تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، ضروری است؟

تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، ضروری است؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، ضروری است؟ را ببینید.

اگر چه ممکن است آنفلوانزا به نظر بی خطر برسد اما حقیقت  این است که سالانه  بطور متوسط ۲۰ هزار کودک  ۵ سال و کوچکتر به دلیل  علایم  آنفلوانزا در بیمارستان  بستری می شوند.

آنفلوانزا در کودکان
به گفته دکتر Kevin Polsley: آنفلوانزا می تواند کشنده باشد بخصوص در کودکان کمتر از ۵ سال و کسانی که به برخی از بیماریها نظیر آسم، دیابت یا بیماری قلبی مبتلاهستند، اما حتی اگر کودک شما دارای  چنین عوامل  خطری نیست بازهم  آنفلوانزا می تواند عوارض بالقوه مرگ باری  را در کودکان  ایجاد کند.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC)اعلام کرده است ۴۰ درصد از کودکانی که درسال گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به آنفلوانزا از دست دادند، هیچیک از فاکتورهای خطر ذکرشده را نداشتند و ۹۰ درصد از آنها  واکسن آنفلوانزا را تزریق نکرده بودند.

آنفلوانزا یک بیماری ویروس بسیار مسری است
افرادی که مدت  زمان بیشتری را در داخل خانه بسر می برند یا در فضاهای بسته هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند.

بهترین  راه محافظت
به گفته ی دکتر Polsleyمتخصص کودکان از دانشگاه Loyola: بهترین  راه محافظت از کودکان در برابر آنفلوانزا وعلایم مرگبار آن تزریق واکسن آن است. مدارس و مراکز نگهداری روزانه ی کودکان محیط های بسیار مناسبی برای انتقال وگسترش آنفلونزا می باشند اما اگر کودک شما هنوز به سن مدرسه نرسیده است باز هم تضمینی نیست که به آنفلوانزا مبتلا نشود زیرا در فصول سرد این بیماری درهمه جا منتشر می شود. آکادمی اطفال آمریکا تزریق واکسن آنفلوانزا را به همه ی کودکان  ۶ ماهه و بالاتر توصیه می کند.

تزریق واکسن آنفلوانزا
بهترین زمان برای تزریق واکسن در ابتدای  پاییز قبل از آغاز فعالیت ویروس آنفلوانزا است زیرا تقریباً دو هفته  طول می کشد تا در بدن پاسخ آنتی بادی به واکسن ایجاد شود. برای کودکان سالم ۲ ساله و بزرگتر واکسن بصورت اسپری بینی نیز عرضه می شود اگر چه هر دو (هم اسپری وهم واکسن) برای محافظت کودکان دربرابر آنفلوانزا به توصیه ی CDCمناسب هستند اما CDCتوصیه می کند برای کودکان ۲ تا ۸ سال در صورت امکان از اسپری بینی  استفاده  شود زیرا  شواهدی وجود دارد  که نشان می دهد اسپری آن برای کودکان  درسنین  پایین موثرتر است.

با این حال  واکسن در شرایط زیر ترجیح داده می شود:
· کودکی که سیستم  ایمنی اش سرکوب شده باشد.
· دارای  بیماری  ریوی  باشد.
· درتماس نزدیک با فردی باشد که سیستم  ایمنی اش سرکوب  شده است.
· تحت درمان با آسپرین باشد.
· دارای سابقه ی  فامیلی  آلرژی به تخم مرغ باشد.

دکتر Polsleyمی گوید: اگر فرزند  شما به بیماری دیابت، بیماریهای قلبی وعصبی  مبتلا است با پزشک او در مورد بهترین فرم واکسن مشورت کنید.برای ایمن  نگهداشتن کودکان زیر ۶ ماه در برابر آنفلوانز باید به این نکات توجه کنید:
· مطمئن شوید هر فردی که کودک  را لمس می کند  از قبل  دستانش را شسته باشد.
· کودک را از افرادی  که می دانید بیمار هستند دور نگهدارید.همچنین کودکانی که با شیر مادرشان تغذیه می شوند به دلیل وجود انواع  آنتی بادیهایی که در شیر مادر  وجود دارد و به کودک منتقل می شود دربرابر بسیاری از بیماریهای عفونی  محافظت می شوند.دکتر Polsleyمی گوید: علایم بیماری آنفلوانزا درکودکان ممکن است مشابه با علایم افراد بالغ نباشد.

مراقب علایم زیر باشید:
· تب بالا تا حدود ۱۰۴ درجه ی فارنهایت یا ۴۰ درجه ی  سانتی گراد
· لرز همراه با تب
· خستگی بسیار شدید
·  سردرد  وبدن درد
· سرفه های خشک و کوتاه
· گلو درد
· استفراغ و درد شکمی

اگر چه رایج ترین روش برای درمان آنفلوانزا مانند بسیاری از بیماریهای ویروسی استراحت و هیدراتاسیون است اما چنانچه کودک شما به این بیماری با علایم  شدید مبتلا شد هر چه سریعتر  با پزشک اوتماس بگیرید.اینکه برخی  افراد  می گویند که با تزریق واکسن  به بیماری آنفلوانزا مبتلا شده اند غیر ممکن است زیرا  واکسن  آنفلوانزا از فرم غیر فعال ویروس ساخته شده است، احتمال دارد علایم خفیفی از بیماری پس از تزریق واکسن ظاهر شود اما این عوارض جانبی قابل مقایسه با  بیماری واقعی نیستند افرادیکه درگذشته آنفلوانزا را تجربه کرده اند، قانع شده اند که واکسن را تزریق کنند زیرا  هرگز دوست  ندارند  دوباره  این بیماری را تجربه کنند.

تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، ضروری است؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، ضروری است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا