“تارت و پای” دو وسوسه‌گر قدیمی

مطالب جدید

“تارت و پای” دو وسوسه‌گر قدیمی

پای ناتلی

تارت ناتلی

سفر آدم‌ها به سرزمین‌های بیگانه موجب انتقال بسیاری از رسم و ‌رسوم ‌ها، خرده فرهنگ ‌ها و آداب متفاوت زندگی انسان‌های مختلف شده است. در این نقل و انتقالات سفره‌ها و خوردنی‌ها نیز از یک جا به جایی دیگر سفر کرده‌اند. مسافران سرزمین‌های دور و نزدیک، هنگام برگشت به خانه، با خود خاطره‌ی طعمی جدید و حتی دستور پخت اغذیه‌ای متفاوت را می‌آوردند. شیرینی نیز مانند غذا از تنوع زیادی برخوردار است. کشورها و قومیت‌های مختلف، شیرینی‌های مخصوص و سنتی خود را دارند. شما می‌توانید با سفر به هر قسمت‌ی جدیدی خودتان را مهمان طعم و مزه‌ی تازه‌ای کنید. اگر شما هم عاشق شیرینی باشید، حتما امتحان کردن یک محصول جدید می‌تواند برایتان بسیار هیجان‌انگیز باشد.

شیرینی نیز به خاطر طعم همه‌پسند خود از آن دسته چیزهایی است که افراد از امتحان کردن آن ابائی ندارند. شیرینی عاشقان خود را دارد. حتی گاهی عاشقان سینه‌چاکی که قید همه چیز را می‌زنند تا از این شاخص خود دور نمانند. (البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در هر کاری تعادل را حفظ کنید. یا همان جمله‌ی کم بخور اما همیشه بخور). بنابراین عجیب نیست که در قنادی‌های مدرن امروزی، نه فقط شیرینی‌های سنتی و وطنی که انواع شیرینی‌ها از اقصی نقاط دنیا یافت شوند. این روزها پای ثابت بسیاری از قنادی‌ها دو نمونه شیرینی خوشمزه هستند. “پای” و “تارت”

به‌طور مثال قنادی ناتلی ویترین‌های خیلی خوش‌آب ‌و رنگی از شیرینی‌های تروتازه دارد. یکی بخش خیلی چشم‌نواز این قنادی، آن قسمتی است که انواع تارت و پای‌ها را می‌توانید دیده و انتخاب کنید. به قول معروف شیرینی‌ها از پشت شیشه با شما حرف می‌زنند. اما خیلی از افراد تفاوت پای و تارت را نمی‌دانند. پس بیایید در مورد این دو شیرینی شاخص و معروف اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

تارت میزبانی برای میوه‌ها

خمیر بریزه از کره و آرد درست می‌شود و مانند شکر دانه‌دانه است. بعد از تهیه چند ساعت توی یخچال می‌ماند تا خوب بسته شود. بعد از پهن شدن در قالب نیز اگر دورتادور قالب موردنظر چین‌دار نبود، با یک چنگال دورتادور آن را فرم می‌دهند و بعد آن را برای پختن می‌گذارند داخل فر. این خمیر برای تهیه انواع تارت کاربرد دارد. تارت و البته غذاهایی که کمی طعم شوری دارند و به اصطلاح نمک‌دار هستند.

تارت ناتلی

تارت از خمیر بریزه پخته شده‌ای درست می‌شود که روی آن پر از مواد مختلف است. از این جهت می‌گوییم مختلف چراکه شما براساس انتخاب و همچنین ذائقه‌ی خود می‌توانید تارت خود را هم با مواد شیرین مانند میوه‌ها پر کنید و هم با مواد نمکی و غیر شیرین مانند انواع گوشت. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می‌شود. امروزه بیشتر تارت‌ها پایه‌ی میوه‌ای دارند یا در تهیه آن‌ها از کاسترد استفاده شده است. تارت‌های مربایی نیز از نمونه‌های بسیار هوادار این نوع شیرینی به حساب می‌آیند.

همچنین بخوانید : جذابیت و تفاوت با شیرینی ماکارون

پای با قدمتی دیرین

و اما پای. پای قدمتی دیرینه دارد. نتیجه بعضی تحقیقات می‌گوید قدمت پای به ۹۵۰۰ سال قبل از میلاد و به سرزمین مصر می‌رسد. پای در اصل غذایی است که خمیر شیرینی دارد. یعنی می‌توان گفت که پای، نوعی خوراک شبیه پیراشکی است که از دو بخش تشکیل می‌شود. یک بخش آن لایه خمیری است و بخش دیگر موادی است که درون این خمیر قرار می‌گیرند. و براساس اینکه لایه خمیری به چه شکلی باشد، ما پای‌های متنوعی خواهیم داشت. پای‌هایی که خمیر آن در زیر مواد غذایی قرار می‌گیرند یا برعکس که مواد پای در پایین ظرف قرار می‌گیرند و روی این مواد را با خمیر پای می‌پوشانند. یا مدل دیگری که در آن مواد غذایی بین دو لایه خمیر محصور می‌شوند. ما برای مواد داخل پای گزینه‌های زیادی داریم. انواع گوشت و سبزیجات. انواع پنیر و خامه و شکلات یا آجیل و البته میوه، مربا، مارمالاد و کاسترد و هر ماده غذایی شور یا شیرین دیگری که با ذائقه ما سازگاری داشته باشد.

پای ناتلی

تفاوت پای و تارت در چیست؟

بعد از این توضیحات ممکن است به نظرتان تارت و پای خیلی شبیه هم به نظر بیایند. بله! این دو شیرینی با هم تفاوت زیادی ندارند. خمیر به کار رفته در هر دو بسیار به هم شبیه است و مواد پوشاننده هر دو نیز تا حدودی مشابه یکدیگر هستند. تفاوتی اگر باشد در این است که درتهیه تارت ابتدا یک بار کراست یا قالب نانی شکل را در فر پخته و سپس مواد داخل تارت یا مزه‌های انتخابی آن را اضافه کرده و دوباره می‌پزند. در حالی‌که در بسیاری از پای‌ها خمیر و مواد داخل آن در یک نوبت پخته می‌شوند. همچنین خمیر پای حالت پوسته‌پوسته‌تر و تردتری دارد. در کل نیز وقتی می‌خواهند تارت یا پای میوه‌ای بپزند، برای پای از میوه‌های تازه و برای تارت از مربا یا مارمالاد آن استفاده می‌کنند.

پای ناتلی

قنادی ناتلی به صورت روزانه انواع پای و تارت‌های خوشمزه‌ای را تهیه کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. پای در اندازه معمول کیک‌ها، پای‌های فنجانی، رول پای، پای برشی، پای مستطیلی و چهارگوش، پای حلزونی و پای کاسه‌ای در طعم‌های مختلف و با مزه‌های متفاوت از جمله محصولات متنوع قنادی ناتلی هستند. به این لیست تارت میوه‌ای ناتلی را نیز می‌توانید اضافه کنید.

قنادی ناتلی در چهار نقطه‌ی شهرستان شعبه دارد. شعبه مرکزی ناتلی در سهروردی شمالی و شعب پاسداران، نیاوران و تهران‌پارس. یک مزیت بارز ناتلی هم این است که برای سفارش خود نیاز به حضور در قنادی ندارید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ناتلی و البته صفحه پیچ اینستاگرام ناتلی، محصولات متنوع این قنادی را ببینید و بعد از انتخاب شیرینی موردنظر خودتان، از طریق سایت اقدام به ثبت سفارش خود کنید. اگر هم در قسمت دلیوری باشید، هزینه ارسال سفارش شما رایگان خواهد بود. پس دیگر منتظر چه چیزی هستید؟ زمان را از دست ندهید و خودتان را به یک تکه پای یا تارت خوشمزه مهمان کنید.

The post “تارت و پای” دو وسوسه‌گر قدیمی appeared first on آلامتو.

“تارت و پای” دو وسوسه‌گر قدیمی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا