بیماری روزاسه؛ درمان، علائم و عوارض جانبی بیماری روزاسه

اخبار

بیماری روزاسه؛ درمان، علائم و عوارض جانبی بیماری روزاسه

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بیماری روزاسه؛ درمان، علائم و عوارض جانبی بیماری روزاسه را ببینید.

بیماری روزاسه چیست؟ آیا می دانید این بیماری چه علائمی دارد؟ بیماری روزاسه شرایطی است که رگ های خونی صورت بزرگ می شوند و ظاهر سرخ رنگی به گونه ها و بینی می دهند.  روزاسه یک شرایط پیش رونده است که پوست صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.  بسیاری از داروها از آنتی بیوتیک های موضعی تا کرم های ضدالتهاب و آنتی بیوتیک های دهانی دوز پایین در دسترس هستند تا علائم بزرگ را کنترل کنند.  بعضی داروها هشدار و عوارض جانبی دارند.  در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و مو و بیماری های دکتر سلام به بررسی بیماری روزاسه می پردازیم.

بیماری روزاسه

تغییر روش زندگی،  پرهیزات مراقبت های پوستی حساس و جلوگیری از مواد شناخته شده مضر در کنترل کردن این شرایط بسیار مفید خواهد بود.  روزاسه یک شرایط پوستی پیش رونده است که ۴۱۵ میلیون نفر را در جهان تحت تاثیر قرار داده است که ۱۶ میلیون آمریکایی جزو آن هستند.

بیماری روزاسه

اغلب با آکنه بزرگسالان اشتباه گرفته می شود و یک شرایط متمایز با ویژگی های سرخ شدن،  التهاب مثل جوش چرک دار و برآمدگی های قرمز رنگ و یا جوش های نوک تیز است.  درمان ها شامل شماری از داروها برای خنثی کردن التهاب،  جوش ها و قرمزی پوست است.

علائم بیماری روزاسه

ما از FAAD سوال کردیم و یک متخصص پوست و یک معلم کلینیکی در دانشگاه کالیفرنیا مواردی را در مورد این شرایط توضیح دادند.  روزاسه یک شرایط پوستی ملتهب بوده که کلا قرمزی پوست و گرما ایجاد می کند و رگ های روی پوست را افزایش می دهد.  همیشه با آکنه،  علائم وابسته به چشم و بینی یا چانه بزرگ شده همراه است.

علائم بینی و چانه به خاطر ضخامت زیاد پوست است که ورم غشای مخاطی بینی نامیده می شود.  شرایطی که در اقایان رایج تر از خانم هاست.  بیشتر از ۶۰% از مردم علائم مربوط به چشم دارند که بیماری روزاسه چشمی نامیده می شود.

علائم معمولا شامل خشکی،  سوزش،  ورم و التهاب پلک ها یا چشم هاست.  بیماری روزاسه در میان افراد با پوست بورتر رایج تر است،  برای مثال بین افراد اروپایی یا افراد میان سال و کهن سال.  این شرایط با آنزیم پوستی دیگر همراه بوده که التهاب آور است و متالوپروتئین شناخته می شود.  دکتر شاین هوس بیان کرد “مسدود کردن آنزیم های التهاب آور می تواند نشانه ها و علائم را کاهش دهد”.

اثرات روانشناسی روزاسه

موجبات روزاسه ناشناخته است.  شرایط مزمن و اغلب اپیزودیک (پشت سر هم) بوده که ناراحتی روانشناسی و احساسی ایجاد می کند و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم بدون هشدار می آیند و می روند و باعث خجالت زدگی شده و روی اعتماد به نفس تاثیر می گذارد. در حقیقت تحقیقات نشان داده است که تقریبا نصف آن هایی که بیماری روزاسه داشتند از موقعیت های اجتماعی فرار کرده و ۷۶% با اعتماد به نفس کمتری زندگی می کنند.

آن هایی که بیماری روزاسه دارند بدنامی را تجربه می کنند. قرمزی صورت آن ها به عنوان نشانه اعتیاد به نوشیدن الکل یا جوش به عنوان نشانه های بهداشتی شخصی اشتباه گرفته می شود. روزاسه با فقط ۱۰% از افرادی که دنبال مراقبت های حرفه ای هستند اشتباه گرفته می شود. این متاسفانه یعنی روزانه روی زندگی اجتماعی و حرفه ای فرد اثر می گذارد و به این خاطر است که قابل درمان است.

بیماری روزاسه

عناصر موثر در بیماری روزاسه

برای جلوگیری از اشتعال ناگهانی، افراد با این شرایط به طور روتین از متخصص پوست خود برای مشخص کردن عوامل موجود مشورت گرفتند. بعضی از آن ها شامل: نور خورشید (اشعه فرابنفش)، درجه حرارت بالا (حمام داغ)، تمرین ورزشی، غذاهای تند، نوشیدنی های داغ، الکل و کرم هایی که پوست را می سوزانند می باشند. اثرات روی باکتری های معینی مثل باسیلوس اولرونیوس در پوست نرمال کشف شده است و کرم های ریز مثل دمودکس فولیکولی از این قبیل است. دیگر عناصر شامل استرس روانی و فیزیکی است.

داروهایی برای روزاسه

هیچ درمانی برای روزاسه وجود ندارد اما تعدادی از درمان ها بهبود پیدا کرده تا این شرایط را درمان کنند که شامل درمان های نوری است. مواد دارویی در درمان روزاسه شامل آن هایی است که مستقیما به پوست شما برخورد دارد (موضعی) و آن هایی که سیستمیک هستند (دهانی). درمان های روزاسه به کاهش قرمزی پوست و درمان جوش ها و برآمدگی ها کمک می کند. در کل هرچه علائم شدیدتر باشد، درمان طولانی تر می شود. بهبود آن باید چهار تا شش هفته آشکار شود اما ممکن است طولانی تر شود چون اگر دارو متوقف شود شرایط بر می گردد. اگر پیشرفت آن با داروهای موضعی ادامه داشت، آنتی بیوتیک های دهانی نیاز می شود. داروهای زیر تجویز شده توسط FDA آمریکا برای درمان و مدیریت بیماری روزاسه دریافت شده است.

مترونیدازول:

ژل یا کرم موضعی مترونیدازول یک آنتی بیوتیک است که کمک می کند جوش های متورم، قرمزی پوست و رگ های خونی را برطرف کند. عوارض جانبی بسیار اندک بوده که شامل خارش، سوزش، و خشکی آن می شود.

آزالائیک اسید:

کرم آزالائیک اسید موضعی به عنوان ضدالتهاب عمل کرده تا جوش ها، زخم ها و ورم بیماری روزاسه را درمان کند. باعث سوختگی ملایم پوست، سوزش، خارش، حساسیت و خشکی آن می شود. استفاده از مرطوب کننده قبل یا بعد از آزالائیک اسید این عوارض جانبی را کمتر می کند.

داکسی سایکلین:

در درمان روزاسه آنتی بیوتیک دهانی مثل داکسی سایکلین برای اثر آنتی بیوتیکی آن در دوزهای پائین تر وجود دارد. دکتر شاین هوس می گوید: این ها برای مسدود کردن آنزیم های متالوپروتئین ملتهب کننده که سبب تورم، قرمزی و جوش میشود، استفاده می گردد. این دارو معمولا چهار تا شش هفته استفاده می شود اما درمان طولانی تری اغلب احتیاج است. عوارض جانبی معمول در دستگاه گوارش بوده و شامل اسهال، استفراغ، سو هاضمه، نفخ، درد شکمی و کمبود اشتها است. تتراسایکلین همچنین روی کنترل تولد جنین نیز اثر می گذارد و نباید در دوران بارداری استفاده شود.

بیماری روزاسه

داروی brimonidine tartrate:

این ژل موضعی ایمن بوده و درمان عمومی موثری برای قرمزی شدید صورت همراه با روزاسه است. فرض بر این است که رگ های خونی صورت را منقبض می کند. تحقیقات نشان داده است که می تواند بعد از سی دقیقه استعمال عمل کند و اثرات آن تا ۱۲ ساعت باقی می ماند. متاسفانه این کرم روی رگ های خونی و انواع جوش موثر نیست. عوارض جانبی آن شامل تشدید قرمزی پوست، سوختگی، خارش و سوزش پوست می گردد. عوارض جانبی محدودتری شامل خشکی دهان، سردرد، مور مور شدن دست و پا و خشکی پوست است. بدتر شدن قرمزی موست با بیماری روزاسه همراه است و همان طور که گزارش شده به عنوان اثر بازگردانده شده شناخته می شود.

گوگرد سدیم:

گوگرد سدیم یک ماده ضد باکتری بوده که در برابر کرم های زیر پوستی که در روزاسه به وجود می آیند موثر است. شواهد بیشتری وجود دارد که می گوید افزایش قرمزی و انواع جوش در مترونیدازول موثرتر است. یک اشکال رایج با هر دارویی که دارای گوگرد است، بوی تخم مرغ گندیده است. همچنین اگر با بنزوئیل پراکسید ترکیب شود (درمان رایج آکنه) رنگ رفتگی روی لباس ها ایجاد می کند. اگرچه برای پوست مشکلی ایجاد نمی کند و در فرمول شستشو و غیره اضافه می شود. عوارض جانبی این دارو خیلی اندک بوده و به طور کلی وجود ندارد و به پاسخ هایی مثل خشکی پوست، قرمزی، خارش و ناراحتی چشمی محدود می شود. استفاده از آن نزدیک چشم ها باعث سوزش می شود. استفاده در خود چشم ها نادر است اما پاسخ های جدی پوستی ایجاد می کند. سدیم سولفات نباید در بیمارانی که به سولفانامید، سولفور یا هر ماده آمادگی حساس هستند، استفاده می شود. سدیم سولفات باید در بانوان باردار یا خانم های پرستار به خاطر عوارض جانبی معکوس خودداری شود.

ایورمکتین:

ایورمکتین موضعی یک ماده ضدالتهاب و ضدانگل بوده و هدف آن کرم های ریز دمودکسی هستند و برای درمان زخم های متورم موثر است. مسئله جزئی مهمی برای چگونگی عملکرد آن وجود ندارد اما ایور مکتین خوراکی یک درمان شناخته شده برای کنه ها و کرم هاست. همان طور که بیان شد ایورمکتین موضعی ممکن است با کاهش کرم های فولیکولی موی موجود در انسان موثر باشد. تحقیقاتی که از ایورمکتین استفاده می کنند نشان داده اند که آن بعد از درمان موفقیت آمیز مترونیدازول عود پیدا می کند. رایج ترین عارضه جانبی گزارش شده درمان با ایورمکتین تشدید قرمزی پوست است.

اوکسی متازولین:

هیدروکلراید اکسی متازولین یک داروی موضعی بوده که برای درمان قرمزی مداوم بیماران روزاسه بزرگسال کاربرد دارد. این ماده مدت ها به عنوان ضداحتقان بینی استفاده شده است. اوکسی متازولین قرمزی ناشی از بیماری روزاسه را به وسیله منقبض کردن رگ های خونی زیر پوست کاهش می دهد. این دارو عوارض جانبی کمی دارد اما ارزیابی بلندمدت آن برای تاکید این دارو ضروری است. رایج ترین عارضه جانبی آن وقتی برای عکس العمل های پوستی روزاسه استفاده میشود، شامل تشدید جوش ها، خارش، قرمزی و درد است. احتیاطات ایمنی مهم این دارو نیز وجود دارد. چون فشار خون را تحت تاثیر قرار می دهد. و بنابراین در بیماران قلبی آن هایی که مشکلات فشارخون، نارسایی رگ ها و کوری تدریجی دارند باید با احتیاط مصرف شود. هیچ اطلاعاتی برای مطمئن بودن محصول در بانوان باردار یا خانم های پرستار وجود ندارد.

ایزو ترتینوئین:

ایزوترتینوئین خوراکی دارویی است که اغلب برای درمان آکنه استفاده می شود. همچنین در دوزهای پائین گاهی در درمان بیماری روزاسه مخصوصا مواردی که درمان آن ها مشکل است، استفاده می شود. اگرچه این مورد به خصوص توسط FDA تائید نشده است. ایزوترتینوئین یک داروی قوی است که عوارض جانبی زیادی دارد و معمولا توسط متخصص پوست تجویز می شود. عوارض جانبی رایج شامل خشکی، ترک پوست، لب ها، سوراخ بینی، تورم چشم ها یا پلک ها، درد ماهیچه یا مفاصل، کمر درد، خون در ادرار و تغییرات خلقی است. همچنین اگر در بارداری مصرف شود نقص جنینی ایجاد می کند.

بیماری روزاسه

تغییر در سبک زندگی

تغییرات روش زندگی شامل استفاده منظم از ضدآفتاب، مرطوب کننده و عادات و مراقبت های پوست حساس می تواند مفید باشد. این یعنی استفاده از تمیز کننده های فاقد صابون، مرطوب کننده های فاقد رایحه، جلوگیری از داروهای قابض و ملایم بودن هنگام شست و شو همگی از ایجاد تورم جلوگیری می کنند. بیماری روزاسه می تواند یک شرایط مادام العمر باشد اما همان طور که می بینید داروهای در دسترس بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند با آن کنار بیایید. متخصص پوست شما کمک می کند یک رژیم غذایی درمانی تهیه کنید و آن را آغاز کنید. اگر شما از مبتلا شدن به بیماری روزاسه می ترسید یا در کنترل کردن آن مشکل دارید، با پزشک خود ملاقات کرده تا گزینه های درمانی موجود را متوجه شوید.

بیماری روزاسه؛ درمان، علائم و عوارض جانبی بیماری روزاسه

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره بیماری روزاسه؛ درمان، علائم و عوارض جانبی بیماری روزاسه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] روحانیون در فعالیت های اجتماعی پیشرو حرکت کنند بردهای تراکتور شروع شود تونی تغییرناپذیر …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] لامبورگینی هوراکان رودستر رونمایی شد جنگ اسلام ناب محمدی با استکبار تمام شدنی نیست

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا