اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند

اخبار

اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند را ببینید.

56850bd5df864

آیا پدران چاق می توانند از لحاظ ژنتیکی بر سلامت فرزندانشان تاثیرگذار باشند و موجب تغییرات در سلامت آن ها شوند ؟ چه آسیب هایی متوجه فرزندان مردان چاق است و توصیه های مختلف در این زمینه کدامند

مطالعه جدید و کوچکی بیان می‌کند که وزن یک فرد ممکن است طوری بر عملکرد ژن‌های مهمی اسپرمش تأثیر بگذارد که بتوانند به فرزندان آینده‌اش منتقل شوند.

محققان دریافتند که اسپرم مردان با وزن متناسب و مردان چاق در «روشن» و «خاموش» بودن برخی ژن‌ها تفاوت دارند. و این تفاوت‌ها در نواحی ژنی مربوط به تکامل مغز و کنترل اشتها دیده شده بود.
دانشمندان دانمارکی گفتند که یافته‌ها ممکن است توجیهی زیست‌شناختی ارائه کند که چرا پدران چاق اغلب فرزندان چاق دارند.

آنتونی کوموزی، سخنگوی جامعه چاقی و محقق مؤسسه زیست‌پزشکی تگزاس گفت: «به صورت معمول اغلب مردم می‌دانند که والدین مبتلا به اضافه وزن معمولاً کودکان دارای اضافه وزن دارند. البته این قضیه کاملاً ژنتیک نیست اما تا حد خوبی هست.»

کوموزی که در این مطالعه نقشی نداشت، اضافه کرد: «با این حال، به نظر برسد قضیه پیچیده‌تر از ژن‌های به ارث رسیده باشد. مطالعه حاضر گریزی به «وراژنتیک» می‌زند، یعنی مکانیزم‌های شیمیایی که فعال یا غیرفعال بودن یک ژن را در زمان‌های خاصی تعیین می‌کند.

تحقیق نشان داده است که الگوهای وراژنتیک را می‌توان با رفتارها مثل رژیم و ورزش تغییر داد. و الگوهای وراژنتیکی مثل ژن‌ها می‌توانند به ارث برسند.

دانشمندان تازه دارند به طرز کار آن پی می‌برند اما تحقیق در مورد حشرات و جوندگان نشان می‌دهد که «نشان» های وراژنتیک والدین می‌تواند بر سلامت اولاد تأثیر بگذارد.

سلامانه

اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره اضافه وزن ژنتیکی و تاثیرات آن روی فرزند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] انتقاد وزیر خارجه آلمان از ایران چرا انتن دهی تلفن های همراه ضعیف هست

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] زندگی رضایت بخش در سالمندان استخدام در شرکت بهروزان ماشین

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا