بهترین غذاهای سنتی در بازارهای استانبول

مطالب جدید

بهترین غذاهای سنتی در بازارهای استانبول

ef4996bc54e012d0f8d10d35f634e564

بسیاری از تجار، صنعتگران، باربرها و خریداران محلی که روز خود را در بازار معروف شهرستان قدیمی استانبول سپری می کنند خیلی از لحاظ غذایی به شکم خود می‌رسند. چون آنها در این قسمت در مسیر راه‌شان طعم غذ‌ا را زیاد چشیده‌اند، زمانی‌که موقع تشخیص تازه ترین، سریع‌ترین و خوشمزه‌ترین غذای این قسمت بشود آنها بهترین راهنمای ممکن هستند.

طرفداران غذاهای سنتی ترکیه، با تحقیر کردن شکم‌پرستی آدم‌های شکمو و استقبال از غذ‌اهای ارزان، اغلب در صف غذ‌اهای مورد‌ علاقه خود قرار می گیرند. گشتن در بازار بزرگ و پر جنب‌و‌جوش استانبول واقعا” خسته‌کننده است. گاهی اوقات برای جان گرفتن باید توقف کرد.

بهترین دانر کباب

اگر از مغازه ‌دارن بپرسید که چه کسی بهترین دانرکباب را در این قسمت می دهد، احتمالا” جواب همگی یکسان است: ” البته شاهین اوستا! “. مدل آقا شاهین در قسمت دونرسی شاهین اوستا خاصیت گوشت بره را دارد که همراه با پیاز و گوجه در نان قرار می‌دهند و سپس سماق را روی آن می‌پاشند. بدون تردید خوشمزه است و ناهاری ارزان و خوشمزه به حساب می‌آید. مغازه‌‌ی بخر و ببر او دریچه‌ای دارد که غذا را به صورت بیرون‌بر به مشتریان تحویل می دهد و داخل خیابان باریکی در حاشیه شرقی بازار، پشت مسجد نوروسمانی واقع شده است.

دولماسی و کباب در خیابان خلوت

بعد از گذر از بین توریست‌ها در زمان صبح، چانه زدن با مغازه‌دارن، بعضی از بازدیدکنندگان در بازار بزرگ احساس می‌کنند باید برای میل کردن دولماسی در بعدازظهر بازار را ترک کنند. اما آنهایی‌ که روح مقاوم‌تری دارند از خیابان اصلی و شلوغ یاگلیک‌سیلار کادسی برمی‌گردند و تقاضای میزی جلوی گزینتپ بورک اوکاکباسی می‌کنند. اوکاکباسی معروف (غذاخوری‌ای که مشتریان می‌توانند کباب‌شان را در حین پختن بالای زغال‌سنگ تماشا کنند). کباب ادویه‌دار در اینجا یک وعده غذایی درست و حسابی برای افرادی است که قصد دارند بعد‌ از صرف غذا فورا به بازار برگردند و دولماسی لذیذ )بادمجان وفلفل قرمز که با برنج و سبزی پر شده است) غذای مورد علاقه برای افرادی است که گیاه‌خوارند.

آین دورام

اوکاکباسی معروف، واقع در نزدیکی کیلیسیلار کاپیسی است، که مورد توجه بسیاری از دلالان ارز است که در نزدیکی خیابان خلوت با صدای بلند به کار خود مشغولند، بنابراین لازم است قبل از گرفتن صندلی در میز مشترک، در انتظار نوبت بمانید. کباب دورام سفارش دهید(گوشت کبابی آماده شده که در نان نازک داغ پیچیده‌ شده است) و بعد از آماده شدن خودتان می‌توانید به آن گیاهان معطر، خیارشور و فلفل سبز کبابی فراوان اضافه کنید. معمولا انتخاب برتر در منو، مرغ کباب دورام است.

بهترین پایدهایی که با آتش هیزم درست می شوند

یافتن پک پاید و سالن پیتزایی که متعلق به یک کارگر است، واقعا ماجراجویی است، زیرا در یک مسیر باریک و پرپیچ و خم در پشت بنای تاریخی بووک ولیدخان(کاروانسرایی بزرگ در قرن هفدهم که درست در قسمت شمالی بازار بزرگ واقع است) پنهان شده است. سرآشپزان دائما اجاق هیزم‌ سوز را پر از هیزم نگه می دارند و ارزان‌ترین وخوشمزه‌ترین پایدها را به مردم شهرستان عرضه می کنند. نیازی به گفتن نیست که آنها را باید داغ داغ خورد.

بهترین سوغات ترکیه

جعبه‌هایی از لوکوم طلایی رنگ (سوغات ترکی)، بهترین سوغات این کشور است، و تعداد زیادی از مغازه‌های توریستی در اطراف و داخل بازار ادویه وجود دارند که با کمال میل نمونه‌هایی از این شیرینی‌های سنتی را با طعم مصنوعی و قیمت گران به این توریست‌ها عرضه می‌کنند. از این مغازه‌ها خرید نکنید و در عوض چند خیابان به سمت شرق بروید تا به مغازه‌ای در بازار کوچک، مکانی در زیر مسجد سلیمانیه برسید و از آنجا خرید کنید. آلتان سکرلمه از سال ۱۸۶۵ تا به حال، لوکوم فوق‌العاده تازه و اکید رنگارنگ (آبنبات سفت) درست می‌کند. البته قیمت ارزان او و گشاده‌رویی‌اش همیشه ارزش این را دارد که راهی طولانی را بپیماییم واز مغازه های زیادی بگذریم تا از آنجا خرید کنیم.

نهار با کباب به سبک کافه‌تریا

کارکنان خط تولید که به (سرآشپز) زحمتکش در دورومکو رایف اوستا، یک اوکاکباسی به سبک کافه‌تریا در شرق بازار بزرگ، کمک می‌کنند، گواه برتری و محبوبیت آدانا و کباب دورام اورفاهای خود (گوشت چرخ‌ کرده، پیاز خام وجعفری که در نان داغ پیچیده شده‌اند) هستند. آدانا ادویه‌دار است و اورفا خیر، ولی هر دو خوراکی معرکه و ارزان قیمتی هستند. در نظر داشته باشید که آوران (نوشیدنی کف‌دار که از ماست و نمک درست می‌شود) را به عنوان نوشیدنی همراه غذا سفارش دهید.

کله‌پاچه‌ی بسیار اعتیاد‌آور

طرفداران کله‌پاچه گروه گروه به کوکورچی اردیک اوستا برای میل کردن کوکورک می‌روند– روده‌ی بره‌ی پرورده با دنبلان یا سایر تکه‌های غیر‌متعارف، که در فلفل قرمز و مرزنجوش خوابیده شده‌اند، پر می‌شود و دور سیخ کباب پوشیده می‌شود وسپس بالای زغال کباب شده و در نان سفید ترد سرو می شوند. کوکورک بوی تند و عطر و طعم قوی دارد که مناسب آدم‌های بی‌دل و جرات نیست. اما می تواند بسیار اعتیاد‌آور باشد. مواظب خود باشید.

بهترین باقلوا

کره، شکر، شیرینی فیلو وآجیل: وقتی این چهار عنصر باهم ترکیب می شوند به طرز معجزه‌آسایی به بهترین دسر ترکیه تبدیل می شوند. قنادی‌های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند بهترین باقلوا را در استانبول درست می‌کنند، اما اکثر مردم در این طرف پل گالاتا می‌گویند باقلوای دِوِلی، سزاوار این تمجید است. مغازه ای کوچک در حسیرسیلار کادسی و واقعا شلوغ که سرنبش بازار ادویه واقع شده است، انواع غذاهای عالی را به فروش می‌رساند، مثل بولبول‌یوواسی (لانه بلبل)، شیرینی‌ای که با پسته و خامه‌ی سفت پر شده است.

اشتهای شدید برای جدیدترین شیرینی استانبولی

شیرینی‌هایی مثل دوندورما(بستنی ترکی)،فیرینسوتلاچ (شیربرنج) لقمه‌ی عصرانه‌ی مغازه‌داران در بازار بزرگ است، اما تحفه‌ای جدید وجود دارد که در این بخش از شهرستان به فراوانی یافت می شود ،تریلچ به منظور تست کردن یکی از این کیک‌های اسفنجی کرم‌دار که در بالای آن کارامل پاشیده شده است، بهترین مکان بنادون دورمالاری است که مغازه‌ی بستنی فروشی کوچکی است که در حیاط مسجد اتیک علی پاشا نزدیک ایستگاه تراموای چمبرلیتاش است.این مغازه همچنین دوندورما و فیرینسوتلاچ می‌فروشد که برای افرادی که غذای سنتی دوست دارند، جالب است.

غذای ویژه‌ی سالن وفا بوزاچیسی، یک نوشیدنی لزج‌ رنگی از شکر و خمیر جوی ورزآمده، است. آیا جرات نوشیدن آن را دارید؟

نوشیدنی مخصوص محلی برای افراد با دل‌و‌جرات

این نوشیدنی برای افرادی است که خطر‌پذیرند. وفابوزارچیشی کافه‌ی معروفی است که در سال ۱۸۷۶ در دوران عثمانی در محله‌ای مسکونی واقع در غرب بازار بزرگ به راه افتاده است که قسمت داخلی آن با کاشی‌های رنگارنگ پوشیده شده است، کارکنانش بسیار صمیمی هستند، سالنی دارد که نوشیدنی مخصوص، بوزا، را ارائه می‌کند. که این نوشیدنی‌ ویسکوزی و لزج‌ رنگ است که از آب، شکر و خمیر جوی ورزآمده درست می شود. بالای آن را نخود خشک و کمی دارچین می‌ریزند که کمی بوی تند لیمویی به خود می‌گیرد و بخاطر بالا بردن توانایی جنسی و قدرت بدنی معروف شده است. ما به شما توصیه می‌کنیم که آن را حتما امتحان کنید.

The post بهترین غذاهای سنتی در بازارهای استانبول appeared first on آلامتو.

بهترین غذاهای سنتی در بازارهای استانبول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا