این عادات به دندان ها صدمه می زنند!

اخبار

این عادات به دندان ها صدمه می زنند!

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه این عادات به دندان ها صدمه می زنند! را ببینید.

dandan

 

دندانپزشکان می گویند، گاهی حتی بدون اینکه بدانید، ممکن است به دندان هایتان صدمه وارد کنید.

عادات ساده ی روزانه ی ما ممکن است در بلند مدت برای دندان هایمان مشکلاتی ایجاد کنند. آیا شما هم این اشتباهات را مرتکب می شوید؟

بیشتر اوقات، افراد مختلف در حین درس خواندن یا کار کردن بدون اینکه حواسشان باشد، خودکار یا مداد را در دهان برده و می جوند! این کار باعث ساییدگی مینای دندان شده و در بلند مدت باعث درد می شود. سعی کنید هر چقدر هم که سخت باشد مداد یا خودکار را به دهان نبرید. اگر فراموش می کنید از کسی که کنار شما می نشیند بخواهید که این مسئله را به شما گوشزد کند.

آیا یخ جویدن را دوست دارید؟ جدای از سرمای آن، با جویدن یخ به دندان ها صدمه ی زیادی می زنید. وقتی سعی می کنید یک تکه یخ بجوید، امکان زیادی وجود دارد که دندان ترک بخورد. جویدن یخ به طور مداوم روی بافت نرم دهان تاثیر منفی گذاشته و در طول زمان باعث می شود در حین غذا میل کردن به شما فشار بیاید.

دندان قروچه در خواب از جمله مشکلات شایع است. اگر دائما دندان قروچه می کنید، بهتر است محافظ دهان تهیه کرده و از آن استفاده کنید.به این ترتیب از دندان ها در برابر ساییدگی محافظت می کنید. این محافظ ها در هنگام ورزش های خاص هم باید استفاده شوند، اصلا مهم نیست که چطوری به نظر می رسید، چون در صورت عدم استفاده از این محافظ در آینده با از دست دادن دندان ها ظاهر بدتری خواهید داشت!

مسئله ی دیگری که باعث آسیب به دندان می شود، پرسینگ زبان است. مهم نیست که با تازگی مد شده و همه از این مد پیروی می کنند، این پرسینگ ها اگه به دندان برخورد کنند باعث ترک خوردگی آن می شوند.

ایا عادت دارین شکلات و آبنبات بخورید؟ پس باید هنگام مسواک زدن دقت خیلی بیشتری به خرج دهید. آبنبات ها و شکلات های چسبناک به دندان ها چسبیده و برای روزها در دهان باقی می مانند و باعث پوسیدگی می شوند.

اگر قیچی را پیدا نمی کنید دلیل نمی شود برای باز کردن هر چیزی از دندان هایتان استفاده کنید. پس دفعه بعد بیشتر به دنبال قیچی گشته و با دندان ها مهربان باشید.

 

این مطالب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز است

این عادات به دندان ها صدمه می زنند!

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره این عادات به دندان ها صدمه می زنند! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حسین پاکدل وبلاگ دانلود فیلم سینمایی ۸۲۲۰ بهشت پنهان ۸۲۲۱ با کیفیت عالی

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] در خودروسازی های داخل چه می‌گذرد؟ مدیرعامل بانک پارسیان سرانه جذب سپرده گذاری در این بانک در وضعیت مطلوب می باشد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا