تأثیر آلودگی هوا بر کودک

تأثیر آلودگی هوا بر کودک

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تأثیر آلودگی هوا بر کودک را ببینید.

این روزها آلودگی هوا در اکثر شهرهای بزرگ به اوج خود رسیده است که عواقب بیشماری برای سلامتی انسانها بخصوص افراد مسن و کودکان در پی دارد…

این روزها آلودگی هوا در اکثر شهرهای بزرگ به اوج خود رسیده است که عواقب بیشماری برای سلامتی انسانها بخصوص افراد مسن و کودکان در پی دارد در این بخش درباره تاثیرات آلودگی بر هوش کودکان مطالبی را بطور کامل بیان میکنیم که از مسائل مهم و قابل توجهی است.

آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی را ۵ تا ۱۰ درصد از سایر کودکان کمتر کرده است؛ همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.
آلودگی هوا در تهران هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مسئله پر اهمیتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.
در آلودگی هوا وجود فلزاتی مانند سرب و آلاینده‌هایی مثل ازن بیش از مقدار مجاز است. وارونگی هوا فلزات سنگینی مانند سرب را در سطح پائین‌تری می‌آورد و کودکان به دلیل داشتن قد کوتاه بیشترین قربانیان سرب هستند.
سرب یک ماده بی‌رنگ و سنگین است که از طریق خون به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌شود و در مغز و مغز استخوان رسوب پیدا می‌کند و خارج سازی آن بسیار سخت است؛ پس می‌توان گفت که عملاً راهی برای خارج‌سازی آن وجود ندارد و این مواد ۱۰ تا ۱۵ سال در نسوج بدن باقی می‌مانند.

وقتی این مواد در مغز کودک وارد می‌شوند، ضریب هوشی را کاهش می‌دهد و می‌توان گفت آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان تهرانی ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از سایر کودکان قرار داده است.
عوارض دیگر آلاینده‌های موجود در هوا ا:‌ اختلالات تنفسی و بروز زمینه‌های آلرژی از دیگر تبعات آلودگی هواست، به طور مثال کودکانی که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند، اغلب بعد از یک سرماخوردگی، عوارض طولانی مدتی چون سرفه‌های بیش از حد و آبریزش دارند که آلودگی هوا، علت اصلی آن است. استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: کم‌خونی نیز یکی دیگر از بیماری‌هایی است که به واسطه آلودگی هوا برای شخص به وجود می‌آید؛ همچنین کمبود ویتامین D در کودک به علت آلودگی هوا و تابش کمتر اشعه آفتاب به چشم می‌خورد.
با توجه به شرایط آلودگی هوا در تهران و سایر شهرستان‌ها به والدین توصیه میکنیم در برنامه تغذیه‌ای کودک علاوه بر مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه‌های تازه را نیز قرار دهند؛ همچنین میل کردن سیب به دلیل جذب ترکیبات سرب و دفع از راه ادرار فراموش نشود.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

تأثیر آلودگی هوا بر کودک

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تأثیر آلودگی هوا بر کودک با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا