تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، عکس ، متن)بر مغز انسان

مطالب جدید

تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، عکس ، متن)بر مغز انسان

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، عکس ، متن)بر مغز انسان را ببینید.

پورنوگرافی

 

پورنوگرافی

تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، گالری عکس” >عکس ، متن)بر مغز انسان

 

 

 

(توجه: مطالب زیر بحثی صریح و بی‌پرده پیرامون اعتیاد به پورنوگرافی است. ازاینرو والدین بهتر است قبل از به اشتراک گذاشتن آن با فرزندان نوجوانشان، خودشان ‌آن را مطالعه کنند.)

 

 

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن موبایل، تبلت، ویجتها، کامپیوتر و … و همچنین دسترسی راحت به اینترنت ، انتشار و تماشا موارد غیراخلاقی مانند فیلم،عکس،متن های پورنو و … بسیار برای جوانان آسان شده است که نیاز میباشد با داشتن اطلاعات در مورد تاثیرات مخرب این موارد ، به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم تا به سمت این عوامل مخرب نروند و اگر هم جایی برخورد کردند با احتیاط کامل با آن برخورد کرده و خودشان را درگیر آنها نکنند.

 

پس با کوتوله ها همراه باشید تا با هم به بررسی علمی و روانشناسی این موضوع بپردازیم:

 

 
ویلیام ام. استروترز (William M. Struthers)، استادیار روانشناسی دانشگاه ویتون می‌گوید، «ازآنجاکه مغز انسان لنگرگاه بیولوژیکی تجربه روانشناختی ماست، اینکه بفهمیم چطور عمل می‌کند برایمان بسیار مفید خواهد بود. اینکه بفهمیم مغز چطور به هم متصل شده است و در کجاها حساس است کمکمان می‌کند بفهمیم چرا پورنوگرافی این تاثیرات را می‌تواند بر افراد داشته باشد.» در زیر به هفت تاثیر پورنوگرافی بر مغز اشاره می‌کنیم.

 

 

۱. دکتر استروترز می‌گوید، «عادت‌های روانی، رفتاری و احساسی که شخصیت جنسی ما را شکل می‌دهند، براساس تصمیماتی است که می‌گیریم. هرزمان توالی تحریک و واکنش فعال شود، حافظه‌ای نورولوژیکی ایجاد می‌کند که بر پردازش‌ها و واکنش‌های آتی به اشارات جنسی تاثیر می‌گذارد. با فعال شدن این گذرگاه، این مسیر به یک مسیر ارجح تبدیل می‌شود – یک سفر ذهنی. عواقب این بسیار گسترده خواهد بود.»

 

 

 

۲. تحریک بیش از حد مدارات پاداش – مثل جهش تکرارشونده دوپامین درنتیجه مشاهده کردن به پورنوگرافی – حساسیت‌زدایی می‌آورد. همانطور که گری ویلسون توضیح می‌دهد، «وقتی گیرنده‌های دوپامین بعد از تحریک زیاد افت کنند، مغز هم درست واکنش نمی‌دهد، به همین دلیل از آن لذت احساس پاداش کمتری خواهیم کرد. این باعث می‌شود که فرد به دنبال احساسات قوی‌تری برای رضایت باشد – مثلاً به دنبال محرک‌های جنسی شدیدتر، جلسات پورن طولانی‌تر یا تماشای مکررتر این محتواها. درنتیجه این هم مغز بی‌حس‌تر خواهد شد.

 

 

 

۳. چرا مردها مدام به دنبال محتوای جنسی جدید برای ارضای جنسی خود هستند و نمی‌توانند به یک چیز بسنده کنند؟ دلیل آن با اثر کولیج در ارتباط است، پدیده‌ای که در گونه‌های پستاندار دیده می‌شود که جنس نر (و به میزان کمتر جنس ماده)، اگر با یک شریک جنسی جدید برخورد کند، علاقه جنسی جدیدی بروز می‌دهد. این مکانیزم نورولوژیکی یکی از دلایل اصلی تنوع‌طلبی مردها و اعتیاد به پورنوگرافی اینترنتی است.

 

 

 

۴. در مردها، پنج ماده‌شیمیایی اصلی در تحریک و واکنش جنسی دخیل‌اند. هورمونی که مهمترین نقش را در اعتیاد به پورنوگرافی دارد، دوپامین است. دوپامین نقش مهمی در سیستم مغزی که مسئول یادگیری در ازای پاداش است، بازی می‌کند. هر نوع پاداشی که روی آن بررسی شده است، میزان انتقال دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد و تعداد زیادی داروهای اعتیادآور ازجمله محرک‌هایی مثل کوکائین، آمفتامین و متامفتامین، درست روی سیستم دوپامین کار می‌کنند. وقتی فرد در معرض محرک‌های جدید قرار می‌گیرد، بخصوص اگر جنسی باشد، یا وقتی محرکی تحریک‌کننده‌تر از چیزی باشد که فرد تصور می‌کرد، دوپامین بالا می‌رود. ازآنجا که پورنوگرافی بسیار بیشتر از رابطه‌جنسی با شریک‌جنسی همیشگی، سطح دوپامین را بالا می‌برد، قرارگیری در معرض آن منجر به «اعتیاد تحریک» می‌شود و به مغز یاد می‌دهد این تصویر را ترجیح داده و از رابطه‌جنسی با شریک‌ جنسی همیشگی خود احساس رضایت کمتری کند.

 

 

 

۵. محتوای جنسی نورون‌های آینه‌ای را در مغز مردها تحریک می‌کند. این نورون‌ها که مسئول فرایندهایی هستند که چطور یک رفتار را تقلید کنیم، سیستم حرکتی دارد که با برنامه‌ریزی یک رفتار ارتباط دارد. در مورد پورنوگرافی، این سیستم نورون‌های آینه‌ای، محرک تحریک جنسی می‌شود که منجر به فشار جنسی و نیاز به خالی شدن می‌گردد. دکتر استروترز می‌گوید، «واقعیت ناخوشایند این است که وقتی فرد معمولاً از راه خودارضایی در این جهت اقدام می‌کند، عواقب هورمونی و نورولوژیکی در پی دارد که او را به چیزی که روی آن تمرکز کرده است وابسته می‌کند. به طور طبیعی آن چیز باید همسر او باشد اما می‌بینیم که برای بسیاری از مردها این به تصویری روی صفحه مانیتور تبدیل می‌شود. درنتیجه این، پورنوگرافی فرد را اسیر یک تصویر می‌کند، واکنش بیولوژیکی که برای پیوند دادن یک مرد به همسرش طراحی شده است را ربوده و درنتیجه آن پیوند را سست می‌کند.»

 

 

 

۶. چه چیز پورن اینترنتی را خاص می‌کند؟ ویلسون دلایل مختلفی را برای آن برمی‌شمارد:

۱) پورن اینترنتی بسیار جدید است؛

۲) برخلاف غذا و دارو، تقریباً هیچ محدودیت جسمی برای استفاده از پورن اینترنتی وجود ندارد؛

۳) با پورن اینترنتی فرد می‌تواند هربار شریک جنسی جدیدی برای خود داشته باشد؛

۴) برخلاف غذا و دارو، پورن اینترنتی سیستم گریزی طبیعی مغز را فعال نمی‌کند؛

۵) سنی که افراد شروع به تماشای این محتویات می‌کنند. مغز یک نوجوان در اوج تولید دوپامین است که او را دربرابر اعتیاد به این محتواها آسیب‌پذیرتر می‌کند.

 

 

 

۷. قرارگیری مردها در معرض محتوای جنسی با اضطراب اجتماعی، افسردگی، انگیزه پایین، ناتوانی نعوظ، مشکلات تمرکز و تصورات منفی نسبت به ظاهر و عملکرد جنسی خود، در ارتباط است.

 

 

 

=============================================

مطالب مشابه

تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، عکس ، متن)بر مغز انسان

لطفا نظر خود را درباره تاثیرات پورنوگرافی (فیلم ، عکس ، متن)بر مغز انسان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا