ایجاد انگیزه در کودکان، سیزده روش کارآمد

سلامت

ایجاد انگیزه در کودکان، سیزده روش کارآمد

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ایجاد انگیزه در کودکان، سیزده روش کارآمد را ببینید.

به عنوان والدین یک کودک، شما بزرگترین هوادار و تشویق کننده فرزند خود هستید. آن ها کارهایی را انجام می دهند تا شما را وادار به تشویق کنند. این وظیفه شماست که به فرزند خود در زندگی انگیزه دهید و در صورت نیاز به او کمک کنید. به همین منظور در این قسمت  روش هایی ذکر شده است تا با بکارگیری آن ها به کودک خود انگیزه دهید:

 

۱٫ مشخص کردن اهداف

از کودک خود بخواهید تا اهداف کوتاه و بلند مدت خود را بنویسد. از قابل دستیابی بودن آن ها مطمئن شوید و او را به تلاش وادار کنید.

 

۲٫ دستاورد ها را جشن بگیرید

هنگامی که فرزندتان اهدافش را به ثمر رساند به او بگویید که به داشتن چنین فرزندی افتخار می کنید، سعی کنید نقطه عطف موفقیت او را جشن بگیرید. در بعضی موارد که کودک سخت کوشی کرده است به او پاداش دهید.

 

۳٫ همه چیز را رقابتی کنید

کودک را به رقابتی سالم تشویق کنید، با توجه به نکات مثبت و قدرت او رقابتی ایجاد کنید و هرگز نکات منفی و ضعف او را بیان نکنید.

 

۴٫ آن ها را تشویق کنید

به فرزندتان اعتماد کنید، به آن ها بگویید که چقدر عالی هستند و هرگونه شک و تردید را از خود دور کنید.

 

۵٫ علاقه مندی ایجاد کنید

علاقه مندی های فرزند خود را بشناسید و در مورد آن ها با او صحبت کنید یا به آن ها گوش دهید. این امر سبب می شود تا کودک متوجه اهمیت خودش نسبت به شما شود و آزادانه در مورد علایقش با شما صحبت کند.

او باید ارزش خود را بداند. به او تمرین کردن را بیاموزید زیرا تمرین بخش مهم و ضروری برای دستیابی به آن است. به او توضیح دهید تا مطمئن شود که پس از تمرین به موفقیت دست خواهد یافت.

 

۶٫ شور و شوق ایجاد کنید

فرزندان خود را تشویق کنید تا به آن چه علاقه مند هستند برسند. ممکن است در طی این مسیر تلاش های زیادی لازم باشد، با شور و شوق کودک خود را حمایت کنید تا ذهنیتی رشد در آن ها ایجاد شود.

 

۷٫ مثبت بمانید

چشم انداز مثبت و خوش بینانه ای را برای فرزند خود حفظ کنید. اگر آن ها ترس یا شکی در چشمان شما تماشا کنند مطمئنا اعتماد به نفس خود را ازدست می دهند. رویکرد مثبت شما باعث می شود دیدگاه آن ها نسبت به یک وضعیت روشن شود. هنگامی که کودک گرفتار مشکلی شد از او انتقاد نکنید بلکه به آن ها کمک کنید.

 

۸٫ فشار همسالان

گاهی اوقات فشار همسالان و هم کلاسی ها چیز بدی نیست زیرا این امر می تواند کودک را وادار به انجام بهترین کار در مدرسه یا ورزش کند، فرزندتان می خواهد در کنار دوستان خود باشد با این حال باید مراقب باشید تا استرس زیادی به آن ها حاکم نشود.

 

۹٫ ایجاد یک برنامه

برای رسیدن به اهداف کودک نیاز به یک برنامه است. به فرزندان خود کمک کنید تا یک استراتژی برای رسیدن به اهدافشان ایجاد کند.

 

۱۰٫ آن ها را هیجان زده کنید

در مورد اهداف و آرزوهای فرزند خود هیجان ایجاد کنید. همچنین نشان دهید که شما نیز در قبال آن ها هیجان زده هستید. انرژی مثبت و ترشح آدرنالین باعث می شود تا آن ها به راه سخت خود ادامه دهند و از تلاش های خود احساس رضایت داشته باشند.

 

۱۱٫ برای آن ها انگیزه ایجاد کنید

روش های سنتی انگیزه دادن را متوقف کنید. انگیزه ذاتی است اگر فردی از یک فعالیت لذت نمی برد هیچ فشار، رشوه یا تهدیدی نمی تواند باعث فراهم شدن لذت او شود. کنترل کودک نمی تواند به طور ذاتی برای او انگیزه ایجاد کند زیرا شما او را تحت فشار قرار می دهید.

در عوض خود مختاری را به فرزند خود بیاموزید زیرا شرطی اساسی برای ایجاد یک انگیزه ذاتی است. طبق مطالعات داشتن یک حس استقلال می تواند انگیزه ذاتی کودک را تقویت کند.

 

۱۲٫ به آن ها کمک کنید تا تصمیم بگیرند و با نتیجه آن روبرو شوند

همانطور که قبلاً ذکر شد استقلال در ایجاد انگیزه ذاتی بسیار مهم است. بسیاری از والدین می ترسند تا به کودک خود اجازه تصمیم دهی دهند زیرا ترس از شکست را دارند. اگر تصمیم کودک مربوط به سلامتی و ایمنی خود نباشد اجازه دهید تا با راهنمایی شما تصمیم بگیرند و با نتیجه طبیعی آن روبرو شوند.

از طرفی نیز توجه کنید کودکان وسیله تحقق آرزوهای برباد رفته ما نیستند بدان معنا که مثلا؛ آن ها را اجبار به نوازندگی پیانو نکنید زیرا شما این فعالیت را دوست دارید . کودکان هم زندگی و رویای خاص خود را دارند.

 

۱۳٫ با یک مرکز مشاوره معتبر ارتباط برقرار کنید

علم می گوید احساس تعلق و وابستگی خواسته های درونی را تسهیل می کند. وابستگی به پیوند های عاطفی و شخصی فرد بستگی دارد. ارتباط والدین با کودک در انگیزه دادن به او از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مطالعات نشان می دهد والدینی که دوره های فرزند پروری را اتخاذ کرده اند به نیاز های فرزند خود پاسخگو بوده، از استاندارد های بالایی برخوردار هستند و برای فرزند خود محدودیتی تعیین می کنند.

ایجاد انگیزه در کودکان، سیزده روش کارآمد

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ایجاد انگیزه در کودکان، سیزده روش کارآمد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا