«تست خانگی» کرونا اعتباری ندارد/«رستوران‌ها» از مکان‌های انتقال کرونا

مطالب جدید



پورتال یک:عضو کمیته کشوری رقابت با کرونا گفت: بنده اصلا تست‌های کرونا در منزل را تأیید نمى‌کنم؛ چراکه هر تستى تفسیر مى‌خواهد و افراد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و این تست‌های خانگی اعتباری ندارد.

به گزارش پورتال یک به نقل از فارس، مینو محرز متخصص بیمار‌‌‌‌‌ی‌های عفونی و عضو کمیته کشوری رقابت با بیماری کرونا در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران در خصوص ابتلای همزمان یک فرد به کرونا و آنفلوآنزا، بیان کرد: این امکان وجود دارد که متاسفانه فردی به هر دو بیماری همزمان مبتلا شود؛ چون دو ویروس جدا از هم است و طبق آزمایشات مولکولی متفاوت و آزمایش کووید ۱۹، مى‌توان هر دو را مجرا تشخیص داد.

وی در خصوص دقیق بودن تست‌های کرونا در منزل، گفت: من اصلا این تست ها را تایید نکرده و درک نمى‌کنم که چرا این تست‌ها مد شده است؛ چراکه هر تستى تفسیر مى‌خواهد و حتى تست‌هاى مولکولى که از بینى و حلق گرفته مى‌شود تا ٣٠ درصد منفى کاذب دارد و حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و این تست‌های خانگی اعتباری ندارد.

عضو کمیته کشوری رقابت با بیماری کرونا درباره توئیت سخنگوى وزارت بهداشت مبنى بر موثر بودن داروی آزیترومایسین بر درمان بیماری کووید ١٩، عنوان کرد: بنده این موضوع را تأیید نمى‌کنم؛ حتى برخی پزشکان به طور اشتباه همزمان ۲ داروى هیدروکلروکین و آزیترومایسین را براى بیماران سرپایی تجویز مى‌کنند که چون هر همزمان بر روی قلب اثر منفی مى‌گذارند تجویزش صحیح نیست.

محرز بیان داشت: از طرفى هم آزیترومایسین چون یک داروی آنتی بیوتیک است، مصرف آن باعث مقاومت مى‌شود و بر روی قلب اثرگذار است و ما در گایدلاین کمیته کشورى به هیچ عنوان این دارو را به تنهایى برای بیماران سرپایی تجویز و توصیه نکرده‌ایم اما برای بیمارانی که بستری هستند همراه با کلروکین تجویز کرده‌ایم؛ اما اینکه موثرترین داروى درمان کروناست در هیچ جای دنیا مورد تایید نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است سی تی اسکن ریه فردی مثبت باشد و تست pcr منفی باشد، بیان کرد: بله، ۳۰ درصد از تست‌هاى pcr منفی است و چون تست سی تی اسکن به درصد خیلی بالا در حدود ۸۰ درصد مى‌تواند اطمینان تشخیص تست کرونا را بدهد؛ بنابراین ما از آن استفاده مى‌کنیم؛ در صورتی که ممکن است تست تشخیصى کووید ١٩ منفی باشد‌.

این متخصص عفونی در رابطه با صحبت کردن از فاصله نزدیک و انتقال بیماری کووید ۱۹، خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد؛ چراکه اگر کسی مبتلا به کووید ١٩ بوده و بدون ماسک باشد، مى‌تواند از طریق صحبت کردن این ویروس را به دیگران منتقل کند. یکی از بدترین مکان‌هایی که باعث انتقال بیماری مى‌شود رستوران‌هاست؛ چراکه حدود یک الی ۲ ساعت افراد بدون ماسک در کنار هم مى‌نشینند و صحبت مى‌کنند و با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنى بر بازگشایی رستوران‌ها، ما توصیه بر بازگشایى رستوران‌ها نداریم و بهتر است که آخرین مکان براى بازگشایى رستوران‌ها باشند.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا