با این ۵ روش زندگی خود را متحول کنید

مطالب جدید

با این ۵ روش زندگی خود را متحول کنید

موفقیت Change-yourself

موفقیت Change-yourself

زندگی کوتاه است. برخی از افراد در ۲۵ سالگی می‌میرند، اما سن آنها همین نیست، آنها ۷۵ ساله‌اند. چنانچه در آینه به خود می‌نگرید، اما از آنچه می‌بینید خوشحال نیستید، برای تغییر چندان دیر نیست.

در اینجا ۵ به روش برای تغییر در زندگی امروزتان اشاره می‌کنیم:

۱. اهداف خودتان را روشن کنید.

اولین و مهمترین نکته، جایگاه کنونی و جایگاه ایده‌آل خود را به روشنی مشخص نمائید. عدم موفقیت در برنامه‌ریزی، منجر به شکست برنامه‌ها می‌شود. برای روشن نمودن مسیر خود، باید همه چیز را یادداشت کنید. گفته می‌شود، افرادی که اهداف خود را می‌نویسند، احتمال اینکه به اهداف خود دست یابند، ۶۰٪ بیشتر از دیگران است. همچنین، نصیحت مهم دیگر آن است که لیستی از کارهایی که نباید انجام دهید، تهیه کنید. کارهایی که هنجارهای زندگی شماست، جایگاه امروز شما را مشخص می‌کند.

مانند هر چیزی، اولین گام برای تغییر، پذیرش و شناخت مسیرهای اشتباه است. تمام آنچه را که نباید انجام دهید را بنویسید. نوشتن آنها در زندگی بیشتر از لیست کارهایی که باید انجام شود، کمک خواهد کرد.

ما بیش از این قادر به تغییر یک موقعیت نیستیم، چالش ما تغییر خودمان است. – ویکتور ای فرانکل.

۲. خودتان را باور کنید.

خودباوری کلید بهتر شدن است. اگر می‌خواهید زندگیتان را تغییر دهید، تلخ نباشید، بهتر شدن را بیاموزید. اگر خودتان را باور نکنید، افکار و موقعیت‌های پیش رویتان مهم نخواهند بود. به جای آنکه نقش قربانی را بازی کنید، خودتان را باور کنید که موجب عزم، اراده و خلق موقعیت‌های جدید می‌شود که به نفع شما خواهند بود.

خودباوری عامل حرکت به جلوست و پشتگرمی به اینکه می‌توانید در طی مسیر به خودباوری دست یابید. به خودتان نگرانی راه ندهید، زیرا قطعاً زمان‌هایی فرا می‌رسند، که می‌خواهید تسلیم شوید، اما از حرکت به سمت جلو باز نایستید و بدانید که اکثر افراد موفق نیز در طول مسیرشان اشتباهاتی داشته‌اند.

۳. اجازه ندهید موانع شما را از مسیر خارج کند.

بسیاری از مواقع، بزرگترین شکست‌ها در زندگی به بزرگترین پیشرفت‌ها منجر می‌شود. از توماس ادیسون بپرسید. اگر تجارت می‌کنید، خسارت و شکست اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، به موانع اجازه ندهید تا رویاهای شما را از بین ببرند یا شما را از پای در بیاورند. به جای ناامیدی و توجه به نیمه‌ی خالی لیوان، بر جنبه‌های مثبت و نیمه پر لیوان تمرکز کنید.

چیزهای خوب را بیابید. در این راستا، دفتری برای ثبت مواردی که باید از خودتان قدردانی کنید، تهیه نمائید. در آن موفقیت‌های روزانه، هفتگی و حتی ماهانه خود را بنویسید. این موارد شما را شاد خواهد کرد و کا‌ر‌های باور نکردنی که در گذشته انجام داده‌اید را به یاد شما یادآوری خواهد نمود. تمایلات قدرشناسانه به شما اجازه می‌دهد تا دریابید در آینده نیز می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید و موفقیت‌های کوچک شما را در مسیر موفقیت‌های بزرگتر قرار می‌دهد.

۴. آگاه باشید.

آگاه بودن شامل آگاهی از افکار، هیجانات، محیط و احساسات گاه و بیگاه شماست. مهمتر از آگاهی، پذیرش آنهاست، باور کنید که هیچ راه درست یا غلطی در تفکر یا احساس یک لحظه‌ی خاص وجود ندارد. باید در لحظه حضور داشته باشد، به گذشته یا در مورد رویاهای آینده فکر نکنید.

چگونه آگاهی کمک می‌کند تا جهت زندگی خود را تغییر دهید؟ آگاهی کمک می‌کند تا احساسات مثبت افزایش یافته و در عین حال منعطف باشید. همچنین، سریع‌تر می‌آموزید، حافظه‌ی هوشیارتری خواهید داشت، احساسات را بهتر درک کرده و همدل می‌شوید. قادر خواهید بود که حواس‌پرتی‌ها را از خود دور کنید و توانایی‌های خود را بهتر کنید. آگاه بودن به شما اجازه می‌دهد تا روابط نزدیک‌تر و صمیمی‌تری برقرار کنید. آگاهی‌های فراتر از ذهن باعث می‌شود تا از جنبه‌های بسیاری فرد بهتری باشید. بخش حیاتی در سفر تغییر، تغییر مسیر زندگی است.

هنگامی که محدودیت‌ها را بپذیرفتیم، فراتر از آن‌ها می‌رویم. آلبرت اینشتین

۵. به خودتان پاداش دهید.

پاداش دادن به خودتان حتی پس از دستیابی به یک هدف کوچک، شما را با انگیزه نگه می‌دارد و از خستگی ناشی از تلاش، برای هدایت زندگی در مسیر متفاوت، جلوگیری می‌کند. پاداش باید متناسب هدف به دست آمده باشد. هر چه هدف بزرگ‌تر باشد و دستیابی به آن تاثیر مهم‌تری در زندگی یا اهداف شما داشته باشد، پس پاداش نیز باید به همان نسبت بزرگ باشد. البته دستیابی به اهداف کوچکتر نیز باید مورد تشویق قرار گیرند. آن‌ها در رسیدن به مراحل مهم موفقیت به ما انگیزه می‌دهند. برای مثال، اگر هدفتان کم کردن ۵ کیلو از وزنتان است و به آن دست یافتید، پیراهن کوچکی که قبلاً برایتان مناسب نبود را بخرید. عکسی از خود گرفته، آن را قاب بگیرید و خود را حتی‌الامکان تحسین کنید. به این ترتیب، خودتان را برای تناسب اندام بیشتر، تحریک می‌کنید. پس از دستیابی به هدف‌های بزرگتر، مانند تسویه‌ی یک صورت حساب بزرگ یا آغاز کسب‌ ‌و ‌کارتان، پاداش می‌تواند بزرگ‌تر باشد، پاداشی مانند رفتن به یک سفر یا خریدن یک کامپیوتر جدید برای خودتان.

همانطور که می‌بینید، هیچ گاه برای تغییر زندگی و بهتر نمودن آن دیر نیست. تمام آنچه نیاز دارید، طلب موفقیت است. همانطور که مسیر تغییر را آغاز می‌کنید، آگاه باشید همه چیز مستلزم زمان است. همیشه به یاد داشته باشید که تغییر برای بهتر شدن، یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است. همیشه حرکت به ‌سمت جلو را ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید.

The post با این ۵ روش زندگی خود را متحول کنید appeared first on آلامتو.

با این ۵ روش زندگی خود را متحول کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا