ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

سلامت

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟ را ببینید.

بسیاری از افراد پس از اینکه دندان خود را، بنا به هر دلیلی از دست می‌دهند، به دلیل طولانی بودن دوره درمان ایمپلنت، از انجام آن منصرف می‌شوند. ایمپلنت دندان فوری می‌تواند راهکار فوق‌العاده‌ای برای این افراد باشد. پروسه کاشت یا ایمپلنت دندان، به جای دندان از دست رفته، می‌تواند بین ۴ الی ۹ ماه زمان‌بر باشد. دلیل طولانی بودن این پروسه، لزوم جوش نوش جان کردن پایه ایمپلنت با استخوان فک فرد است.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

ممکن است اسم کوچک ایمپلنت دندان فوری پیشتر به گوشتان خورده باشد. این روش باعث می‌شود که شما در مدتی کوتاه‌تر، دندان از دست رفته خود را بازیافته و وضعیت دهان و دندان خود را به حالت عادی خود بازگردانید. در نتیجه قدرت تکلم و قدرت جویدن غذا، در مدت زمان کمتری به شما بازگردانده می‌شود. البته پیش از اینکه برای درمان فوری با ایمپلنت دندان اقدام نمایید، لازم است ابتدا اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشید و نسبت به چگونگی انجام آن نیز آگاهی یابید. در ادامه این مطالب با پورتال یک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با ایمپلنت دندان فوری، چگونگی انجام آن، مزایای آن، تفاوت‌های ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی و همچنین قیمت آن با شما در میان بگذاریم.

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت یا ایمپلنت دندان یکی از اصلی‌ترین و البته پرطرفدارترین روش‌ها برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده بوده و همچنین جایگزینی مناسب برای دندان‌های از دست رفته می‌باشد. ایمپلنت‌های دندانی مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند. از سویی نیز ظاهر آن‌ها کاملا مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌هاست. همین دلایل نیز سبب گشته‌اند که این روش بسیار شاخص و شاخص باشد. پایه‌ای که با اسم کوچک فیکسچر داخل استخوان فک فرد قرار می‌گیرد، به نوعی مانند ریشه دندان او عمل کرده و منجر به مقاومت بالای دندان می‌شود.

برای کاشت دندان به روش ایمپلنت، ابتدا لازم است که توسط متخصص مورد معاینه قرار گیرید و فک و دندان شما بررسی شود. در صورتی که شرایط استخوانی فک‌تان برای انجام ایمپلنت مساعد بود، مراحل کاشت دندان آغاز می‌شود. ابتدا پیچی از جنس تیتانیوم داخل استخوان فک فرد قرار می‌گیرد. این پیچ با اسم کوچک فیکسچر شناخته می‌شود. فیکسچر‌ها باید با استخوان فک به خوبی جوش بخورند و این پروسه خود به تنهایی می‌تواند حداقل زمان‌بر باشد.

پس از اینکه پایه ایمپلنت، یا همان فیکسچر به خوبی با استخوان فک جوش خورد، تاج ایمپلنت دندان، که با اسم کوچک اباتمنت شناخته می‌شود، روی فیکسچر سوار خواهد شد. در مرحله آخر نیز روکش یا پروتز ایمپلنت روی اباتمنت قرار خواهد گرفت.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، پروسه‌ی کاشت دندان با روش ایمپلنت، تا حدودی زمان‌بر است و می‌تواند بین ۴ الی ۹ ماه طول بکشد. این بدان معناست که اگر فردی، بنا به هر دلیلی، دندان خود را از دست داد، باید ابتدا فیکسچر دندان داخل لثه قرار گیرد و تا حدود ۴ ماه چیز‌های سفتی با آن برخورد نکند تا استخوان فک با فیکسچر به خوبی جوش بخورد، در حالی که هیچگونه محافظ و روکشی برای آن در نظر گرفته نشده است. اما دیگر جای نگرانی نیست. روشی عالی برای ایمپلنت کردن دندان‌ها در مدت زمانی کوتاه به وجود آمده است.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

ایمپلنت دندان فوری، می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای جایگزین کردن سریع دندان‌های از دست رفته باشد.
در روش ایمپلنت دندان فوری، پس از قرار گرفتن فیکسچر در استخوان فک، روکشی موقتی بر روی ایمپلنت دندان قرار می‌گیرد تا در مدت زمانی که فیکسچر با استخوان فک جوش میخورد و روکش نهایی دندان آماده میشود، جای دندان از دست رفته فرد خالی نباشد. پس از گذشت ۴ الی ۹ ماه و زمانی که پایه ایمپلنت به خوبی در لثه جای گرفت، روکش حقیقی دندان روی آن قرار خواهد گرفت.

این روش ایمپلنت می‌تواند برای هر فردی با تراکم استخوان کافی، مناسب باشد، اما لازم است پیش از اقدام برای ایمپلنت دندان فوری، مورد معاینه قرار گیرید و دندانپزشک متخصص شما تایید کند که این روش برای شما گزینه مناسبی است. به همین منظور لازم است که دندانپزشک از دندان شما تصویر رادیوگرافی گرفته و تراکم، عرض و ارتفاع استخوان فک شما را مشخص نماید.

مزایای ایمپلنت دندان فوری

جایگزینی سریع‌تر دندان به جای دندان از دست رفته می‌تواند مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. زیرا در اینصورت در مدت زمان کوتاه‌تری سلامت دهان و دندان خود را بازمی‌یابید. برخی از اصلی‌ترین مزایای ایمپلنت دندان فوری به شرح زیر می‌باشد:

  • در صورتی که دندان از دست رفته شما در خط لبخدتان قرار داشته باشد، ایمپلنت دندان فوری سبب می‌گردد که هر چه سریع‌تر زیبایی لبخند خود را بازگردانید.
  • ایمپلنت‌های فوری جای خالی دندان را در مدت زمانی کوتاه، پر می‌کنند همین موضوع نیز سبب می‌گردد که دندان‌های دیگر جایگزین دندان از دست رفته نشده و ناهماهنگی میان دندان‌ها ایجاد نگردد.
  • از دست دادن دندان می‌تواند موجب از دست رفتن قدرت تکلم و جویدن صحیح غذا باشد. ایمپلنت فوری سبب می‌گردد که فرد در مدت زمانی کوتاه قدرت جوین غذا و تکلم خود را بدست آورد.
  • ایمپلنت‌های دندان دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستند و همین موضوع آن‌ها را از سایر روش‌های درمانی مشابه، برتر خواهد کرد.
  • خالی ماندن جای دندان می‌تواند سبب تحلیل استخوان شود. ایمپلنت فوری از این عارضه جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

ایمپلنت معمولی با ایمپلنت فوری چه تفاوت‌هایی دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، اصلی‌ترین تفاوت ایمپنت‌های معمولی با ایمپلنت فوری در قرار گرفتن بلافاصله‌ی روکش موقتی روی پایه ایمپلنت است. پس در نتیجه آن، فرد در مدت زمان کوتاهی زیبایی دندان خود را به صورت موقتی بدست می‌آورد تا زمانی که روکش دائمی دندان او ساخته شده و روی فیکسچر قرار گیرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های ایمپلنت معمولی با ایمپلنت فوری در این است که در برخی موارد ایمپلنت‌های فوری دندان به روش‌های دیجیتال انجام می‌پذیرند و درد و خونریزی بسیار کمتری را با خود به همراه دارند. البته روش‌های دیجیتالی برای ایمپلنت‌های معمولی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما پاسخ‌دهی آن‌ها در روش‌های فوری بهتر خواهد بود.

معمولا ایمپلنت فوری دندان، به دلیل قرار دادن روکش موقت روی پایه ایمپلنت، دارای هزینه‌های بیشتری خواهد بود. اما در عوض درد و التهاب ناشی از روش فوری ایمپلنت دندان کمتر خواهد بود و بیمار سلامت دهان و دندان خود را سریع‌تر بازخواهد یافت.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان فوری

بدیهی است که روش کاربردی‌تر ایمپلنت دندان، که دارای کارایی بیشتری است، هزینه بیشتری را نیز با خود به همراه دارد. ایمپلنت‌های فوری نیز به همین خاطر هزینه بیشتری را با خود به همراه دارند. البته به طور کلی عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشند. برخی از اصلی‌ترین عوامل موثر به شرح زیر هستند:

  • میزان تخصص دندانپزشک و حق‌الزحمه او برای انجام ایمپلنت دندان فوری
  • میزان تجهیزات مرکز درمانی و هزینه استفاده از آن‌ها
  • برند ایمپلنتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • نوع ایمپلنت مورد استفاده
  • تعداد دندان‌هایی که نیاز به ایمپلنت فوری دارند
  • هزینه‌ها ناشی از عکسبرداری از استخوان فک و همچنین دارو‌های تجویزی
  • محل قرار گرفتن مرکز درمانی یا مطب دندانپزشک

به طور کلی ما قادر به تعیین قیمت مشخصی برای ایمپلنت فوری دندان نخواهیم بود و برای تعیین قیمت نهایی لازم است که مورد معاینه دندانپزشک قرار گرفته و دندانپزشک پس از انجام بررسی‌های لازم، قیمت نهایی را با شما در میان بگذارید. دقت داشته باشید که اگر استخوان فک‌تان تحلیل رفته باشد، شما نیاز به پیوند استخوان پیش از انجام ایمپلنت خواهید داشت. پیوند استخوان نیز خود به تنهایی دارای هزینه‌ای جدا از ایمپلنت دندان خواهد بود.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

افزایش محبوبیت ایمپلنت فوری در میان مردم سبب گشت که افراد غیرمتخصص بسیار زیادی نیز اقدام به انجام این نوع ایمپلنت با قیمت‌های کمتر نمایند. دقت داشته باشید که اگر ایمپلنت دندان شما به درستی انجام نشود، دوام و استحکام آن بسیار کمتر بوده و ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را برای فک و لثه‌های فرد به همراه داشته باشد. پس بهتر است پیش از اقدام برای انجام ایمپلنت فوری دندان، از تخصص دندانپزشک اطمینان یابید و صرفا به دلیل کمتر بودن قیمت برخی ایمپلنت‌های یک روزه، زیر تیغ جراحی افراد غیرمتخصص نروید. برای یافتن متخصص ایمپلنت می‌توانید به کلینیک پورتال یک مراجعه نمایید.

ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ایمپلنت دندان فوری چیست و قیمت آن چقدر است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا