ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه

مطالب تفریحی

ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه را ببینید.

چگونه باید فرزندمان را به انجام تکالیف مدرسه علاقه مند کنیم و وی را مشتاق این امر کنیم؟

حامد حسین خیرخواه، کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به راهکارهایی در رابطه با ترغیب فرزندان برای انجام به موقع و بهتر تکالیف مدرسه گفت: جذاب کردن انجام تکالیف مانند صفحه‌های رنگی به همراه تصاویر کودکانه و کارتنی دلخواه دفتر و کتاب مدرسه و کاربردی بودن خود تکالیف از جمله مواردی است که باعث می‌شود دانش آموز برای انجام تکالیف مدرسه رغبت بیشتری داشته باشد.

ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه

وی در ادامه افزود: تعیین حداکثر زمان برای انجام تکالیف نیز می‌تواند از عدم انجام تکالیف در ساعات آخر شب جلوگیری کند زیرا در ساعات آخر شب به دلیل بی‌حوصلگی و خستگی و خواب آلودگی انجام تکالیف برای آنان سخت‌تر می‌شود .
دکتر خیرخواه در مورد غیر مفید بودن تعیین جایزه و یا تنبیه در این رابطه گفت: تعیین جایزه برای انجام تکالیف می تواند اثرات منفی بر روی تربیت فرزندان داشته باشد چرا که با این عمل اثرات منفی که بر روی تربیت و شکل گیری شخصیت فرد دارد می‌تواند مشکلاتی از قبیل ایجاد توقع بی‌مورد تشویق و تشکر برای انجام وظایف را در بزرگسالی برای فرد ایجاد کند.
این کارشناس ارشد علوم تربیتی خاطر نشان کرد: در سال اول ابتدایی انجام تکالیف بیشتر با راهنمایی و کمک والدین صورت می‌گیرد و در سال دوم و سوم و . . . این راهنمایی‌ها کمتر شده و تا سال پنجم به پایان می‌رسد و دانش‌آموز از سال پنجم ابتدایی به بعد باید در انجام تکالیف مدرسه به طور مستقل رفتار کرده در انجام تکالیف باید به تنهایی و بدون کمک والدین صورت گیرد.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ترغیب کودک برای انجام تکالیف مدرسه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا