تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

مطالب جدید

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر را ببینید.

پرتال اجتماعی واکنش: عموما وقتی پای صحنه تصادفی می‌رسیم، کشته‌ها و زخمی‌ها را نمی‌شناسیم و به همین دلیل آثار روانی و ضایعه آن اتفاق کمتر در خاطرمان می‌ماند، اما مرگ و زخمی‌شدن چهره‌های سرشناس بر اثر تصادف، قلب ما را تکان می‌دهد.

تاریخ معاصر از اولین روزهای ورود ماشین به ایران شاهد تصادف و حتی مرگ هنرمندان، سیاست‌مداران، ورزشکاران و دیگر چهره‌های سرشناس بوده و تا امروز نیز زنجیره این اتفاقات تلخ ادامه دارد:اولین تصادف

«غلامحسین درویش»، سرشناس به «درویش‌خان» یکی از موسیقی‌دانان نامدار ایران، اولین کسی بود که در زمان رضاشاه با یک ماشین تصادف کرد. درشکه او به صورت کاملا اتفاقی با ماشینی که متعلق به مظفرالدین‌شاه قاجار بود، تصادف کرد و همین موضوع به مرگ درویش‌خان ختم شد.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

ماجرا به زمانی برمی‌گردد که تعداد ماشین‌هایی که در منظقه رفت‌وآمد می‌کردند، هنوز به ۵٠ دستگاه هم نمی‌رسید.

در آن زمان هنوز هیچ قانونی برای گرفتن گواهی‌نامه و رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی وجود نداشت، به همین دلیل اکثر رانندگان به‌سختی در همان چند خیابان سنگ‌فرش‌شده پایتخت تردد می‌کردند.

درویش‌خان در نیمه شب دوم اسفند سال ١٣٠۵، بعد از تمام‌شدن کلاس موسیقی، برای برگشتن به منزل، یک درشکه دواسبه کرایه می‌کند. زمانی که درشکه حامل درویش‌خان وارد خیابان سپه می‌شود، اتومبیل مظفرالدین‌شاه از جهت مخالف با درشکه و اسب‌ها تصادف می‌کند.

اسب‌های درشکه درجا تلف می‌شوند و درویش‌خان از درشکه به بیرون پرتاب می‌شود و به‌شدت از قسمت سر با زمین برخورد می‌کند.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر


مرگ فروغ فرخزاد

ظهیرالدوله فقط مأوای درویش‌خان نیست؛ این گورستان همان گورستانی‌ است که به تن «فروغ فرخزاد» پناه داده است؛ شاعره‌ای که از مشهورترین قربانیان تصادف‌ رانندگی محسوب می‌شود.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

مرگ فروغ نیز شباهتی با مرگ درویش‌خان دارد، زیرا مستقیم بر اثر تصادف رانندگی نبوده است، بلکه به گفته برخی از شاهدان، بعد از تصادف سر فروغ به حاشیه‌ جدول خیابان برخورد کرده و جان سپرده است.

فروغ فرخزاد در روز ۲۴ بهمن ۱۳۴۵، هنگام رانندگی با اتومبیل جیپ شخصی‌اش، بر اثر تصادف در جاده دروس- قلهک در تهران جان باخت. جسد او روز چهارشنبه ۲۶ بهمن، با حضور نویسندگان و همکارانش در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

وقتی چهره‌ها تصادف می‌کنند


علی دایی و معجزه زندگی

البته تمام تصادف‌ها هم به مرگ ختم نمی‌شوند؛ در بسیاری از این تصادفات، چهره‌های سرشناس دچار آسیب‌های شدیدی می‌شوند که خبر اتفاق را به سرتیتر رسانه‌ها بدل می‌کند.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

ساعت هشت و نیم روز بیست‌وهفتم اسفند سال ١٣٩٠، علی دایی در بازگشت از اصفهان دچار یک سانحه رانندگی شد که برای مدت کوتاهی آقای گل جهان را بین مرگ و زندگی قرار داد.

خودرو پرادو علی دایی در کیلومتر هشت ورودی منظقه بادرود در آزادراه نطنز-کاشان، واژگون شد اما خیلی زود آمبولانس، او را به بیمارستان شهیدبهشتی شهرستان کاشان منتقل کرد تا جانش محفوظ بماند.

حالا چهار سال از آن روزها گذشته و آنهایی که علی دایی را در مجامع ورزشی می‌بینند، به‌سختی باور می‌کنند او چه حال‌وروز بدی را پشت‌سر گذاشته است، اما خودش در یک مصاحبه، زنده‌ماندنش را به معجزه تعبیر کرده بود.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر


مرگ همسر بنیامین

گاهی تصادفات جاده‌ای به مرگ عزیزی ختم می‌شود که تلخی آن تا سال‌ها کام هنرمندان را تلخ خواهد کرد.

وقتی چهره‌ها تصادف می‌کنند

نمونه‌ها دراین‌میان بسیار است، اما یکی از مهم‌ترین‌شان، مرگ همسر بنیامین بهادری است که دو سال پیش در زمستان اتفاق افتاد. حادثه دلخراش تصادف بنیامین بهادری و همسر مرحومش، نسیم حشمتی، خبر ناگواری بود که آذرماه سال ٩٢ روی خروجی تمام خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

این حادثه دلخراش، بسیاری از هنرمندان را به واکنش وا داشت تا جایی که رضا صادقی که بنا بود در یکی از ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی یلدا حاضر شود، از این حضور عذر خواست.

حوالی ساعت چهار عصر جمعه ٢٩ آذر بنیامین بهادری با نسیم حشمتی، همسرش و دختر دو ساله‌اش سوار بر خودرو ماتیز از بزرگراه شهید باکری وارد اتوبان همت غرب می‌شوند، رانندگی خودرو بر عهده نسیم حشمتی بود و وی آرام و با سرعت معمولی رانندگی می‌کرد، ناگهان یک پژو٢٠۶ نوک‌مدادی با سرعت زیاد به خودرو بنیامین بهادری برخورد ‌کرد و در اثر این تصادف سهمگین، خودرو ماتیز واژگون شد.

دقایقی پس از این سانحه و درحالی‌که اتوبان همت ترافیک ناشی از تصادف را سپری می‌کرد، آمبولانس اورژانس سررسید و به‌سرعت نسیم حشمتی که به‌شدت دچار آسیب شده بود را به بیمارستان پیامبران انتقال داد. همسر بنیامین بهادری با انتقال به بیمارستان پیامبران به‌سرعت راهی اتاق‌عمل شد.

پزشکان تلاش برای نجات وی را شروع کردند، اما هرچه تلاش‌ها بیشتر می‌شد، امید برای زنده‌ماندن رنگ می‌باخت. عقربه‌های ساعت به شش عصر که رسید، پزشک معالج از اتاق‌عمل بیرون آمد و خبر تلخ مرگ نسیم حشمتی را به بنیامین داد.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر


مرگ چهره سرشناس «شاه رفت»

آخرین نمونه مرگ چهره‌های سرشناس هم هفته گذشته رخ داد. تصادف دو دستگاه پژو در محور گناوه به دیلم (۱۰ کیلومتری دیلم)، چهار نفر از سرنشینان یکی از خودروها را به کام مرگ فرستاد که در میان آنها، اسم کوچک «قائد اسلامی‌نسب» از چهره‌های سرشناس حوادث روزهای انقلاب قرار داشت.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

قائد اسلامی‌نسب همان چهره سرشناس انقلابی است که در روز فرار شاه از ایران، در ۲۶ دی‌ ۵۷، روزنامه اطلاعات را روی سر خود گذاشته بود.

این چهره انقلابی مسئولیت‌های مختلفی در شهرهای دیلم و گناوه داشت و در استان خوزستان نیز سابقه فرمانداری بندر ماهشهر را نیز داشته است. وی به مدت دو سال فرماندار دیلم، چهار سال فرماندار دشت آزادگان و بیش از یک‌سال نیز فرماندار ماهشهر بود.

قائدی‌نسب کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار نمونه کشور در سال ۸۹ نیز بود.

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر

لطفا نظر خود را درباره تصادف چهرهای سرشناس در ایران /تصاویر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا