن خاطر نشان کرد:هر فردی سه وعده روزانه  و میان وعده دارد که با توجه  به فاصله های معین شده میل کند و اگر غیر از این زمان بود با تفکر درست که الان زمان نوش جان کردن این مواد غذایی نیست یا دور کردن آن مواد غذایی که فرد را به ولع می اندازد غلبه کنند .

 باشگاه خبرنگاران جوان

تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره تفکر چاقی زیاد و اضافه وزن با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *