بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟

سلامت

بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟ را ببینید.

علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی چیست؟

سیکل های ماهانه توسط مجموعه ای از کنش ها و واکنش های هورمونی تنظیم می شود. اختلال در عملکرد هر یک غدد تولید کننده این هورمون ها می تواند منجر به بی نظمی دوره های ماهانه گردند. 

یکی از انواع اختلالات سیکل های ماهانه طولانی شدن دوره خونریزی است. علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی در اثر طولانی شدن آن یعنی شرایطی که خونریزی شما بیش از ۸ روز طول بکشد، به عوامل بسیاری زیادی مربوط می شود که در این متن مهمترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- خونریزی های مربوط به اختلال در عملکرد رحم، (dysfunctional Uterine Bleeding (DUB

اختلال در تعادلات هورمونی می تواند عملکرد لایه اندومتر رحم را تحت تاثیر قرار دهد که تقریبا مهمترین علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی محسوب می گردد. ترشح مجدد هورمون استروژن توسط تخمدان ها سبب می شود که ریزش لایه اندومتر به پایان رسیده، عروق و غدد آن مجددا شروع به رشد و تکثیر کنند. 

اگر به هر دلیل این تعادل هورمونی به هم خورده و عملکرد رحم را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است قاعدگی حتی تا چندین ماه ادامه یابد که در این صورت قطع کردن پریود نیاز به اقدامات درمانی توسط پزشک خواهد داشت.

درصورتی که علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی شما DUB باشد، پزشک با مجموعه ای از هورمون هایی همانند استروژن و پروژسترون در قالب قرص شما را تحت درمان قرار خواهد داد.

۲- قرص های ضد بارداری

مکانیسم اثر قرص های ضد بارداری وارد کردن مقدار قابل توجهی هورمون به بدن شماست. درنتیجه تخمک گذاری متوقف شده اما سیکل های پریودی همچنان ادامه دارد. 

مصرف خودسرانه انواع قرص ها، رعایت نکردن دستورالعمل آنها و … می تواند از طریق برهم زدن تعادل هورمونی سبب قطع نشدن خون ریزی های قاعدگی شما شوند.

مصرف قرص ال دی

۳- فیبروم

یک علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی ابتلا به فیبروم است. فیبروم ها توده هایی هستند که در رحم رشد کرده و انواع متعددی دارند. این توده ها ممکن است مدت ها بدون علامت باقی بمانند و ناگهان با خون ریزی های شدید و طولانی که گاها با درد نیز همراه می شوند خود را نشان دهند.

درمان این عارضه بسته به تعداد فیبروم، اندازه آنها، سن فرد، شرایطی از قبیل تمایل به بچه دار شدن و یا برعکس و …، از انواع درمان های دارویی، جراحی همانند کورتاژ، هیسترکتومی و … متفاوت خواهد بود.

 

۴- هیپرپلازی اندومتر

هیپرپلازی و یا ضخیم شدن اندومتر نیز از دیگر علل مربوط به خونریزی های طولانی تر از ۸ روز است. گام اول درمان برای این عارضه انجام کورتاژ تشخیصی برای مشخص شدن علت آن است. سپس با توجه به علت ضخیم شدن اندومتر، اقدامات درمانی انجام می شود.

از دیگر علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟

 

علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی بعد از زایمان

علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی بعد از سقط و یا زایمان باقی ماندن بخشی از محصولات حاملگی در درون رحم است. در حقیقت باقی ماندن حتی بخش بسیار کوچکی از جفت و پرده ها مانع از جمع شدن رحم و قطع خونریزی خواهند شد. بنابراین اگر بعد از سقط و یا زایمانتان، خونریزی بسیار شدید و غیر معمول دارید و یا این خونریزی بیش از ۴۰ روز طول طول کشیده است، حتما با متخصص بانوان مشوت کنید.

 

داروهای گیاهی برای قطع خونریزی قاعدگی

یکی از روش های درمانی برای قطع خونریزی قاعدگی استفاده از داروهای گیاهی است. از آنجا که تاکنون مطالعات علمی قابل توجهی پیرامون این موضوع انجام نشده و بیشتر در طب سنتی به بیماران تجویز می شود، توصیه می کنیم قبل از مصرف هریک حتما با پزشک متخصص دراین باره مشورت کنید.

۱- برگ خشک تمشک

برای بند آمدن خون ریزی قاعدگی که بیش از حد طول کشیده ۳۰ گرم برگ خشک تمشک را با ۵۰۰ میلی لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و هر روز یک استکان از آن میل کنید.

۲- رب انار یا رب به

استفاده از هر دو آنها به همره غذا سبب کاهش و بند آمدن خونریزی قاعدگی خواهد شد.

در پایان توصیه می کنیم که برای متوجه شدن علت قطع نشدن خونریزی قاعدگی حتما به پزشک متخصص مراجعه کرده و تمامی داروهای شمیایی و گیاهی را زیر نظر ایشان مصرف کنید.

۳- چای گل زوفا و گزنه سفید

گزنه سفید، خاصیت ضد کم خونی دارد درحالی که گل زوفا قابض است و خونریزی ماهانه کاهش می دهد.
این دو گیاه را با یکدیگر مخلوط کرده، هربار دوقاشق مرباخوری از آن را دم کرده و پس از صاف کردن بنوشید.

بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره بند آوردن خونریزی قاعدگی، چگونه؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا