ترکیب شیر خشک با شیر مادر

مطالب تفریحی

ترکیب شیر خشک با شیر مادر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ترکیب شیر خشک با شیر مادر را ببینید.

گروه ترجمه نی نی بان: هنگامی که بحث تغذیه نوزاد به میان می‌آید، یک سوال اساسی همیشه برای مادران وجود دارد و آن اینکه میتوان شیرخشک و شیر مادر را با هم به نوزاد داد یا خیر؟ این کار که اغلب تغذیه ترکیبی نامیده می‌شود و شامل ترکیب شیرخشک و شیرمادر است. شما ممکن است بخواهید این کار را امتحان کنید یا مجبور باشید این کار را بکنید چون شیر مادر کفاف تغذیه کامل کودک را نمی‌دهد. برای این کار باید حتما با متخصص اطفال مشورت کنید و در مورد تاثیر بالقوه ترکیب این نوع تغذیه از او سوال کنید. 

تاثیر ترکیب تغذیه شیر مادر و شیر خشک

آنچه باید در نظر داشته باشید این است که شیر مادر باید مکرر و به تناوب به نوزاد برسد. زمانی شما می‌توانید تغذیه را موثر بدانید که نوزاد درست به سینه مادر چسبیده باشد، هردو راحت باشند و نوزاد با مکیدن سریع شروع کند و کم کم ریتم آن را کاهش دهد. شیر خشک می‌تواند مقدار مناسب و مورد نیاز نوزاد را به او برساند به ویژه هنگامی که شما ابتدا با شیر مادر نوزاد را تغذیه کنید. با این حال اگر نوزاد شما کمی بزرگتر شده باشید می‌توانید شیر مادر را در کنار تغذیه با شیر خشک داشته باشید. نوزادان بالاتر از ۸ ماه چند بار بیشتر در روز شیر نمی‌خورند اما تا ۲ سالگی روند تغذیه با شیر در کنار سایر مواد مغذی باید وجود داشته باشد چون هرچقدر هم که شیر مادر کم شده باشد نوزاد از فواید آن از جمله تولید آنتی‌بادی بهره‌مند خواهد شد. 

ترکیب شیر خشک با شیر مادر

از کی این کار را بکنید؟

توصیه می‌شود شیر خشک بعد از ۳ تا ۴ ماهگی شروع شود. تا این زمان شیر خودتان مورد قبول واقع شده اما کودکتان آنقدر بزرگ نشده که بخواهد در مقابل پستانک جدید مقاومت کند. اگر می‌خواهید گهگاهی از شیر خشک استفاده کنید، در هر شبانه روز یک بار به او از این شیر بدهید تا از کم شدن شیر خودتان جلوگیری کنید. اگر خیلی زود باید به سر کار بازگردید و قصد دارید تا زمانی که در خانه نیستید به پرستارتان بگویید به او شیر خشک بدهد و هنگامی که به خانه بازگشتید، شیر خودتان را به او بدهید، به تدریج در هر ۳ تا ۴ روز یک وعده شیر خشک را جایگزین یک وعده شیر خودتان کنید. 

چطور ترکیب‌شان کنید؟

اگر شما می‌خواهید شیرمادر را کم کنید و شیرخشک را هم همراه با شیر مادر به نوزاد بدهید باید روند کاهش شیرمادر را تدریجی انجام دهید. شما می‌توانید شیرخشک را قبل، در حین شیردهی یا بعد از آن به نوزاد بدهید. البته در این مورد حتما باید با پزشک مشورت کنید چون برخی نوزادان که خوب شیر مادر نمی‌خورند ممکن است بیمار شوند. در برخی موارد شیرخشک باید جایگزین شیر مادر شود. این در مواردی است که شما از فرزندتان دور هستید و نمی‌توانید او را با شیر مادر تغذیه کنید. اما در اغلب مواقع دادن شیر خشک در بین تغذیه نوزاد با شیر مادر گزینه مناسبی است.

به تدریج با کاهش تغذیه با شیر مادر احتمال اینکه سینه‌های مادر ترشح داشته باشد افزایش پیدا می‌کند و احتمال خطر ابتلا به ورم سینه نیز کم می‌شود. اگر شیر مادر را جایگزین شیر خشک می‌کنید سینه‌های شما ۳ تا ۷ روز زمان نیاز دارند که خود را با این تغییر تنظیم کند.

اگر شما می‌خواهید یک یا چند نوبت از شیر خشک استفاده کنید فاصله زیاد بین شیردهی این پیام را می‌رساند که سینه‌ها باید کمتر شیر بسازند. بنابراین باید در این بین شیر خودتان را بدوشید تا این اتفاق نیفتد. 

آشنا کردن نوزاد با شیر خشک

اگر کودک شما تاکنون از شیر مادر تغذیه می‌کرده است ممکن است در ابتدا تمایلی به شیشه نداشته باشد. عملیات مکیدن متفاوت ممکن است او را گیج کند و نخواهد آن را امتحان کند.اما راه‌های مختلفی می‌تواند به کودک شما در این زمینه کمک کند. برای شروع ممکن است بهتر باشد از فرد دیگری بخواهید شیشه را به کودک بدهد. شما همچنین می‌توانید سینه را با آب گرم نرم کنید یا کودک را در وضعیت دیگری به سینه‌تان نزدیک کند. به این ترتیب او می‌تواند به روش‌های جدیدی از تغذیه آشنا شود. اگر این کارها موثر نبود انواع نوک شیشه شیر وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

ترکیب شیر خشک با شیر مادر

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ترکیب شیر خشک با شیر مادر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا